"מובילאיי מצליחה במה שחשוב - הסכמים חדשים; בעיות המלאי הן בטווח הקצר"

פרופ' אמנון שעשוע, מנכ"ל החברה, בשיחה עם בארונ'ס: "הרשימה ההולכת וגדלה של הסכמים עם חברות רכב היא הרבה יותר משמעותית מאשר בעיה קצרת טווח של מלאי עודף של המערכת הבסיסית אצל הלקוחות"
 | 
telegram
(7)

לאחר אזהרת הרווח שפירסמה מובילאיי  מובילאיי +2.19% מובילאיי 17.29 +2.19% מובילאיי סגירה:0 פתיחה:16.87 גבוה:17.45 נמוך:16.46 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  שמספקת מערכות לנהיגה חצי-אוטומטית ונהיגה אוטומטית, והנפילה של 30% במניית החברה, בנק אוף אמריקה פרסם עדכון שלילי במיוחד. האנליסטים של הבנק הורידו המלצה ל"תשואת חסר" והתחזית לשנתיים הבאות היא לרווחים נמוכים שמבטאים עד 85 סנט למניה.

בנוסף, חתכו האנליסטים את מחיר היעד במעל 50% ל-22 דולר. המניה נסחרת כעת ב-31 דולר. מייסד ומנכ"ל החברה, פרופ' אמנון שעשוע, ניסה להסביר בראיון למגזין בארונ'ס כי התחזית החלשה היא עניין של טווח קצר ואילו החדשות החשובות הן ההודעות מהימים האחרונים על זכיות ופיתוחים של מערכות לחברות רכב נוספות.

התפקיד של המנכ"ל הוא להרגיע, אבל לא בטוח שאחרי הראיון משקיעים יהיו רגועים. שעשוע יודע "למכור" את המוצר שנקרא מובילאיי למשקיעים - הוא עשה זאת לאינטל, למשקיעים בבורסה, אבל במבחן התוצאות לארוך זמן החברה לא מצליחה להצדיק את השווי שניתן לה. שעשוע משחק במגרש שנוח לו - הטכנולוגיה והזכיות בהסכמים חדשים שמוכיחים לדבריו את היתרונות, אבל בסוף מסתכלים על השורה התחתונה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

זכיות בפרויקטים שמתעכבים או נדחים עושים בשלב הראשון יח"צ ומחזקים את התדמית הטכנולוגית, אבל כשלא רואים אותם מתממשים בדוחות הכספיים זו אכזבה גדולה.  
 

אזהרת רווח חמורה

מובילאיי התרסקה ב-30% לאחר שהחברה גילתה כי אצל הלקוחות נבנה מלאי מוגזם של מוצרי החברה וכתוצאה מכך התחזית לרבעון הבא נחתכה בחצי. האנליסטים מצפים למחזור שנתי של 700-900 מיליון דולר מתחת לתחזיות - לכיוון 1.9 מיליארד דולר.

איך מגלים לפתע נפילה של עשרות אחוזים בתחזית? האם לא היו סימנים לפני כן? אלו שאלות פתוחות. מה שברור הוא שזאת מעידה גדולה, כשהאנליסטים סבורים שגם הצמיחה ב-2025 תהיה חלשה ומצביעים על הסיכונים מצד המתחרות והעיכובים בתחום הרכב האוטונומי שאליו מכוונים מוצרי החברה. 

החברה הסבירה את הירידה במכירות בהצטברות מלאי אצל הלקוחות. הטענה היא שמשבר האספקה בתקופת הקורונה הוביל להזמנת יתר אצל החברות. הזמנות שיצרו מלאי גבוה. כתוצאה מכך, מובילאיי צופה כעת שההכנסות ברבעון הראשון ירדו ב-50% לעומת שנה קודם לכן. בשאר השנה, החברה צופה שההכנסות ישארו ללא שינוי או יעלו בשיעור חד ספרתי לעומת השנה קודם לכן.

בראיון לבארונ'ס, הסביר פרופ' שעשוע כי מדובר בתקלת מלאי של רבעון אחד שלא צפויה להשפיע לאורך זמן על העסק. "החזון הופך למציאות", אמר שעשוע והתייחס לתקלה במוצרים להערכתו הבסיסיים של החברה שנועדו לעזור לנהג להימנע מהתנגשות ולשמור על הנתיב כ-"hands on, eyes on”, כלומר מערכות  שעדיין דורשות את תשומת הלב המלאה של הנהג. הוא הדגיש כי הביקוש למוצר המתקדם יותר של החברה, Supervision, נמצא בעלייה. 

שלב מעל Supervision, נמצאת מערכת Chauffeur, המספקת רמה גבוהה יותר של אוטונומיה ומאפשרת נהיגה “hands off, eyes off”, כלומר מאפשרת לנהג לעשות דברים אחרים בזמן הנהיגה. מובילאיי מציעה גם מערכת של אוטונומיה מלאה למוניות אוטונומיות ויישומים דומים, הנקראת Drive. 

המשקיעים עקבו מקרוב אחר מערכת היחסים של מובילאיי עם Zeekr, מותג שנמצא בבעלות יצרנית הרכבים החשמליים הסינית ג'ילי. כ-160,000 רכבי Zeekr נמסרו בשנת 2023 כאשר מותקנת עליהם המערכת של מובילאיי. מכוניות רבות נוספות צפויות להצטייד במערכת של מובילאיי, כאשר החברה חתמה על הסכמים עם פולסטר, ולוו, Mahindra ההודית, פורשה ו-FAW. בנוסף, קיים הסכם גם עם יצרנית רכב שנותרה אנונימית לאספקת המערכות לכ-17 דגמי מכוניות שלה. לפי המנכ"ל, בחודש חודשיים הקרובים זהות החברה תתגלה. 

לפי שעשוע, הרשימה ההולכת וגדלה של הסכמים עם חברות רכב היא הרבה יותר משמעותית לחברה מאשר לטענתו - "בעיה קצרת טווח של מלאי עודף של המערכת הבסיסית אצל הלקוחות".

שעשוע מסביר כי כאשר מובילאיי זוכה בעסקה, לוקח בערך שנתיים לפתח את המערכת, אך הרכבים בהם המערכת מותקנת מיוצרים במשך שבע שנים או יותר. "זהו לא סיפור של שחיקת נתח שוק"
 

התחזית ל-2024 והדוחות לרבעון השלישי


מובילאיי צופה שהכנסותיה ב-2024 יהיו בטווח של בין 1.83-1.96 מיליארד דולר. ההפסד התפעולי צפוי להיות בין 378-468 מיליון דולר, כאשר ההפסד התפעולי ברבעון הראשון צפוי להסתכם בטווח בין 242-257 מיליון דולר. החברה צופה שעיקר הפגיעה תהיה ברבעון הראשון - היא צופה שההכנסות יהיו נמוכות ב-50% בהשוואה לרבעון המקביל, בו הסתכמו ההכנסות ב-458 מיליון דולר. לגבי שלושת הרבעונים האחרים של 2024 החברה צופה הכנסות דומות, כאשר בתרחיש האופטימי היא צופה צמיחה חד ספרתית לעומת הרבעונים המקבילים.

בתוצאותיה לרבעון השלישי החברה דיווחה על רווח למניה של 22 סנט והכנסות של 530 מיליון דולר לעומת הצפי בוול סטריט לרווח למניה של 17 סנט והכנסות של 528.2 מיליון דולר. גם ביחס לרבעון המקביל אשתקד מדובר בשיפור אז הכניסה החברה 450 מיליון דולר והרווח הסתכם ב-0.15 דולר למניה. עיקר הצמיחה יוחס אז לכמות הזמנות גדולה יותר אבל גם לעליה במחיר ממוצע למערכת לכ-53.8 דולר שנבע מעליה במחיר של שבב ה-EyeQ של החברה. 
 

תגובות לכתבה(7):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אנחנו לא מוכרים אבל הכל בסדר כי יש מלאי
    משה 12/01/2024 12:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חברות אחרות עשו מצלמה יותר טובה והחברה הזו תרד עוד הרבה.
    סגור
  • 3.
    לא משקיעים בסכין נופלת במיוחד לא בענף צפוף עים מלא מתחר
    שחף 12/01/2024 11:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מתחרים שעוד רגע שוטפים את השוק
    סגור
  • 2.
    חובת ההוכחה
    מ. כהן 12/01/2024 11:05
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עליהה, עד אז שומר נפשו ירחק.
    סגור
  • שליטה בטכנולוגיה ובשוק ללא עוררין
    מוטוריק 12/01/2024 15:35
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כמה עוד צריך להוכיח?
    סגור
  • עוד אחד שחייבים לו. לך תיתקאוות. (ל"ת)
    ביז'ו 12/01/2024 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • טען עוד
  • חחח.. אתה בטח מאלה שיש להם "חוזה" עם המדינה (ל"ת)
    אחים לנזק 12/01/2024 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שוב כתבים עושים סיבוב עליכם. מפילים וקונים.
    כלכלן בכיר 12/01/2024 09:44
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שעשוע צודק. הצטבר מלאי, המלאי יגמר (כמו שעושים עליכם סיבוב עם "מחירי הנפט").
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות