לקראת דוחות טסלה: בוול-סטריט מצפים לתחזית זהירה

בוול-סטריט צופים רווח למניה של 73 סנט לרבעון ו-3.07 דולר לשנה. לשנת 2024, האנליסטים צופים רווח למניה של 3.71 דולר; מניות החברה ירדו ב-15% עד כה השנה, לאחר שהורדות המחירים בסין ואירופה הכבידו על סנטימנט המשקיעים
 | 
telegram

מכירות הרכבים החשמליים שוברות שיאים בארה"ב ובעולם, אבל זה לא בטוח יספיק בשביל לעזור לטסלה  TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בדוחות. יצרנית הרכבים החשמליים צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון הרביעי ולשנה כולה ביום רביעי כאשר בוול-סטריט צופים רווח למניה של 73 סנט לרבעון ו-3.07 דולר לשנה. לשנת 2024, האנליסטים צופים רווח למניה של 3.71 דולר.

"קיימים גורמים רבים הצפויים להאט את תחום הרכבים החשמליים, אבל אנחנו נשארים עם דירוג קנייה על תחומי ה-AI והרובוטיקה", אמרו במורגן סטנלי. בוול-סטריט חוששים מההיצע הרחב של רכבים חשמליים והתחרות הגוברת, אך עם זאת אופטימיים היות וטסלה היא לא רק חברת רכבים. החברה של אילון מאסק מפתחת טכנולוגיות בינה מלאכותית שצפויות לעזור לרכבים לנסוע בעצמם ולהחליף בעצם את בני האדם בנהיגה. בנוסף, טסלה עסוקה בפיתוח של רובוטים שצפויים בעתיד לחסוך כוח עבודה רב. 

חזרה לרכבים חשמליים. כ-2.1 מיליון רכבי EV מבוססי סוללה (BEVׂ) נמכרו בארה"ב, אירופה וסין ברבעון הרביעי. כ-6.7 מיליון נמכרו במשך כל שנת 2023. שני המספרים האלה מהווים שיאים חדשים, כאשר מכירות ה-BEV צמחו בכ-30% משנה לשנה. אין ספק, הנתונים הללו מרשימים. הבעיה שגם ההיצע גדל. עוד ועוד יצרניות רכבים מתחרות על נתח שוק של רכבים חשמליים, כאשר התחרות הוצגה בבירור בהורדות המחירים הרבות שעברו על התחום. טסלה הורידה מחירים מספר פעמים בשנת 2023, כאשר אנליסטים תיארו את המצב בסין כמלחמת מחירים. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

החברה הורידה לא מזמן את המחירים על רכביה מדגם 3 ומדגם Y ב-3%-6%, בשבוע שעבר היא הודיעה כי תוריד את המחירים באירופה בשיעור אפילו יותר גדול - מודל Y של טסלה באירופה נמכר כעת במחיר זול יותר בכ-4%-8%. 
 

נתון המסירות ונתח השוק


בנתוני המסירות שפירסמה החברה לאחרונה נראה כי טסלה המשיכה לשלוט בשוק הרכבים החשמליים בארה"ב ומכרה 161,385 כלי רכב ברבעון הרביעי, עלייה של כ-23% לעומת השנה קודם לכן. החברה היוותה כ-51% מכלל מכירות הרכבים החשמליים לחלוטין או BEV והגדילה את נתח השוק שלה בכ-1% בהשוואה לרבעון השלישי. התחרות עדיין היא האתגר המרכזי של החברה. נתח השוק שלה של 51%, נמוך יותר מנתח השוק שלה ברבעון הרביעי של 2022 שעמד על 59%. שמונה דגמי BEV מחמישה חברות מלבד טסלה מכרו יותר מ-5,000 כלי רכב ברבעון האחרון, לעומת חמישה דגמים מארבעה יצרנים ברבעון הרביעי של 2022.
 

כמה רכבים חשמליים קנו בארה"ב?


האמריקאים קנו 317,168 רכבים חשמליים לחלוטין ברבעון הרביעי, עלייה של 40% לעומת 225,865 לפני כשנה. ברבעון השלישי הנתון עמד על 313,086. רכבי BEV היוו בערך 8% מכלל המכירות של מכוניות חדשות ברבעון הרביעי ובין 7% ל-8% מכלל הרכבים בשנת 2023. חלקם במכירות השנה כולה עלה כשני נקודות אחוז בהשוואה ל-2022. המכירות לשנה כולה הסתכמו ב-1,189,051 יחידות, מספר הרכבים שנמכרו עלה בפעם הראשונה על מיליון יחידות ועלה ב-46% משנה לשנה. זוהי אומנם צמיחה חזקה, אך עדיין נמוך מהעלייה של 66% ב-2022 בהשוואה ל-2021.
 

האירועים האחרונים בחברה


טסלה נחשבת לאחת החברות שנהנית מעניין רב בקרב המשקיעים בעיקר הודות למנכ"ל החברה אילון מאסק, שאוהב מדי פעם לצאת עם רעיון שגורם לבלבול בוול-סטריט והרבה פעמים מעורר עניין גם בקרב הרגולטורים. לאחרונה, פירסם מאסק בפלטפורמת X שבבעלותו כי הוא "לא מרגיש בנוח להמשיך בטסלה עם פחות מ-25% מהמניות", כאשר הוא מציין שאם לא יגיע לשיעור אחזקה הזה הוא ישקול לקחת את המכשור והטכנולוגיה מחוץ לחברה לשימוש בפרויקטים אחרים.

מאסק בעצם רוצה עוד זכויות הצבעה, עוד מניות. כיום מאסק מחזיק ב-13% מהמניות כאשר יש לו גם אופציות המייצגות 7% נוספים - רק האחזקות האלו הן בשווי של 133 מיליארד דולר לפי המחיר הנוכחי, ומאסק מבקש שיקצו לו 5% נוספים. במילים פשוטות הוא מבקש מניות בשווי של 34 מיליארד דולר, אחרת, הוא מתכנן לקחת את הטכנולוגיה למקום אחר. האם מותר לו? האם הטכנולוגיה לא שייכת לחברה? מאסק הסביר שכל הרעיונות הנוספים מעבר לתחומי הרכב החשמלי הם שלו והוא יכול לפתח אותם דרך חברות אחרות. 

עדיין לא ברור איך דירקטוריון החברה יחליט לפתור את האתגר החדש שמאסק יוצר לחברה כאשר אחד הפתרונות שהוצעו הוא יצירת  מניות חדשות עם זכויות הצבעה גדולות יותר - כמו שקרה למשל בחברת פורד   FORD MOTOR +0.65% FORD MOTOR 10.8 +0.65% FORD MOTOR סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:10.85 נמוך:10.61 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  , כאשר לבני משפחת פורד ניתנו מניות עם 36 זכויות הצבעה פר מנייה. יצירה של "סופר-מניות" כאלה אומנם תצריך אישור של בעלי המניות, אבל יכול להיות שגם הם יבינו שזה פתרון לא רע לבעיה שלהם ולכן יאשרו את המהלך. 
 

האנליסטים והדוחות לרבעון השלישי


למניית טסלה הייתה התחלה קשה לשנה החדשה. מניות החברה ירדו ב-15% עד כה בינואר, לאחר שהורדות המחירים בסין ואירופה הכבידו על סנטימנט המשקיעים. מחיר היעד הממוצע בקרב האנליסטים למניית החברה עומד כעת על 237 דולר. בסך הכל 42% מהאנליסטים המסקרים את מניית טסלה דירגו את המנייה ב"קנייה". 

בדוחותיה לרבעון השלישי רשמה ענקית הרכבים החשמליים רווח למניה של 66 סנט על הכנסות של 23.4 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 75 סנט על הכנסות של 24.26 מיליארד דולר. הרווח הגולמי עמד על 17.9% לעומת צפי של 18%. ברבעון התואם אשתקד הרווח הגולמי עמד על 25.1%. תזרים המזומנים החופשי עמד על 848 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים היה ל-2.59 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות