מניית UPS נפלה ב-10% ב-2023 - מה צפוי לענקית המשלוחים השנה?

תחזית ההכנסות של UPS לשנת 2024 אכזבה את וול-סטריט. החברה צופה מכירות של 93 מיליארד דולר, עלייה של 2% בלבד לעומת שנת 2023, וצופה כי נפח החבילות המקומי יעלה ב-1% השנה
 | 
telegram
(1)

חברת המשלוחים המובילה בארה"ב UNITED PARCEL SERVICE +2.62% UNITED PARC 134.82 +2.62% UNITED PARCEL SERVICE סגירה:0 פתיחה:131.83 גבוה:135.09 נמוך:131.77 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הגבירה אוטומציות, שיפרה שיעורי רווח והגדילה נפחים במטרה לקזז את ההוצאות שגדלו בעקבות ההסכם עם איגוד העובדים בשנה שעברה. עם זאת, המניה נפלה 7% מאז שסיפקה תחזית מאכזבת לשנת 2024 והיא נסחרת באיזור ה-148 דולר, מחיר שבוול-סטריט נתפס כלא זול אבל כמעניין.

החברה נסחרת לפי מכפיל רווח עתידי ל-2024 של 18, לפי רווח למניה צפוי של 8.28 דולר. הרווחים השנה צפויים להיות יחסית דלילים, כאשר ההסכם של UPS עם איגוד העובדים, שרלוונטי עבור 70% מ-500,000 עובדי החברה, נוגס ברווחים. בוול-סטריט צופים רווח למניה של 10 דולר בשנה הבאה וכ-11 דולר למניה בשנת 2026. 

UPS מספקת כיום תשואת דיבידנד של 4.4%, הגבוהה ביותר מבין 20 החברות ב-Dow Jones Transportation. בעוד תשואת הדיבידנד נחשבת לאטרקטיבית, תזרים המזומנים החופשי החזוי שווה בערך לתשלומי הדיבידנד. בנוגע לזה, ציינה מנכ"לית UPS קרול טומה כי היא לא דואגת. החברה הגדילה את הדיבידנד הרבעוני בתחילת 2024, ל-1.63 דולר למניה ובנוסף רכשה חזרה מניות בלמעלה מ-2 מיליארד דולר בשנה שעברה. החברה נסחרת כיום לפי שווי של 126 מיליארד דולר ונושאת חוב של 15 מיליארד דולר. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"כל הטוב שההנהלה צפתה שיקרה, יקרה. המשקיעים יצטרכו להמתין עוד קצת", אמר דיוויד קינג מ-Columbia Flexible Capital. "החברה אחרי שנת 2023 מאתגרת, ויש לנו ביטחון כי ההנהלה תצליח להציג ביצועים יפים בעזרת תוכנית ממוקדת עלויות על מנת להגביר את שיפור שיעור הרווח ולדחוף את המניה מעלה". 

UPS מובילה בכל הקשור למשלוחים של חבילות מקומיות, ומספקת בממוצע 16 מיליון חבילות ביום. החברה מחזיקה גם בעסק בינלאומי לשליחה בעיקר של חבילות קטנות ועוד עסק של "פתרונות שרשרת אספקה", הכוללים שילוח ולוגיסטיקה. UPS ראתה ירידה של 9% בהכנסות ב-2023 ל-91 מיליארד דולר, כאשר הרווח למניה ירד ב-32% ל-8.78 דולר. החברה לא העריכה נכון את ההשפעה השלילית מהמשא ומתן עם איגוד העובדים, מה שגרם לעסקים לעבור למתחרות בעקבות חששות משביתה. 

 

השינוי בהנהגה

מנכ"לית UPS קרול טומה ספגה ביקורת רבה בנוגע לביצועי החברה ב-2023. טומה נכנסה לתפקיד מנכ"לית חברת המשלוחים לאחר שהגיעה מתפקיד פיננסי בכיר בהום דיפו ב-2020, מהלך נדיר של UPS היות ורוב המנכ"לים הקודמים של החברה הגיעו מתוך הארגון. בנוסף לשוני בין הענפים של UPS והום דיפו, דבר שגרם לשינוי משמעותי בסגנון הניהול של UPS. 

טומה ידועה כמנכ"לית המתמקדת יותר ברווחים ופחות בנפחים. אחד המשפטים המוכרים שלה הוא "טוב יותר, לא גדול יותר". לאחרונה החברה החלה לבנות מחדש את הנפחים. מניית החברה הוכפלה מתחילת 2020 ועד תחילת 2022, אך מאז החזירה מחצית מהעליות. 
 

החיסכון הצפוי והמשא ומתן עם האיגוד


תחזית ההכנסות של UPS לשנת 2024 אכזבה את וול-סטריט. החברה צופה מכירות של 93 מיליארד דולר, עלייה של 2% בלבד לעומת שנת 2023, וצופה כי נפח החבילות המקומי יעלה ב-1% השנה. בשיחת הרווחים האחרונה, הנהלת החברה אמרה כי היא מכוונת לחסוך כמיליארד דולר בשנת 2024, על ידי הפחתת משרות הנהלה ב-12,000, כאשר צפוי חיסכון שנתי של מיליארד דולר נוספים מפיטורי עובדים ואיחוד של מתקנים. היוזמות הללו צפויות לקזז את ההוצאות מהחוזה החדש עם איגוד העובדים. 

במסגרת המשא ומתן בין החברה לאיגוד, עובדים במשרה מלאה וחלקית קיבלו תוספת שכר מיידית של 2.75 דולר לשעה, כאשר השכר השעתי יגדל לסכום כולל של 7.5 דולר לשעה במהלך החוזה לחמש שנים. נהגי המשלוחים, המחזיקים בשכר הגבוה ביותר צפויים להרוויח 49 דולר לשעה עד סוף החוזה ב-2028, כאשר UPS אמרה כי הנהג הממוצע במשרה מלאה ירוויח 170,000 דולר לשנה בשכר והטבות.

גם על המשא ומתן מול האיגוד ספגה החברה ביקורת, כאשר המשקיעים כינו את החוזה החדש 'כניעה' לאיגוד. החברה עם זאת ציינה כי מדובר בהעלאת שכר של 3.5% בחמש שנים, העלאה הניתנת לניהול, וכי אין מגבלות על השימוש של החברה בטכנולוגיות ואוטומציה על מנת להפחית בהוצאות.

המשמעות של כוח עבודה מאוגד ל-UPS היא עלויות עבודה גבוהות יותר לעומת המתחרות, כדוגמת פדקס, שעובדיה לא פועלים תחת איגוד עובדים. עם זאת, נהגי UPS נחשבים לפרודוקטיביים יותר, בעלי מוטיבציה גבוהה ופופולריים בקרב הציבור ומהווים כ"שגרירי" החברה. יותר מכך, רבים מהעובדים, הפעילים ואלו שבפנסיה, הם בעלי מניות בעלות זכות הצבעה מ-Class A, סדרה של מניות המספקת השפעה גדולה יותר על החלטות החברה.

לסיכום: UPS נותרה חברה דומיננטית בענף המשלוחים וחלק חיוני בכלכלה, עם הרבה הזדמנויות לקצץ עלויות ולהגדיל את שיעורי הרווח. במידה וההנהלה תהיה פתוחה אי פעם למכירה, יכול מאוד להיות שוורן באפט יקפוץ על ההזדמנות, לאחר שציין מספר פעמים כי הוא מחפש זמן רב "רכישה בגודל פיל".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תמיד מאשימים את העובד. (ל"ת)
    אנונימי 03/03/2024 20:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות