שיתוף פעולה ראשון בין שופרסל ו-3 ענקיות קמעונאות בינלאומיות יבחרו סטארטאפים בתחום הריטייל-טק

שיתוף הפעולה יאפשר לסטארט-אפים לקבל ייעוץ, תובנות והכוונה גלובאלית, ויאפשר להם להתפתח עסקית מעבר לשוק המקומי, ובלי להיות כבולים לפרדיגמות ולתובנות צרכניות לוקאליות
 | 
telegram

קבוצת שופרסל שופרסל -0.32% שופרסל 3,449 -0.32% שופרסל בסיס:3,460 פתיחה:3,432 גבוה:3,468 נמוך:3,313 תמורה:33,210,216 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:   מודיעה כי היא יוצאת בשיתוף פעולה בינה ובין ו-3 קבוצות קמעונאות בינלאומיות.

הקבוצה המשותפת, שכוללת את קבוצת שופרסל,EDEKA (גרמניה), MC (פורטוגל) ו-Żabka (פולין) מייצגת למעלה מ-22 אלף חנויות, 500 אלף עובדים והכנסות של למעלה מ-80 מיליארד יורו בשנה.

בשופרסל ציינו כי סטארט-אפים העוסקים בפתרונות טכנולוגים חדשניים בתחום הקמעונאות שיבחרו לתוכנית, יזכו בהזדמנות ליהנות מליווי מקצועי (מנטורינג) חוצה טריטוריות מהמומחים המובילים בתחום בארבע החברות, ואף עשויים לראות את הרעיונות שלהם מוטמעים באלפי חנויות ברחבי העולם, תוך השפעה על מיליוני משפחות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שיתוף הפעולה יאפשר לסטארט-אפים לקבל ייעוץ, תובנות והכוונה גלובאלית, ויאפשר להם להתפתח עסקית מעבר לשוק המקומי, ובלי להיות כבולים לפרדיגמות ולתובנות צרכניות לוקאליות.

מיקוד הקבוצה בשנת 2024 יהיה סביב: תפעול וניהול חנויות, לשיפור חווית הלקוח והעלאת היעילות - הכנסות מפרסום (retail media) ופיתוח פלטפורמות פרסום חדשות - מידע ותובנות על התנהגות צרכנים (ציבור הרוכשים).

אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל אמר "במסגרת תוכנית זו שיוצאת לדרך החל מהיום, שופרסל תהנה מחשיפה בינלאומית ומהזדמנות להיכרות עם חדשנות פורצת דרך, לשיפור הביצועים העסקיים של הקבוצה, לצד שדרוג חוויית הלקוח בחנויות הרשת ובאתר. במסגרת פעילות זו, שופרסל פועלת לקדם את תעשיית הריטייל-טק בישראל, מחויבת לקדם סטארט-אפים ישראלים מבטיחים ברחבי העולם ושואפת לסמן טכנולוגיות שיזניקו את חוויית הצריכה שלנו לגבהים שלא הכרנו".

שוק הריטייל-טק העולמי יצבור תאוצה חדה בשנתיים הקרובות. עבור סטארט-אפים שפועלים בתחום מדובר הזדמנות עסקית גדולה, החל מקופות אוטונומיות וחכמות, וחווית VR בחנויות, דרך מדפים חכמים, ועד טכנולוגיות מתקדמות שמשלבות חיישנים ובינה מלאכותית בנקודות המכירה. כל אלה יאפשרו לקמעונאיות להתכונן לשלב הבא בעולם הצריכה ולייצר עבור הקונים חוויית לקוח דיגיטלית משודרגת בחנויות הפיזיות, לצד ייעול שרשרת האספקה".

מניית שופרסל ירדה ב-12 החודשים האחרונים ב-16.5% למחיר של 17.84 שקל ושוו שוק של 4.744 מיליארד שקל.

שופרסל ביזפורטל
 ירידה של 16.5% בשנה האחרונה. מניית שופרסל 

 שווי של 4.7 מיליארד שקל


שופרסל היא ענקית הקמעונאות המקומית ומובילה בפער על פני רמי לוי, נהנית מהחריקות והצרות של קרפור ומכתיבה את התנהלות השוק. היא גם נהנית מהיתרון לגודל, אבל זה לא התבטא בדוחות לרבעון השלישי של השנה בהם ירדה בשיעור המכירות אונליין ועלתה בהכנסות בכמה עשיריות האחוז במקביל לאיבוד נתחי שוק למתחרות.  

הכנסות הרבעון השלישי בשופרסל הסתכמו בכ-3.85 מיליארד שקל - גידול של כ-1.2% לעומת כ-3.81 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה גידול ברווח התפעולי (לפני הכנסות/הוצאות אחרות) ברבעון השלישי שהסתכם בכ-138 מיליון שקל (3.6% מההכנסות) לעומת כ-115 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, 3% מהכנסות). 

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון השלישי הסתכם בכ-50 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-96 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שנבע מיישום תכנית התייעלות שיושמה ברבעון המקביל.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל, המהווים כ-26.2% מההכנסות בהשוואה לכ-1.024 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-26.9% מההכנסות. הקיטון ברווח הגולמי ובשיעורו מההכנסות נבע, בין היתר, מפתיחת מרכז השילוח במודיעין שנכון למועד זה טרם הגיע לתפוקה מלאה וכן מהשפעת העלייה בשערי החליפין.

הכנסות מהנדל"ן: 64 מיליון שקל

הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות ברבעון השלישי צמח בכ-20% והסתכם בכ-138 מיליון שקל המהווים, המהווה כ-3.6% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה לכ-115 מיליון שקל, שהיוו כ-3% מהכנסות הקבוצה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי לאחר הכנסות (הוצאות) אחרות ברבעון השלישי הסתכם בכ-139 מיליון שקל המהווים כ-3.6% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שנבע בעיקר מהשפעת תכנית ההתייעלות שיישמה החברה.

ה-EBITDA ברבעון גדל בכ-11% והסתכם בכ-381 מיליון שקל בהשוואה לכ-344 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ומהווים כ-9.9% מסך הכנסות הקבוצה בהשוואה לכ-9% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מגידול ברווח התפעולי.

כאמור, הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-51 מיליון שקל, המהווים כ-1.3% מההכנסות, בהשוואה להפסד של כ-96 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מגזר הקמעונאות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3.56 מיליארד שקל בהשוואה לכ-3.53 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-0.8% שנבע בין היתר מגידול בהכנסות בחנויות שופרסל, הרחבת פעילות השוק העסקי ומפעילות "דן דיל" בתחום הסטוק אשר נרכשה בחודש אוגוסט 2022. המכירות במרכזי השילוח וסניפי שופרסל ברבעון השלישי השנה גדלו בכ-0.3% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד.

הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות במגזר הקמעונאות ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ-73 מיליון שקל ובשיעור של כ-2.1% מסך ההכנסות, בהשוואה לכ-58 מיליון שקל ובשיעור של כ-1.6% מסך ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

מכירות מגזר הקמעונאות באמצעות שופרסל אונליין ברבעון השלישי השנה היוו כ-17.9% מכלל המכירות במרכזי השילוח וסניפי שופרסל בהשוואה לכ-18.9% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נבע בעיקר בשל ירידה במכירת מוצרי ה-Non-food באונליין.

הכנסות רשת Be גדלו בכ-1.5% והסתכמו ברבעון השלישי בכ-270 מיליון שקל, בהשוואה לכ-266 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות Be גדלו בכ-2.7% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות של רשת Be בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכם בכ-7 מיליון שקל לעומת כ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון השלישי הסתכמו בכ-64 מיליון שקל בהשוואה לכ-51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהשפעת רכישת השליטה בחברת לב המפרץ החל מאוקטובר 2022 ומעליית מדד. הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות במגזר הנדל"ן הסתכם בכ-48 מיליון שקל, בהשוואה ל-42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות