טסלה שוב מורידה מחירים בסין - המנייה יורדת ב-3.5%
טסלה
TESLA INC
-0.7%
TESLA INC
339.64
-0.7%
סגירה:0
פתיחה:344.05
גבוה:347.99
נמוך:335.28
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
שוב מורידה את המחירים בסין, אבל הפעם לא בגלל מלאים גדולים אלא בגלל התחרות. החברה הורידה את המחירים של רכביה מדגם 3 ומדגם Y ב-3%-6%. הדגם הבסיסי של מודל Y מתחיל כעת ב-36 אלף דולר, לעומת 37 אלף דולר לפני ההורדה, והדגם הבסיסי של מודל 3 מתחיל ב-34.5 אלף דולר, לעומת 36.5 אלף דולר לפני ההורדה.
מודל 3 של טסלה; קרדיט: אתר החברה
הורדות מחירים של כמעט 20% בשנתיים
המשקיעים קיוו שהורדות המחירים של טסלה הם כבר נחלת העבר, אחרי הורדות אגרסיביות בשנת 2022 ו-2023 שהגיעו לאור התגברות התחרות והצטברות מלאים. מודל 3 של טסלה בארה"ב למשל נמכר ב-2022 ב-47 אלף דולר, כאשר בתחילת 2023 הוא כבר ירד ל-44 אלף דולר ובאפריל כבר הגיע ל-40 אלף דולר, ובסוף השנה כבר ירד ל-39 אלף דולר - זאת ירידה של כמעט 20% בטווח של בסך הכל שנתיים.
הורדות המחירים האחרונות יציתו מחדש את החששות לגבי הרווחיות והתחרותיות של טסלה. הרווחיות הגולמית של טסלה ב-2022 עמדה על 17%, בעוד ב-2023, עם שקלול ההערכות לרבעון הרביעי, הרווחיות שלה תעמוד על 10%, כאשר הצפי ל-2024 הוא לשיעור דומה.
מניית טסלה ב-12 החודשים האחרונים
לא חסרים ביקושים
ביקושים לרכבים חשמליים הם ממש לא הבעיה - הביקושים לרכבים באופן כללי עולה, כאשר ב-2023 נמכרו 25.4 מיליון רכבים בסין לעומת 23.2 מיליון רכבים ב-2022, ומתוכם נמכרו ב-2023 8.7 מיליון רכבים היברידיים וחשמליים, לעומת 6.5 מיליון רכבים ב-2022.הבעיה של טסלה היא שהיא לא עומדת בתחרות - היצרנית הסינית BYD למשל עקפה את טסלה במספר המסירות ברבעון הרביעי כאשר היא מסרה 526 רכבים לעומת רק 473 אלף רכבים שמסרה טסלה ברבעון. הסיבה העיקרית ש-BYD הצליחה לעקוף את טסלה היא בדיוק הזירה בה טסלה מנסה להילחם איתה - המחיר.
הרכבים של BYD נמכרים במתחת ל-30 אלף דולר ליחידה, בעוד כאמור הרכבים של טסלה עדיין נמכרים במעל ל-34 אלף דולר ליחידה.
המצור החות'י מתחיל להשפיע גם על טסלה
המצור החות'י בים האדום כבר משפיע על חברות רבות בעולם כתוצאה מהשיבושים שהוא יוצר בשרשרת האספקה הימית, ועכשיו השיבושים האלה מגיעים גם לטסלה - החברה הודיעה כי תעצור את פעילות המפעל בברלין למשך שבועיים החל מה-29.1 מסיבה שהוא חווה עיכובים בהגעה של מרכיבים חשובים לייצור המגיעים מאסיה.חייל חות'י; קרדיט: טוויטר
המצור החות'י מאלץ ספינות השטות מאסיה לאירופה לעשות עיקוף גדול סביב אפריקה ולהיכנס לים התיכון דרך מיצר גיברלטר, סיבוב שמאריך את זמני השילוח בעד כשבועיים. בערך 12% מהסחר הימי עובר בים האדום בזמני שגרה, והיום עוברים בו בערך 200 אלף מיכליות ליום בהשוואה ל-500 אלף מיכליות ביום טרום המצור.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.המערב חלש חלש מול המשוגעים באזור (ל"ת)בן 13/01/2024 00:29הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.רק בישראל הזויים מציעים טסלה יד2 ב-250 אלף שקל. חחח. (ל"ת)טסלה = רכב פח אשפה 12/01/2024 20:57הגב לתגובה זו4 1סגור
-
לא רק טסלה, אנשים עפים על עצמםניר 13/01/2024 20:06הגב לתגובה זו1 0כל אוטו קקמייקה עם נתונים סבירים ביד 2 הבעלים מבקש 5-10 אלף מעל המחירון, כאילו מוכרים זהב. ובכלל, רוב הרכבים העממיים ביד 2 זה סוחרים, הם משגעים את השוק ומקפיצים מחירים, אל תקנו מהם, שייחנקו.סגור
-
1.בסוף המשקיעים יפנימו שמדובר ביצרני רכב שנסחרת במכפיל 80 (ל"ת)האורקל מנס ציונה 12/01/2024 18:56הגב לתגובה זו5 2סגור
-
ובינה מלאכותית ואנרגיה מתחדשת ורובוטים ואפליקציותהאורקל מתל אביב 13/01/2024 01:40הגב לתגובה זו0 0תחקורסגור