אחרי שנת שיא - מה קורה למניות חברות התעופה?
סקטור התעופה כבר כמעט התאושש לגמרי ממשבר הקורונה - ביום חג ההודיה למשל נשבר שיא כאשר הוא היה היום העמוס ביותר בשדות התעופה בהיסטוריה של ארה"ב עם מעל 2.9 מיליון נוסעים. טיסות הפנים כבר כמעט חזרו לרמות של טרום המגפה והטיסות הבינלאומיות בדרך, אבל כמה אירועים שקרו בזמן האחרון מאיימים להשפיע לרעה על תוצאות החברות, ומסתבר שאפילו וורן באפט ממליץ להתרחק מהסקטור.
מה קורה בסקטור התעופה?
מספר אירועים שליליים מובילים את הלך הרוח בסקטור התעופה בתקופה האחרונה. הראשון, ואולי הבולט ביותר הוא הקרקועים של מטוס בואינג 737 MAX עקב התקרית בה נפער חור בדופן המטוס של אלסקה אייר לפני כשבועיים. כתוצאה מהתקרית, רשות התעופה האמריקנית, כמו גם הרשות האירופית ורשויות אחרות בעולם החליטו לקרקע את המטוס עד להודעה חדשה. בהסתכלות על המניות של החברות, השתיים שהושפעו יותר מכל מהתקרית הן אלסקה אייר ויונייטד שהכי חשופות אליו. המניות שלהן כבר ירדו ב-10% וב-13% בהתאמה.מניית אלסקה אייר מתחילת השנה
בנוסף, ביום שישי האחרון דיווחה דלתא
DELTA AIR LINES
-0.05%
DELTA AIR L
63.31
-0.05%
סגירה:0
פתיחה:63.62
גבוה:63.62
נמוך:62.9
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
על הורדת התחזית לשנת 2024 - בכנס המשקיעים בדצמבר 2022, דלתא אמרה שהיא צופה רווח למנייה של מעל 7 דולר לשנת 2024. עכשיו החברה צופה רווח למנייה של בין 6-7 דולר בשנת 2024, וזאת עוד אחרי שנת 2023 שהייתה טובה לסקטור. כמעט כל דיווח של אחת מהחברות הגדולות בסקטור התעופה משפיע על החברות האחרות. אומנם יש מספר לא קטן של חברות, חלקן גדולות יותר וחלקן פחות, אבל המגמות בשוק משתקפות אצל כולם כמעט באופן זהה, וכשחברה אחת אומרת שהיא צופה שנה חלשה, הסיכויים הם שאם היא צודקת השנה תהיה חלשה גם בשביל חברות אחרות.
מניית דלתא מתחילת השנה
נתון נוסף שעלה מהימים האחרונים הוא מספר גדול של ביטולים בסוף השבוע - מעל ל-6,000 טיסות התבטלו בסוף השבוע האחרון עקב תנאי מזג אוויר קשים כאשר הטמפרטורות צנחו מתחת לאפס ושלג רב הצטבר על מסלולי ההמראה באזורים מסוימים בארה"ב. מספר הביטולים הגדול מדאיג את המשקיעים שהתוצאות של הרבעון הראשון יהיו מאכזבות".
מה יהיה בעתיד?
סקטור התעופה הוא סקטור יציב. הביקושים תמיד נמצאים שם, אבל המשקיעים והאנליסטים חלוקים בדעותיהם לגבי עתיד הסקטור. וורן באפט למשל חשף כבר ב-2020 כי ברקשייר מחקה את כל החזקותיה בתעשיית התעופה שהסתכמו בשווי של 4 מיליארד דולר. באפט הצביע על שולי הרווח הנמוכים בענף ועל סיכונים נוספים הנובעים מכוחות שאינם בשליטת חברות התעופה, כמו מחיר הדלק הסילוני וחוסר הוודאות הגיאו-פוליטי. "זו מלכודת מוות למשקיעים", אמר באפט באסיפה השנתית של ברקשייר ב-2013."זו מלכודת מוות למשקיעים" - וורן באפט לא מאמין בסקטור התעופה; קרדיט: טוויטר
מצד שני, יש מי שחושבים שהירידות האחרונות דווקא מציגות הזדמנות להשקעה - האנליסטים בחברת TD Cowen למשל העלו את מחיר היעד שלהם למניית דלתא למחיר של 49 דולר, אפסייד של 32% לעומת המחיר הנוכחי.
הגורמים הדוחפים של שוק התעופה עדיין קיימים - גידול האוכלוסייה העולמי, ויותר צרכנים שמסוגלים להרשות לעצמם טיסה למטרות בילוי ועסקים, אומרים שהביקושים לטיסות כנראה ימשיכו להיות חזקים. בואינג
BOEING
+4.09%
BOEING
149.27
+4.09%
סגירה:0
פתיחה:143.74
גבוה:150.34
נמוך:143.49
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
למשל צופה שעד 2042, מספר משקי הבית ברחבי העולם שמרוויחים יותר מכ-25,000 דולר בשנה יגיע ל-1.3 מיליארד דולר, לעומת כ-800 מיליון כיום. העלייה במספר הטיסות בשנה גדל בעקביות, ומאז משבר הקורונה הוא גדל בקצב גדול יותר, אם כי עדיין לא חזר לרמות טרום המגפה.
מספר הטיסות בשנה מאז 2004 במיליונים (המספר לשנת 2023 הוא הערכה)
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.לא קרקועים, ולא טרלוליםמ. כהן 16/01/2024 20:07הגב לתגובה זו2 2השוק מוריד את חברות התעופה מסיבה אחת ויחידה, העולם הולך לירידה בצמיחה ואוליי אף למיתון, ההון הפנוי של כלל האוכלוסיה יורד, ולכן התחזיות לירידה חדה בטיסות ונופשים בכלל.סגור
-
טעותאסטרו 17/01/2024 07:18הגב לתגובה זו0 0בלגן בים מגדיל טיסות תובלה. סין יוצאת מהמיתון. הטיסות הוזלו. יטוסו יותר וירוויחו. לא לזרוק מניות תעופה לדעתי.סגור