טסלה נפרדה ממובילאיי לפני שנים - יכול להיות שמאסק ידע מה הוא עושה?

מאסק ציין לאחר הפסקת שיתוף הפעולה בין החברות כי קצב ההתקדמות של מובילאיי לא התאים לו ובהמשך התלהב כי לקח לטסלה חצי שנה בלבד להגיע ליכולותיה של מובילאיי
 | 

בשנת 2016 לאחר תאונה קשה בפלורידה כאשר בעל מכונית טסלה נסע במצב אוטונומי היישר מתחת לגלגליה של משאית, הודיעו יצרנית הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: וחברת מערכות העזר לנהיגה מובילאיי מובילאיי +3.93% מובילאיי 17.97 +3.93% מובילאיי סגירה:0 פתיחה:17.22 גבוה:18.14 נמוך:17.21 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: על הפסקת שיתוף הפעולה ויציאה לדרכים נפרדות. מערכת היחסים בין החברות התחילה באופן חיובי מאוד אבל תוך כדי משהו השתנה. אז אמר מאסק בראיון כי האנשים במובילאיי גאונים, אבל גם שקשה לעבוד איתם. 

היה קשה לעמוד בקצב התגלגלות האירועים בין החברות. בתחילת השותפות מנכ"ל טסלה אילון מאסק היה ידידה הטוב ביותר של מובילאיי, הגיע לבקר בירושלים ואף סיפק שתי מכוניות טסלה מודל S למובילאיי בכדי שהחברה תוכל לבחון היטב את מערכת הנהיגה האוטונומית שלה. עם זאת, די מהר העניינים השתבשו. מאסק השמיט את מובילאיי מכל התכניות העתידיות שלו לטסלה ואף עקץ וצייץ בחשבון הטוויטר שלו "דרך אגב, אני רוצה להודות לבוש ולמובילאיי על תמיכתן בשיפור מערכת ה־Autopilot. אנא הפנו את כל הביקורת שלכם לטסלה"

למרות שהחברות נמנעו מלציין מי מהן החליטה להפסיק את מערכת היחסים, מאסק כן ציין שמובילאיי פיגרה בפיתוח טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית. "יכולתה של מובילאיי לפתח את הטכנולוגיה שלה מושפעת למרבה הצער מהצורך לתמוך במאות דגמים של רכבים מסורתיים מה שמעכב את החברה", אמר מאסק. מכאן ניתן אולי להבין כי המהירות בה מובילאיי פיתחה את הטכנולוגיות שלה לא התאימה לקצב ההתקדמות שדורש מאסק. בנוסף, המנכ"ל הרבה להצהיר בחוגים מסוימים כי מכוניות טסלה הן מעולות והאשמה בתאונות היא על מובילאיי בלבד. מאסק אף טען בהמשך, בשחצנות אופיינית, שלקח לחברה חצי שנה בלבד להגיע ליכולותיה של מובילאיי. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המהלך של מאסק עזר לו מצד אחד לכסות את עצמו בעקבות התאונות שחוו רכבי טסלה באותו הזמן ומהצד השני נראה כי בדומה לתוכנית שלו להגיע למאדים, או לפיתוח הרכבים החשמליים, הוא ראה שאפשר לעשות יותר טוב מהקיים. רק בשנה שעברה, לאחר פרסום הדוחות לרבעון השני של טסלה, מאסק עדכן את המשקיעים כי חברת הרכבים החשמליים מעוניינת להתחיל למכור את החומרה והתוכנה שפיתחה לנהיגה אוטונומית לחברות רכב אחרות וכך הפכה רשמית למתחרה ישירה של מובילאיי. ההודעה הזו של מאסק גרמה אז לנפילת מניית מובילאיי בוול-סטריט ולאיבוד של 2 מיליארד דולר בשווי השוק שלה אז. 

בתחילת החודש פרסמה מובילאיי אזהרת רווח חמורה - החברה דיווחה על התחזית המעודכנת שלה, של הכנסות בין 1.83-1.96 מיליארד דולר ב-2024, לעומת צפי האנליסטים שעמד אז על 2.58 מיליארד דולר. החברה צופה שעיקר הפגיעה תהיה ברבעון הראשון, בו היא צופה שההכנסות יהיו נמוכות ב-50% בהשוואה לרבעון המקביל, בו הסתכמו ההכנסות ב-458 מיליון דולר. לגבי שלושת הרבעונים האחרים של 2024 החברה צופה הכנסות דומות, כאשר בתרחיש האופטימי היא צופה צמיחה חד ספרתית לעומת הרבעונים המקבילים.

הסיבה להורדת התחזית הזו, לדברי החברה, היא הצפי שלקוחות יבטלו הזמנות תוך כדי שהם ינצלו את המלאים הקיימים שלהן - שרשראות האספקה שהתאוששו לאחרונה הביאו להצטברות של מלאים אצל יצרניות הרכבים, ולהערכות החברה זה יגרום להן לבטל הזמנות קיימות. עם זאת, החברה צופה שהמלאים אצל יצרניות הרכב יחזרו לרמות נורמליות לקראת סוף השנה.

מייסד ומנכ"ל החברה, פרופ' אמנון שעשוע, ניסה להסביר לאחרונה בראיון למגזין בארונ'ס כי התחזית החלשה היא עניין של טווח קצר ואילו החדשות החשובות הן ההודעות האחרונות על זכיות ופיתוחים של מערכות לחברות רכב נוספות.

התפקיד של המנכ"ל הוא להרגיע, אבל לא בטוח שאחרי הראיון המשקיעים נרגעו. שעשוע יודע "למכור" את המוצר שנקרא מובילאיי למשקיעים - הוא עשה זאת לאינטל, למשקיעים בבורסה, אבל במבחן התוצאות לאורך זמן, החברה לא מצליחה להצדיק את השווי שניתן לה. שעשוע משחק במגרש שנוח לו - הטכנולוגיה והזכיות בהסכמים חדשים שמוכיחים לדבריו את היתרונות, אבל בסוף מסתכלים על השורה התחתונה. זכיות בפרויקטים  עושים בשלב הראשון יח"צ ומחזקים את התדמית הטכנולוגית, אבל כשלא רואים אותם מתממשים בדוחות הכספיים זו אכזבה גדולה.  

תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    כשמובילים מהפכה כזו משמעותית
    אוסי 29/01/2024 19:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראוי לנהל אותה באחריות. נראה שאמנון שעשוע יודע מה הוא עושה ומזל שכך. אחרת כבר היו לנו פה טסלות מתנגשות ולא בפארק השעשועים
    סגור
  • 17.
    בעקבות הכתבה חיפשתי איפה אפשר לקנות רכב אוטונומי
    איפה אפי 29/01/2024 19:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    של טסלה. אני עדיין מחפש
    סגור
  • 16.
    מאסק הוא איסתרא בלגינא קיש קיש קריא (ל"ת)
    שון 29/01/2024 19:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    לא סוד שמובילאיי העיפו את טסלה ולא הפוך
    מן הידועות 29/01/2024 19:23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מאיפה המצאת את גיבוב השטויות האלו? טסלה החליטו להפסיק את השת״פ עם מובילאיי? מן הידועות בתעשייה שמובילאיי העיפו את טסלה אחרי שבוצע שימוש מסוכן בטכנולוגיה של מובילאיי שעדיין היתה בפיתוח. טסלה סיכמו את כל עתיד הרכב האוטונומי וחברה אחראית כמו מובילאיי לא יכלה לתת לזה לקרות. מאסק עוד המשיך להתחנן במשך תקופה שיחזרו לעבוד יחד. כעבור כמה שנים גילה כל העולם עד כמה לא יציב האיש
    סגור
  • 14.
    עדיין מובילאי המובילה בתחום, כתב שלא מבין (ל"ת)
    רמי 29/01/2024 18:41
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    אין ספק שטסלה רצה
    קוקו 29/01/2024 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ההיתרון של טסלה שהכל in house אז אינטגרציה קלה ומהירה, אבל טסלה גנבה /העתיקה את כל תשתית המצלמות של מובילאיי, עד עכשיו במקדימה זה 3 מצלמות כמו בגרסאות מובילאיי ישנןת. אבל קצב הריצה שלה מכניס סיכונים לעולם עם הרבה סיכונים גם ככה. נהגים לא יכולים להיות שפני נסיונות
    סגור
  • עשית סלט אחד גדול. תלמד היסטוריה.
    סלטי שמיר 30/01/2024 08:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עירבבת מוצרים של 2020 עם מוצרים של 2012
    סגור
  • 12.
    נראה שהעולם יישר קו עם הקצב של מובילאיי
    דן 29/01/2024 10:18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אף אחד לא מוכן לקחת סיכונים מיותרים ולהעלות מוקדם מידי את הרכב האוטונומי מלא על מלא לכבישים. מובילת הטכנולוגיה של הנהיגה האוטונומית, מובילאיי, הכתיבה את הדרך השפויה והבטוחה ושאר המתחרות ישרו קו, עדיין לא קצב אבל קו
    סגור
  • נטל ההוכחה על מובילאי
    צביקה 29/01/2024 21:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מובילאי טוענת שמערכת SuperVision מותקנת ב 100,000 מכוניות סיניות. האם ראית אי פעם וידאו שהוקלט תוך כדי נסיעה ע"י נהג הרכב, שלא הופק והופץ ע"י מוביל עצמה, שמוכיח את יכולות המערכת?
    סגור
  • תלמד סינית ותחפש בעלי באבא (גוגל, אמזון ופייסבוק בסין)
    בוקי מיקי 30/01/2024 08:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלי באבא זה כמו אמזון גוגל ופייסבוק ביחד. תלמד סינית ותחפש ברשתות שם
    סגור
  • 11.
    איפה הרכב האוטונומי של טסלה? (ל"ת)
    חיפשתי 29/01/2024 10:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 10.
    מאסק חובב סיכונים מסוכנים
    שעשוע צדק 29/01/2024 10:14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    נראה שהכתב מעוניין במאסק משוגע שיסכן בני אדם עם טכנולוגיה ב״קצב מתקדם״ לא מבוקר מאשר טכנולוגיה אחראית שרואה את האדם במרכז ולא שגעון גדלות מאסקית
    סגור
  • 9.
    אינטל בלי רכב חשמלי משלהם לא יכולים להוכיח את מובלאי .
    דנדי 29/01/2024 09:41
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בסוף זה להתגלח על הזקן של עצמך כדי שחברות חיצוניות יאמינו בך זה שוק צפוף והמחיר מערכת מובלאי יקר משל טסלה ללא ק"מ לאומת טסלה שיש לה כבר מספר ק"מ נאה.
    סגור
  • 8.
    ערימת שטויות ומסקנות שגויות
    קרן 29/01/2024 08:59
    הגב לתגובה זו
    4 3
    העובדות הן אחרות, ולמעט יחצ מצויין שטסלה מקבלת כאן, האמת רחוקה מרחק שנות אור מהמתואר בכתבה.
    סגור
  • 7.
    מלא שטויות בלי עובדות. חבל לברבר עצמך לדעת (ל"ת)
    קיקי 29/01/2024 08:50
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 6.
    מובילאיי. כמה סנסורים, ביפים , יאללה, בינה מלאכותית
    יעקב 29/01/2024 07:23
    הגב לתגובה זו
    1 3
    והופ, המליארדים זורמים. אני לא קונה.
    סגור
  • 5.
    נפיחה ברמה עולמית
    מוביליי לא עליי 29/01/2024 00:35
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כנראה שהתוכנה איטית והמצלמות איטיות.בקיצור אינטל עם הניהול הכושל חוסר המעופף קנתה פיל לבן
    סגור
  • 4.
    קלאסי לקח לנסות והעתיק
    אלון מ 28/01/2024 23:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קלאסי לקח לנסות והעתיק קורפורייט אמריקאי קלאסי לקח לו חצי שנה להעתיק לא לפתח שיטה ידועה בעולם הזה
    סגור
  • 3.
    איילון מאסק צדק - מוביליאיי בחרה להיות בירושלים
    צפריר 28/01/2024 21:51
    הגב לתגובה זו
    3 3
    המפתחים הטובים והמוחות נמצאים במרכז כל מה שפיתחה מלא חברות יכולות זמן ממש קצר ההחלטות של אינטל פשוט לא חכמות !
    סגור
  • למובילאיי יש אתרים בירושלים, תל אביב, רמת-גן וחיפה
    דני זקן 31/01/2024 14:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בלי קשר - יש בירושלים מהנדסים מבריקים (רובם יוצאי האוניברסיטה העברית שהיא אוניברסיטה מהמובילות בתחום ה- CV וה- AI) וההתנשאות שלך על מהנדסים ירושלמים די מסגירה את הבורות (ספק גזענות) הטבועה בך. ברמת גן עובדים כ 250 חוקרים ומהנדסים ובחיפה יש כמות דומה . בקיצור - תפסיק לבלבל במוח
    סגור
  • יש למובילאיי סייט בתל אביב
    דני 29/01/2024 13:41
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הסייט ממוקם בבורסה ומכיל כ 300 חוקרים ומהנדסים. כמה שטויות אנשים רושמים, אלוהים ישמור
    סגור
  • ''סייט''? אתה לא מסוגל לצאת מהבועה??
    נודניק 29/01/2024 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי די כבר עם הפוזה והתלישות? להגיד ''סייט'' לא מקרה אותך ל''אקזיט''...
    סגור
  • ראינו את חכמי המרכז. מרכז הסייבר (ל"ת)
    כן כן 29/01/2024 08:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    לא, הוא פשוט העדיף לגנוב את הרעיון
    שלומי 28/01/2024 21:41
    הגב לתגובה זו
    3 2
    וכנראה גם חלק מהקוד שלהם...
    סגור
  • 1.
    אולי ידע אולי לא, כבר היינו ב2019 ואין לטסלה רכב אוטונומי מלא מלא (ל"ת)
    אילון 28/01/2024 21:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות