הרץ נפטרת מ-20,000 רכבים חשמליים - מה הסיבה ואיך זה ישפיע על שוק היד שנייה

בוול-סטריט צופים כי המהלך של החברה ישפיע לרעה על שוק היד שנייה של רכבים חשמליים וירתיע קונים; צמיחת מכירות ה-EV בצפון אמריקה צפויה להאט לכ-27% השנה לעומת צמיחה 72% בשנת 2023
 | 

רכבים חשמליים כבר נחשבים ליקרים וקשים לתיקון. כעת התדמית שלהם עלולה לקבל מכה נוספת, כאשר ענקית השכרת הרכבים הרץ HERTZ GLOBAL HOLDINGS +6.15% HERTZ GLOBA 3.89 +6.15% HERTZ GLOBAL HOLDINGS סגירה:0 פתיחה:3.76 גבוה:3.94 נמוך:3.63 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נפטרת מ-20,000 רכבים חשמליים, כולל טסלות TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , בשביל רכבים מונעי דלק. 

הרץ, המחזיקה בצי הרכבים החשמליים הגדול ביותר בארה"ב, מציינת כסיבה למכירה את עלויות התיקון הגבוהות והביקוש הנמוך להשכרת רכבים חשמליים. בוול-סטריט צופים כי המהלך של החברה ישפיע על שוק הרכבים יד שנייה של רכבים חשמליים וירתיע קונים שממילא שוקלים בכובד ראש כל רכישה גדולה בעקבות הריבית הגבוהה. "ההשפעה הגדולה יותר של מכירת החיסול בהרץ היא הפגיעה בתפיסה של הטכנולוגיה", אמר קרל באואר, אנליסט ב-ב-iSeeCars.com. "צרכנים רגילים ממילא מהססים לרכוש רכבים חשמליים והחדשות האחרונות רק תומכות בחששותיהם". 

העלויות הגבוהות בתיקון רכבי EV נובעות מהיעדר מומחיות מספקת בהתמודדות עם רכבים כאלה ומאתגרים בהשגת חלקי חילוף מכיוון שהרכבים עדיין חדשים מאוד. מנכ"ל הרץ, סטיבן שר, ציין בשנה שעברה את העלויות הגבוהות בעקבות נזקים שנגרמו לרכבים החשמליים, במיוחד ברכביה של טסלה. מנכ"ל החברה עוד ציין כי הרץ מגבילה את המומנט והמהירות ברכבים החשמליים ומציעה אותם למשתמשים יותר מנוסים על מנת למנוע נזקים מיותרים לאחר שהתרחשו כבר מספר תאונות. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כאבי הגדילה אצל סטארטאפים ויצרניות רכבים וותיקות החדשות לטכנולוגיה פירושן גם שמכוניות חשמליות נתקלות ביותר בעיות מאשר רכבים המונעים בדלק. לפי סקר שנעשה בשנה שעברה על ידי Consumer Reports שתשאל כ-330,000 בעלי רכבים, מסתמן כי במהלך שלושת השנים האחרונות רכבים חשמליים חוו יותר בעיות מאשר מכוניות רגילות. בנוסף, הרבה מהרכבים החשמליים אין את הטכנולוגיה לדעת האם סוללות הרכב ניזוקו לאחר תאונה, מה שמכריח חברות ביטוח להכריז על מכוניות עם מעט קילומטרים כטוטאל לוס ומוביל לפרמיות גבוהות יותר בביטוחים ולרווח נמוך יותר מהמעבר לרכב חשמלי. 

חברת השכרת הרכבים הגרמנית SIXT הודיעה לאחרונה כי חתמה על עסקה של מיליארדי אירו עם יצרנית הרכבים סטלנטיס לאספקה של רבע מיליון רכבים. כחלק מהעסקה, סטלנטיס צפויה לספק גם רכבים חשמליים לחברת ההשכרה, עם כי לא ברור עדיין באיזה היקף. 

המהלך של הרץ מדגיש שינוי רחב יותר בשוק הרכבים החשמליים


לאחר שהבטיחו מיליארדי דולרים עבור שאיפותיהם למגזר הרכבים החשמליים, יצרניות הרכבים הוותיקות נסוגו מתוכניות הייצור שלהן בעקבות ההאטה בביקוש. צמיחת מכירות ה-EV בצפון אמריקה צפויה להאט לכ-27% השנה לעומת צמיחה 72% בשנת 2023.
 

רכבים במחיר מבצע


מומחים בתעשיית הרכבים צופים כי הרץ תאלץ למכור את הרכבים החשמליים שברשותה בהנחות גדולות בעקבות קילומטראז' גבוה, כמו גם נזקים גלויים רבים כמו שריטות ושקעים. "לאחר ששכרתי מספר רכבי טסלה מודל 3 מהרץ במהלך חצי השנה האחרונה, חלק גדול מהרכבים היה שחוק מבחינה קוסמטית", אמר סקוט קייס, מנכ"ל חברת המחקר EV Recurrent Auto.

כמעט כל 500 הרכבים החשמליים המשומשים שהחברה מתכננת למכור הן של טסלה, כאשר חלק מהרכבים מסוג מודל 3 צפויים להימכר החל ממחיר של 21,000 דולר - חצי מהמחיר של מכונית חדשה מאותו הסוג וכ-10,000 דולר נמוך יותר מרכבים זהים שנמכרים אצל מוכרים אחרים עם קילומטראז' דומה. מכירה בהנחה כמו משמעותית צפויה לקבל תשומת לב בשוק הרכבים החשמליים המשומשים שגם ככה נמכרים בו רכבים חשמליים במחירים נמוכים יותר משל רכבים רגילים.

על פי נתוני iSeeCars, הערך של רכבי EV משומשים ירד ב-33.7% בין אוקטובר 2022 לאוקטובר 2023, למרות ששוק המכוניות המשומשות הכולל ירד רק ב-5.1%. עם זאת, הרץ יכולה להנות מזיכוי בסך 4,000 דולר עבור חלק מהרכבים החשמליים במסגרת ההטבה להפחתת האינפלציה, מה שמוריד את המחיר של חלק מהרכבים אותם היא מנסה למכור הרבה מתחת למחירי הרכבים הפועלים על דלק.

תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    מה שלא מתאים להרץ
    מהנדס רכב מחושמל 22/01/2024 16:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מתאים מאוד לנהג הפרטי. החיסכון בהוצאות אחזקה (שוטפת, לא תאונות וכו') + דלק משלם את הרכב כולו תוך 5 שנים. הרץ לא רואים את החיסכון בדלק, אך יש להם המון הוצאות על אחזקת שבר (תאונות וכו') לכן אין להם שום סיבה להחזיק רכבים חשמליים להשכרה. מה גם שכמות של 20 אלף רכבים בכל ארה''ס לא אמורה להזיז לשוק הפרטי מבחינת מחירי יד שניה. מדובר בטיפה בים.
    סגור
  • 9.
    סוללה...סוללה...
    EV 21/01/2024 18:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה שמישהו ירצה לקנות רכב חשמלי יד2 כשהסוללה כבר לקראת טוטאלוס והמחיר שלה להחלפה הוא מטורף? שואל בשביל חבר...
    סגור
  • 8.
    רכב פולני לא מתאים להשכרה
    הפולני התאילנדי 19/01/2024 13:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אדם ששוכר רכב בדרך כלל יוצא איתו לטיול או לפגישות עבודה מרוחקות וצריך טווח ארוך, מלבד זאת קניית חשמל בתחנות טעינה ציבוריות יקרה ואינה משתלמת,
    סגור
  • 7.
    "אכלנו אותה דוד" חחחחחחחח (ל"ת)
    מיכה 18/01/2024 17:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    הקיבולת ואורך החיים של הבטריה יורדים משמעותית ופוגעים ב
    ליאור 17/01/2024 11:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הקיבולת ואורך החיים של הבטריה יורדים משמעותית ופוגעים ב בערך ברכב, ויש כמובן גם את התיישנות הרכב עצמו. רכבים חשמליים הם אומנם העתיד, אבל העתיד עדין לא כאן. כרגע נראה שהרכבים החשמליים מתקשים לשמור על ערכם בשוק היד 2 מול רכבי הבנזין, אבל עדין חסכוניים יותר עבור יד 1. יהיה מעניין לראות איך שוק יד 2 ישפיע גם על מחיר החדשות.
    סגור
  • טען עוד
  • יעילות
    EV 21/01/2024 18:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי דעתי, חברה שתמכור רכב חשמלי ללא עלות הסוללה, והסוללה תהיה בסוג של הסדר "השאלה" כשניתן להחליףאותה כשנדרש, תשלוט בשוק החשמליות
    סגור
  • 5.
    איך מ20,000 רכבים למכירה זה נהפך ל500 בגוף הכתבה?
    רמז_דק 17/01/2024 11:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה בנוסף להמון אי דיוקים ובלבול מכוון בין סתם רכבים חשמליים לטסלה. מן המפורסמות שהחלפים לטסלה זולים פי כמה מחלפים של כל היצרניות. בדקו וחזרו
    סגור
  • 4.
    כבר החזרתי את כל המחיר של הרכב החשמלי עם החיסבון בדלק (ל"ת)
    מתן 17/01/2024 09:47
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • גם אני בדיוק ככה
    מוטי 17/01/2024 11:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ובשנתיים שאני עם הטסלה כבר התרגלתי לקום כל בוקר לעוד כתבה מלאה בשטויות וחצאי שקרים לגבי טסלה. מבית איגוד כתבי הרכב שהתרגלו לחיות על הכיס של יבואני הרכב הוותיקים שמנסים להתמודד מול הרכב המשתלם בישראל
    סגור
  • 3.
    טיפש מי שקנה חשמלי.ייתקע עם פח יקר (ל"ת)
    אורית 17/01/2024 05:49
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 2.
    לא מוצא שום יתרון ברכישת רכב חשמלי חוץ משמירה על האוזון (ל"ת)
    דש 17/01/2024 05:04
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • עוד יתרון קטן: שמירה על הכיס (של הנהג, לא של היבואן) (ל"ת)
    רמז_דק 17/01/2024 11:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מי שנוסע יותר מ 40000 ק"מ בשנה חוסך המון בעלויות דלק (ל"ת)
    יצחק 17/01/2024 08:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • חחחחחח בחשבון פשוט גם מי שנוסע 10,000 ק"מ בשנה יחסוך
    רמז_דק 17/01/2024 11:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עלות החשמל שמינית מעלות הדלק. ועוד לא דיברנו על החיסכון בטיפולים (אין בטסלה) בבלמים (כמעט ואין) באגרת רישוי (450 ש"ח) ועוד ועוד
    סגור
  • 1.
    חשוב לזכור את זמן ההטענה
    mtlk 16/01/2024 22:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אדם שמשכיר רכב רוצה לעשות בו שימוש מרבי לרוב.כולל נסיעות ארוכות.ולאורך זמן.ולא ירצה להתעסק עם זמן הטענה.מה עוד שכחברה כל כך חזקה.הם יכולים להשיג דילים ממש טובים.עובדה נוספת היא קושי אפשרי בהגת עמדות הטענה כל כך רבות.ואני מניח שכשיש כל כך הרבה מכוניות.גם לרשת המקומית יש מגבלה מעבר לעמדה הספציפית או לאותו בנין.במיוחד עם זה אזור תעשיה.בארץ אפשר גם לחשוב על מחיר החשמל ששונה בין עסקים לבית פרטי.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות