ריביאן מקבלת הורדת דירוג - מוצר טוב זה לא מספיק

בוול-סטריט צופים כי החברה תשרוף 4.8 מיליארד דולר ב-2024 על מנת לבנות את עסקיה, זאת לאחר שהשתמשה ביותר מ-5 מיליארד דולר בשנה שעברה. תזרים המזומנים החופשי צפוי להיות חיובי רק ב-2028
 | 
telegram

יצרנית הרכבים החשמליים ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE +0.1% RIVIAN... 10.06 +0.1% RIVIAN AUTOMOTIVE סגירה:0 פתיחה:10.02 גבוה:10.25 נמוך:9.92 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נסחרת בירידות לאחר שקיבלה הורדת דירוג מאנליסט ברקליס, דן לוי, שהוריד את דירוג מניית החברה ל"החזק" מ"קנייה" ואת מחיר היעד ל-16 דולר מ-25 דולר. האנליסט שיבח את כלי הרכב של החברה אך ציין כי קיים לחץ על הביקוש, לחץ שיכול לנבוע מתמחור חלש יותר והפסדים גדולים יותר עבור ריביאן שעדיין צריכה לגייס הון. 

מכירות כלי הרכב החשמליים מבוססי הסוללה עלו ב-46% בשנת 2023, כאשר הצמיחה צפויה להימשך גם ב-2024. עם זאת, בוול-סטריט מעריכים כי קצב הצמיחה עלול להיות נמוך יותר לעומת הקצב ב-2023. בנוגע לריביאן, האנליסטים צופים כי החברה תשתמש כ-4.8 מיליארד דולר בכדי לבנות את עסקיה השנה, זאת לאחר שהשתמשה ביותר מ-5 מיליארד דולר ב-2023. תזרים מזומנים חופשי חיובי לא צפוי להגיע עד שנת 2028. מספר כלי הרכב שצפויים להימכר עד אותה שנה עומד על 300,000 רכבים, לעומת כ-50,000 יחידות שנמכרו בשנה האחרונה. 

בחודש דצמבר האחרון הודיעה החברה כי תם הסכם הבלעדיות עם ענקית הקמעונאות אמזון והיא יכולה כעת למכור מסחריות חשמליות לחברות אחרות. ריביאן ו-AT&T הודיעו באותו הזמן על תוכנית פיילוט בה נהגים של חברת התקשורת ישתמשו במסחריות החשמליות של ריביאן בשנת 2024. זה היה צעד משמעותי שכן זו הייתה העסקה הראשונה בה החברה מוכרת לצד שהוא לא אמזון. "אנו נרגשים לרכוש את רכבי ריביאן עבור צי הרכבים שלנו", אמר הארדמון וויליאמס, סגן נשיא בכיר ב-AT&T. "הפיילוט הזה הוא עוד צעד חשוב במאמצים המתמשכים שלנו לעבר קיימות, כשריביאן מציבה את הסטנדרט לדרישות המתפתחות של התחבורה המודרנית". 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ריביאן מייצרת את הטנדר החשמלי R1T, רכב ספורט רב תכליתי R1S ומסחרית שבה משתמשת אמזון להעברת חבילות. ענקית הקמעונאות הייתה משקיעה מוקדמת בריביאן ועדיין מחזיקה במניות החברה. עד לאחרונה, ריביאן לא יכלה למכור את המסחריות החשמליות שלה למישהו אחר פרט לאמזון וזה לא היה עניין גדול, היות וריביאן לא הצליחה ממש לעמוד בביקוש של אמזון לבדה.

אמזון הזמינה כ-100,000 מסחריות חשמליות, בעוד ריביאן ייצרה בערך 65,000 כלי רכב מאז הקמתה. רובם היו טנדרים ורכבים ללקוח הרגיל. ההחלטה להרחיב את בסיס הלקוחות של ריביאן היא הגיונית עבור שתי החברות. אמזון מחזיקה ב-16% מחברת ה-EV, כך שהיא מרוויחה כאשר ריביאן מצליחה. 

כ-59% מהאנליסטים המסקרים את מניית ריביאן דירגו אותה ב"קנייה", כאשר יעד המחיר הממוצע עומד על 24 דולר. יצרנית הרכבים החשמליים נסחרת לפי שווי של 15.6 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה ירדה ב-30% מתחילת השנה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות