לא עבד: בואינג בוחנת אפשרות לרכוש בחזרה את ספיריט אירוסיסטמס
מניית ספיריט אירוסיסטמס SPIRIT AEROSYSTEMS HOLDG -0.75% SPIRIT... 31.69 -0.75% סגירה:0 פתיחה:31.92 גבוה:32 נמוך:31.33 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: סיימה את יום שישי האחרון עם קפיצה של 15% בעקבות דיווחים כי ענקית התעופה בואינג BOEING -1.49% BOEING 143.91 -1.49% סגירה:0 פתיחה:146.44 גבוה:146.44 נמוך:141.34 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נמצאת במגעים עם ספקית החלקים לרכישה אפשרית. ספיריט הייתה בעבר בבעלות בואינג ופוצלה מהחברה בשנת 2006.
"עבדנו בשיתוף פעולה הדוק עם ספיריט אירוסיסטמס והנהגתה על מנת לשפר את איכות המטוסים המסחריים שאנו בונים יחד. אנו יכולים לאשר כי שיתוף הפעולה יצר דיונים ראשוניים לגבי האפשרית כי ספיריט תהפוך שוב לחלק מבואינג", אמרה החברה.
ספיריט אירוסיסטמס מייצרת גופים למטוסים לבואינג ואיירבוס, כאשר החברה מייצרת גם חלק גדול מגוף המטוס 737 MAX של בואינג. כ-60% מהמכירות של ספיריט מגיעות מבואינג, כאשר איירבוס אחראית ל-20% מהמכירות. ספקית החלקים הייתה בעבר חלק מבואינג, אך פוצלה בשנת 2006 והונפקה במחיר של 26 דולר.
מניית ספיריט לא הצליחה יותר מדי להתרומם מאז הונפקה ונסחרת כיום באיזור ה-33 דולר למניה. המשקיעים לא התלהבו מספקית חלקים שהרוב המוחלט של המכירות שלה מגיעות מלקוח אחד, למרות שהחברה כן הצליחה לשפר במידה מסויימת את הגיוון בעסקיה, זה לא הספיק. יצרנית החלקים צפויה לספק מכירות של 7.4 מיליארד דולר ב-2024, לעומת 3.2 מיליארד דולר בשנת 2006. כלומר, קצב צמיחה שנתי של כמעט 5%.
זוהי לא הפעם הראשונה שחברה לאספקת חלקים שנוצרה מארגון גדול לא מצליחה להתרומם. ג'נרל מוטורס פיצלה את עסקי החלפים שלה דלפי ב-1999. פורד הלכה בעקבותיה עם ויסטון בשנת 2000. שתי החברות הללו, בצורות שונות, פועלות עד היום, אך שתיהן נאלצו להתארגן מחדש לאחר שהגישו בקשה לפשיטת רגל, בערך 10 שנים לאחר שפוצלו.
קל להבין למה בואינג מתחרטת על הפיצול. יצרנית המטוסים עברה מספר תקריות כשהאחרונה בהן הייתה התקרית ב-5 בינואר, בה דלת חירום עפה ממטוס MAX 737 והותירה חור בגוף המטוס. התקרית גרמה לנחיתת חרום של המטוס וכן שמה את ענקית התעופה תחת פיקוח צמוד של מינהל התעופה הפדרלי.
"זהו שינוי רציני מצידה של הנהלת בואינג שכבר זמן רב טענה כי הם לא צריכים לעשות את זה", אמר אנליסט Vertical, רוב סטאלארד. "הצד החיובי - זה יחזיר את ספיריט הביתה, כך שבואינג תוכל לסדר את הבלגן. הצד השלילי - לבואינג אין כסף." החברה הגדילה את החוב ארוך הטווח שלה ב-35 מיליארד דולר בשנים האחרונות בעקבות הקרקוע העולמי של ה-737 MAX בין מרץ 2019 לנובמבר 2020 ומגיפת הקורונה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה