האם קיסטון מעניינת להשקעה לטווח בינוני-ארוך?

בעלי השליטה הגדילו החזקה; התשואה הפנימית 12 אחוז והמניה על חצי מההון - מנכ"ל הקרן, ד"ר נבות בר, הגיע לדבר בועידת ההשקעות של ישראל
 | 
telegram
(8)

קיסטון  קיסטון אינפרא +0.07% קיסטון אינפרא 599.6 +0.07% קיסטון אינפרא בסיס:599.2 פתיחה:604.4 גבוה:604.4 נמוך:593.3 תמורה:335,967 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: היא קרן ריט מעניינת כי היא משקיעה בתחום שהולך וצומח. ואף שחלק מהמשקיעים אולי חשבו שבמלחמה התחום יירד ויילך, הגופים המוסדיים דווקא אומרים שמבחינתם הכל מצוין. הם אומרים שהם רוצים להשקיע ושיש תשואה יפה.

קיסטון היא קרן תשתיות שמצד אחד נמצאת בהנחה - כמחצית מההון שלה נסחרת כיום, אבל כשמסתכלים פנימה רואים את הערכים לפי הדוחות והמצגות. מנכ"ל החברה, נבות בר, סיפר בוועידת ההשקעות של ישראל על התשואה הפנימית של הנכסים. לדבריו, רואים תשואה משמעותית, ובהינתן שמכפיל ההון נמוך - התשואה גבוהה יותר באופן משמעותי. אתמול החברה הנפיקה מניות ואופציות ודיללה את המשקיעים, המניה ירדה, אבל האופטימיות נמשכת - בעלי השליטה גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר הגדילו אחזקות מ-16% ל-22%.

למה הנפקתם מניות ואופציות?
"אני לא יודע כמה גיוסים כאלה היו מאז תחילת המלחמה. אני יזם, אז אני אופטימי מטבעי. לא רוצה להגיד את המשפט של כמה נמוך אפשר לרדת כי תמיד אפשר", אומר בר. "בצער רב, מדינת ישראל מוכיחה שהיא צומחת ממשברים. שוק התשתיות באופן כללי הוא שוק שמרן. יש לנו בדרך כלל לקוח אחד שהוא מדינה. ההנפקה נעשתה בעיקר בגלל האופטימיות, אבל גם בגלל הפסימיות. מצאנו חלון זמנים קצר לעשות את זה וניצלנו אותו. כשיקרו הפתעות יהיה קשה הרבה יותר לגייס".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הגדלתם את ההחזקה בקרן עצמה.
"אנחנו בעל המניות הגדול ביותר בקיסטון. אני לא מכיר עוד דרך להבהיר שאנחנו בטוחים מאוד בעסקים".

העסק המרכזי של החברה הוא אגד, שלפי הדו"חות מייצרת תשואה של 12%.
"ההיילייט הראשון הוא לתפוס חברה שעושה את המעבר מהשלב הלא יעיל שלה לשלב המתקדם".

מי מכם אמר שהוא רוצה את אגד?
"אני. קנינו אותה לפי שווי של 5 מיליארד שקל", אומר בר. "באוקטובר עברה שנה, והיא עושה תשואה פנימית של 12%".

מה יהיה בהמשך?
"נשמור על זה. דווקא בנקודת המעבר שתפסנו אותה - ממקום של חוסר יעילות לחברה התחרותית שנהפוך אותה. אנחנו רואים המון פוטנציאל - יש בה הרבה נדל"ן שלא פותח מעולם".

מהם מנועי הצמיחה?
"הפעילות בחו"ל. שינינו מתודולוגיות עבודה. החברה חשבה רק תפעול והבאנו שינוי".

האופציה שקיימת לעוד שנה-שנתיים תמומש ותגיעו ל-100%?
"אנחנו מאוד מקווים. אני רק מזכיר שלמייסדים שמכרו לנו 60% יש אופציות פוט. אנחנו מעודדים אותם לממש את האופציה".

אחרי ההנפקה המניה ירדה. מהזווית של המשקיע זה מוריד את הלהבות והיא נסחרת סביב חצי מההון העצמי, אתה מדבר על תשואה פנימית של 12%.
"התשואה על ההון היא 19% והתשואה התזרימית היא 10%".

אתם גובים דמי ניהול של 1%, משקיע אמור לראות כאן תשואה של 12%-20% בשנה, מה השוק מפספס?
"קטונתי. כנראה שכל האמירות סביבינו משפיעות על האווירה הכללית, אבל אין לי מה לדבר על דמי הניהול, אני מדבר על תשואות. הטבע מראה שבטווח הארוך המספרים מתיישרים. תשואת הדיבידנד על מחיר המניה היום הוא בערך 8%. אנחנו מהמעטות ששמרו על חלוקת דיבידנדים אחרי המלחמה. הנכסים שלנו מאוד תזרימיים, קיסטון מכניסה כרבע מיליארד שקל מזומן בשנה".

גיוסים ב-2024, יהיו עוד הפתעות?
"שום דבר זה לא הפתעה. עשינו את ההערכה שנה קדימה. אם יהיו או לא - אין לנו תכניות כרגע. גייסנו עכשיו מתוך מטרה להיערך לשנה ולכל תרחיש".

לצד כל זה, חברת סאנפלאואר  סאנפלאואר +3.8% סאנפלאואר 546.1 +3.8% סאנפלאואר בסיס:526.1 פתיחה:555 גבוה:555 נמוך:543.7 תמורה:78,624 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: של קיסטון עדכנה היום על התקדמות לקראת הקמת מגה פרויקט אגירה בארה"ב.

סאנפלאואר עדכנה שהיא זכתה במכרז זמינות לפי תעריף של 3.58 דולר לקילו וואט לחודש. הפרויקט נקרא WEC והוא פרויקט אגירה המסוגל לאגור היקף של 650 מגה וואט שעה. עלות הקמת הפרויקט נאמדת ב-280 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(8):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    דופקים את הנהגים
    יוגב נהג ותיק 15/02/2024 09:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נהג 30 שנה. אין הפסקות,אין שירותים,רק רוצים שתנהג.. שיגיעו לחקירות במשטרה הכל יתהפך עליהם.. כמה אפשר לדפוק את הנהגים.
    סגור
  • 6.
    השאלה עד מתי
    דרור 13/02/2024 22:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הרווח של אגד מגיע ממשרד התחבורה,הם פותחים וסוגרים את הברז. מחר המשרד יכול לשנות תוכניות והסיפור יראה אחרת. בתחרות שנוצרה בענף בשנים האחרונות,לא הייתי נכנס לזה.
    סגור
  • 5.
    חברה טובה
    BABA 13/02/2024 19:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק להפחית דמי ניהול בבקשה!בנתיים נהנה מהדבידנד כל רבעון כמו שעון.
    סגור
  • 4.
    הוא מדבר הרבה ובינתיים עושה הנפקות בדיסקאונט משמעותי . (ל"ת)
    אייל 13/02/2024 16:18
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור
  • 3.
    אגד
    עובד 13/02/2024 15:37
    הגב לתגובה זו
    1 4
    משחקים עם הכסף של המשקעים כנהג אוטובוס אין יכולת להרוויח כסף מתחבורה ציבורית אולי רק בעזרת הממשלה ותיקצוב משרד התחבורה
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    תפחיתו דמי ניהול ותפסיקו לדלל משקיעים
    יריב 13/02/2024 15:13
    הגב לתגובה זו
    14 4
    אחרת תמשיכו להסחר בפחות מחצי ההון.
    סגור
  • 1.
    השוק חכם ומתמחר את המניה ב40% מההון (ל"ת)
    פעיל 13/02/2024 12:50
    הגב לתגובה זו
    11 5
    סגור
  • השוק בארץ חכם? חחח (ל"ת)
    ך 13/02/2024 23:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות