קריסת חלום ה-EV אולי מעידה על תחום האנרגיה הירוקה כולו

הלקוחות הצביעו ברגליים והבהירו שהם לא רוצים רכבים חשמליים - חברות הרכב נוטשות את המיזמים שלהן ובסוף יישארו רק טסלה והחברות הסיניות שמקבלות סובסידיות מהממשלה; לצד זאת, התאגידים הגדולים יוצאים מהאמנות הירוקות והנושא אפילו לא תופס כותרות במערכת הבחירות בארה"ב
 | 

כבר כתבנו כאן שבועת הרכבים החשמליים התפוצצה - בעוד עד לפני מספר שנים הצפי היה שעד היום הרחובות כבר יהיו מלאים ברכבים חשמליים, הצרכנים מצביעים ברגליים וממשיכים לקנות רכבי בנזין, בין אם משיקולי עלות או משיקולים טכניים. שווי השוק המצטבר של חברות ה-EV מהשורה השנייה נחתך ב-87% וחברות הרכב המסרותיות נוטשות את המיזמים החשמליים שלהן אחת אחרי השניה. הדבר המעניין הוא שבועת הרכבים החשמליים היא אולי דוגמא קטנה לתחום האנרגיה הירוקה בכלל.

החברות המסורתיות ויתרו על הרכבים החשמליים

כמעט כל לכל חברות הרכב המסורתיות הגדולות היו מיזמים בתחום הרכבים החשמליים. עלייתה של טסלה  TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: וחברות EV אחרות גרמה לחברות המסורתיות לחשוב שאולי לשם באמת הולך העתיד - פורד , וולוו, ועוד מספר לא קטן של יצרניות רכב עבדו על רכבים חשמליים כשחלקן כבר התחילו בשיווק, אבל הנתונים מהשטח גרמו לחברות לוותר על החלום אחת אחרי השניה. 

פורד  FORD MOTOR +3.52% FORD MOTOR 11.18 +3.52% FORD MOTOR סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:11.38 נמוך:10.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כבר הפסידה 5 מיליארד דולר על חלום ה-EV שלה ב-2023, כאשר לפי הצפי היא הייתה צפויה להפסיד 5 מיליארד דולר נוספים השנה. חלק מהאנליסטים מעריכים כי פורד יכולה להגדיל את הרווחים שלה ב-50% אם היא תנטוש את החלום לגמרי, ונראה שפורד אכן שוקלת לעשות זאת.

פורד הודיעה לאחרונה כי היא עוצרת את המשלוחים של דגם ה-F-150 החשמלי שלה, זאת אחרי שהסוכנים סירבו לקבל רכבים שהם יודעים שלא יצליחו למכור. פורד גם ביטלה את התכניות שלה להקמה של מפעל סוללות במישיגן שהיה אמור לספק אלפי משרות לעובדים באזור. וולוו השוודית, אחת מהמאמצות הראשונות של רעיון ה-EV, כבר בשלב יותר מתקדם בהתפכחות והודיעה כי היא נוטשת את התחום לגמרי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

פורד ווולוו הן ממש לא היחידות שמתפכחות - רנו ביטלה את ההנפקה של חברת ה-EV שלה, המניה של פולסטאר ירדה ב-95% מאז השיא בסוף 2021 ואפילו הרץ  HERTZ GLOBAL HOLDINGS +4.76% HERTZ GLOBA 4.07 +4.76% HERTZ GLOBAL HOLDINGS סגירה:0 פתיחה:3.96 גבוה:4.09 נמוך:3.8 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נפטרת משליש מהרכבים החשמליים שבצי שלה. טויוטה, אחת החברות שלא נכנעה לטרנד וספגה על כך ביקורת רבה, פתאום נראית כמו החברה החכמה ביותר. טויוטה התעקשה לכל אורך הדרך שהלקוחות לא מעוניינים ברכבים חשמליים אלא ברכבים היברידים לכל היותר, ואכן מכירות הרכבים ההיברידיים של טויטה עלו ב-40% בשנתיים האחרונות, זאת לצד היעדר הפסדים מחלומות EV, וכל זה שלח את המניה שלה למעלה ב-92% ב-12 החודשים האחרונים. אחד המבקרים החריפים ביותר של טויטה בעניין ה-EV, הפיננשייל טיימס של לונדון, כתב עליה: "אולי הם דווקא צדקו כל הזמן הזה". 
מנית טויוטה ב-12 החודשים האחרונים
מנית טויוטה ב-12 החודשים האחרונים
 

מה קריסת חלום ה-EV אומר לנו על תחום האנרגיה הירוקה בכלל?

אנרגיה ירוקה נמצאת בכותרות כבר הרבה שנים. העולם מחפש לעבור לאנרגיה המופקת ממקורות מתחדשים ולא מזהמים בשביל לחסוך במקורות האנרגיה המוגבלים כמו נפט ולמזער נזקים סביבתיים. עם זאת, כשזה מגיע לבחירה, הרבה לקוחות עדיין מעדיפים לבחור באופציה המזהמת והזולה.

חשמל ירוק הוא לרוב יותר יקר, וכך גם רכבים חשמליים - כאשר ללקוח יש בחירה בין רכב חשמלי לגמרי או רכב היברידי אבל זול יותר, הוא בוחר ברכב ההיברידי, כך גם בתחום האנרגיה - המדינות שמשתמשות הכי הרבה באנרגיה ירוקה, בעיקר מדינות סקנדינביה, הן גם כאלה בהן מקורות האנרגיה המתחדשת שופעים יותר אבל גם מדינות בהן הממשל משקיע משאבים עצומים באותם תחומים ואפילו מסבסד אותם לצרכן הקצה.

בארה"ב, ארץ הבחירה החופשית, תחנות רוח נסגרות על ימין ועל שמאל, תאגידי ענק יוצאים מאמנות ירוקות עליהן חתמו בעבר והפוליטיקאים בכלל לא מעלים את הנושא לשולחן במסגרת מערכת הבחירות שמתנהלת בימים אלו. 

דווקא במדינה כמו ארה"ב בה הכסף מדבר, לוביסטים ממשיכים לקדם אינטרסים של חברות אנרגיה ירוקה ומגדילים את ההפסדים של משלמי המיסים בתחום, שכבר עומדים על טריליוני דולרים שירדו לטמיון. קריסת חלום ה-EV רק מדגימה לנו שלא משנה כמה המטרה צודקת, כשלצרכן יש בחירה, הוא אומר לא לירוק.

תגובות לכתבה(53):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    בראיית הלקוח, רכבים חשמליים פשוט נחותים
    א. 12/03/2024 14:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בהשוואה לרכב בנזין. בגלל מגבלת הטווח, וזמני הטעינה הארוכים.
    סגור
  • 33.
    אתה כתבה מוטת. הבעיה היא המדינות והיצרנים
    תומר 11/03/2024 19:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלא עושות כל מאמץ להוזיל. ברור שאנשים לא ישלמו פרימיום על חשמלי. הם רוצים להגיע מנקודה א לב בבטחה. זה הכל. אין להם שום אידיאולוגיה צמחונית אוהטבעונית והיה מוכנים לשלם בזכותה. תמצאו דרך להוזיל עלויות לא להוציא כל מני פרימיומים לשוק שלא מבקש.
    סגור
  • 32.
    זהירות
    יחיאל 11/03/2024 16:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שיקנה רכב חשמלי בישראל יסבול מנחת זרועה החמדנית של מדינת ישראל הינה הקשר שמעתם על העגורנים הסינים בישראל מי שרכש אותם כאן סובל מאוד הסינים לא נותנים שירות כלל ומתעמרים בקבלנים ודורשים אלפי דולרים על כל פיסת מידע קטנה הווה אומר אל תתקרבו למכוניות הסיניות
    סגור
  • 31.
    שטויות רכב חשמלי זול ליצור ותחזוקה
    חיים 05/03/2024 21:12
    הגב לתגובה זו
    7 7
    הרכבים החשמליים כיום הינם התחלת המהפכה. המחירים שלהם גבוהים שכן מדובר במוצר לearly adaptors והמחיר בהתאם. המחירים משקללים ת עלויות המחקר והפיתוח העצומים. בתכליס, ללא מרכיב זה מדובר ברכב זול ליצור ולתחזוקה מרכב רגיל. לכן, הגלגל התחיל להתגלגל והמצב יתהפך בקרוב. קחו בחשבון גם שכל שנה נוספים עוד 100 ק"מ לטווח. התשתיות מתקדמות ורכב חשמלי יהפוך לברירת המחדל. בקרוב הוא גם ימכר במחיר שפוי.
    סגור
  • 30.
    לטויוטה יש חשמלי מלא
    אריק 05/03/2024 17:18
    הגב לתגובה זו
    7 4
    איך זה מסתדר?
    סגור
  • טען עוד
  • אבל לא מלא רכב חשמלי.... (ל"ת)
    אבי 05/03/2024 19:54
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 29.
    הסיבה לאי הצלחת רכבי EV נעוצה בשני דברים בלבד
    נמרןד 05/03/2024 12:38
    הגב לתגובה זו
    7 3
    1. פריסת המטענים ו-2. מהירות טעינה. כל השאר יסתדר בסוף.
    סגור
  • לא רק
    העיקר 07/03/2024 19:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    - מחירי ביטוח גבוהים מאד - מחסור בחלפים - הפחתת יעילות הסוללה באופן דרסטי בחורף הקר באירופה ובארה"ב.
    סגור
  • 28.
    אף אחד לא שואל אם עצמו אם רכב חשמלי הוא בכלל "ירוק"?
    מיכל 05/03/2024 11:25
    הגב לתגובה זו
    18 3
    ייצור של רכב חשמלי, כמו גם פאנלים סולאריים הם בין תהליכי הייצור המזהמים ביותר בעולם.
    סגור
  • טעות נפוצה
    אודי אברג'יל 06/03/2024 10:51
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ייצור רכב הוא תהליך מזהם. אבל גם כיום השיקול לטווח ארוך רכב חשמלי פחות מזהם ועם הזמן הפער הולך וגדל כשהטכנולגיה של העבירה מתפתחת.
    סגור
  • הייצור מזהם כי תחנת הכוח ליד מזהמת
    אריק 05/03/2024 20:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אותו מפעל בסין היה עובד עם אנרגיה ירוקה אז תהליך הייצור לא היה מזהם.
    סגור
  • 27.
    שימו לב לבזן ובז"א
    dw 05/03/2024 10:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למי שסבור שעוד יעברו שנים רבות עד שצי הרכב בישראל יעבור לחשמלי הרי שלשני בתי הזיקוק - בזן בחיפה ובז"א באשדוד, צפויה עדנה עוד שנים רבות, והמניות של שניהן נסחרות די בנוח (מכפיל רווח חד ספרתי נמוך). מחזיק ולא ממליץ
    סגור
  • 26.
    נראה יפה אבל
    מגי 05/03/2024 10:40
    הגב לתגובה זו
    4 4
    ממשלת סין מסבסדת את תעשיית הרכב החשמלי וגם ככה החברות שם נסגרות ונעלמות. הסוללה עולה כמו חצי רכב, לא ניתנת לכיבוי והיא מהווה מזהם משמעותי למי התהום. בנוסף יש קרינה. שלא לדבר על האזנה וצפייה בכם וכן אפשרות לכיבוי הרכב מרחוק של כמות גדולה של רכבים. מטרת הפורום הכלכלי העולמי הדוחף לרכבים חשמליים היא שליטה עד 2030 על כל בני האדם והפיכתם לנשלטים ולנעקבים בכל נשימה.
    סגור
  • 25.
    רק תיקון אחד קטן לכתבה
    תומ 05/03/2024 07:45
    הגב לתגובה זו
    26 4
    המטרה לא צודקת. או לפחות לא האמצעים. אנרגיה מתחדשת לא רק יקרה יותר, היא גם מזהמת וגם לא פותרת שום בעיה. המטרה של צמצום פליטת פחמן דו חמצני היא פוליטית ולא מדעית! הזיהום האמיתי קיים וממשיך להתקיים ואין שום השקעה בטיפול בזיהום סביבתי אמיתי אלא רק בטרפת ההתחממות ובצמצום גזי חממה שהשפעתם זניחה
    סגור
  • 24.
    לפוליטיקה השפעה על המחירים ולכיוון
    ילדי ישראל 05/03/2024 07:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מדינה שבה ייצור החשמל זול מיבוא דלק מזהם תעודד רכב חשמלי. לרכב חשמלי יתרונות במחיר של רכב בנזין . למי שיש גישה לחשמל זול.
    סגור
  • 23.
    עובדי אקלילים (ל"ת)
    אפרים 05/03/2024 06:49
    הגב לתגובה זו
    21 0
    סגור
  • 22.
    סוף סוף כתבה שפויה
    אמיר 04/03/2024 23:47
    הגב לתגובה זו
    13 5
    הסובסידיות לרכיבים חשמליים, פנלים סולריים וטורבינות רוח החזיקו תעשייה הפסדית במשך שנים, כולם מתחילים להתעורר, אין הצדקה עסקית לכל הטכנולוגיות האלה, לפחות לא כרגע
    סגור
  • 21.
    אם למדינת ישראל היה אכפת מהאקלים
    חח 04/03/2024 21:22
    הגב לתגובה זו
    17 4
    היא היתה מוכרת את הרכבים החשמליים בחצי מחיר מרכב בנזין העיקר שיזנחו את הבנזין. אבל לא, יש באזז, הם גרמו לסמל המדבקה של של "חשמלי" להיות brand בדיוק כמו למי יש אייפון. ובכך הפכו את הרכב החשמלי ל"סמל סטאטוס" וביזנס. אז למי אכפת האקלים?! האקלים הוא רר התירוץ לייצר שוק חדש שמייצר רווחים על ידי זה שנקרא לו "ירוק," ונבקש מהממשלה בכח לחוקק חוקים (מס נסועה) ירוקים שירימו להם את הרווחים. אנשים שטסים במטוסים פרטיים ומקדים "ירוק" ?! ... נו באמת. בלוף
    סגור
  • הפוך גוטה
    תומר 05/03/2024 07:46
    הגב לתגובה זו
    9 3
    רכבים חשמליים לא תורמים כמעט שום דבר לאקלים, כנראה להפך. אתה פשוט מזיז את הזיהום למרום אחר על הגלובוס ותו לא
    סגור
  • 20.
    לוביסטים עדיין מקדמים, פה קבור הכלב
    חח 04/03/2024 21:17
    הגב לתגובה זו
    28 9
    הפורום הכלכלי העולמי החליט לשעבד את כולנו והתירוץ: אנרגייה ירוקה. נקבל חוקים, קנסות, ניקוד חברתי, ניקוד פחמן, טביעת פחמן אישית הכל בשם "האקלים". מאד פשוט, על הציבור זה לא עבד. רכב חשמלי מזהם פי 60 יותר מרכב רגיל, למה קשה לאזרח תמים לקבל זאת? כי מול הבית יש כבל יפה לתוך תחנה יפה ונקייה, הרכב לא מרעיש ולא פולט אגזוז. רק שכחו להזכיר שהתחנת עגינה עדיין מפיקה חשמל או על ידי גנרטור פחמן, או על ידי שריפת פחמן בחברת חשמל. ולייצר בטריה לרכב זה סיפור שלא נדע ויקר מאד. פשוט הזיזו את הזיהום למקום שהאדם לא רואה אותו. אבל זה לא עובד עלינו. ולכן אנחנו לא קונים.
    סגור
  • 19.
    אתה רציני?
    מגיב 04/03/2024 21:15
    הגב לתגובה זו
    23 13
    כתבת שרכב חשמלי הוא יותר יקר, מה עם האחזקה שלו? אחרי כל ההשמצות- הוא נוסע בלי נזילות שמן ומים, בלי אלף תיקונים מיותרים, הסוללות מחזיקות יופי ורק חברות מסורתיות שמעלות מחירים בסכנת קריסה... הכרב החשמלי יבלע את כל הבנזין- נכון לפברואר 24% מהמסירות היו של רכבים חשמליים - העתיד כבר כאן, תתרגלו- אחרת מאזדה והונדה ייעלמו כמו קודאק
    סגור
  • אחזקה בשנתיים ראשונות זה יפה.
    משה 05/03/2024 01:10
    הגב לתגובה זו
    10 2
    דבר איתי עוד 7 שנים. אז נראה מה יהיה. אני עם טויוטה יאריס כבר 7 שנים, 260,000 ק"מ בלי טיפול אחד יוצא דופן. רק טיפולים תקופתיים רגילים. לא נראלי שזה משהו שמישהו יכול להבטיח לי ברכב חשמלי, אם הוא בכלל ישרוד כ"כ הרבה זמן
    סגור
  • עם יאריס גם לעולם לא יהיו לך טיפולים. זה רכב מושלם. אבל
    נמרןד 05/03/2024 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא משפחתי. תגדיל את הרכב, תגדיל את הבעיות.
    סגור
  • נזילות שמן זה ברכב מזדקן. בוא נראה מה זה רכב חשמלי
    סרגיי 04/03/2024 22:29
    הגב לתגובה זו
    10 2
    מזדקן, זה לא פנס תחליף מנורה תחליף סוללה.
    סגור
  • על מס נסועה שמעת?
    היי 04/03/2024 21:34
    הגב לתגובה זו
    9 2
    3000₪ בשנה. וחכה, יש למחשב שם נטייה תתקיפות סייבר, בטח ימציאו חברת אנטי וירוס לרכבים שגם יעלה כסף.. אני בינתיים עם הטרנטה...
    סגור
  • גם אני ,
    יורי 07/03/2024 01:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמני
    סגור
  • חשמלי פה זה גאדג'ט כמו למי יש אייפון
    יאפ 04/03/2024 21:32
    הגב לתגובה זו
    16 0
    את אף אחד לא מעניין האקלים. כשיצטרכו לחדש בטריה, נראה אנשים קונים בהתלהבות, בעתיד נדע רק מי צדק. וכן, בכל העולם חוץ מישראל מדברים על כך שהייצור של הרכב החשמלי, הטעינה והכל בסוף, יותר מזהם מבנזין. פשוט הזיזו את הזיהום למקום אחר.. האגזוז שלך, עבר לחברת חשמל. זה לא אומר שהוא לא מזהם. ואם מדענים טוענים שהבטריה מסרטנת, טענה ששמעתי עוד בשנות ה 90 אולי יש דברים בגו. עם הזמן נדע מי צודק..
    סגור
  • אגנדה 2030, תקרא על זה, בינתיים תקרא על מס נסועה
    חח 04/03/2024 21:27
    הגב לתגובה זו
    8 1
    שיחוך החל מיוני 2026. כי הרי את הבלוף צריך לכפות עד 2030.. תשאל אמריקאים למה לא קונים...
    סגור
  • 18.
    גם AI לא בשל וכמו שהוא היום לא מלהיב.
    שרון 04/03/2024 21:11
    הגב לתגובה זו
    6 3
    AI בנלי לגמרי. רובוטים מעתיקים טקסט זבלי ומייצרים זבל מינוס. מיועד לרובוטים. שיקנו.
    סגור
  • מה הקשר ל AI ?
    שלומי 04/03/2024 21:52
    הגב לתגובה זו
    2 7
    למה לא להשוות את זה למה שעשה ה CD לתקליט או ה MP3 (והדיקס-און-קי) ל CD? ככה זה טכנולוגיה משבשת. חוץ מזה, ברור שאתה לא יודע מה היכולות של AI. גם בגרסה הראשונית שלו...
    סגור
  • 17.
    שטויות בלי נתונים
    אזרח 04/03/2024 21:04
    הגב לתגובה זו
    11 22
    רכבים חשמליים בעלות כוללת למי שנוסע מעל לממוצע יותר זולים כבר היום מרכבים דלקיים.
    סגור
  • מעל הממוצע - זה אומר שלרוב האנשים רכב חשמלי יקר יותר (ל"ת)
    אמיר 06/03/2024 14:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    הטכנולוגיה עדיין לא בשלה (ל"ת)
    דודו 04/03/2024 20:56
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 15.
    כתבה ממומנת
    אלכס 04/03/2024 20:45
    הגב לתגובה זו
    21 6
    מסתבר שליבואני הבנזין בהיעדר רכב היברידי/פלאג אין/ חשמלי תמיד אפשר לשלם כמה לירות לכתבה במסווה כדי לעצור את המפולת במכירות
    סגור
  • נראה אותך קונה מניות של רכב חשמלי....חחחח (ל"ת)
    דן 05/03/2024 22:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    כשטסלה תשיק את המודל 2
    דובון 04/03/2024 20:30
    הגב לתגובה זו
    11 3
    כשטסלה תשיק את המודל 2 שלה בעלות של 25,000 דולר לצרכן, אז יתחיל כדור השלג של פשיטות הרגל אצל כלללל חברות רכבי הבנזין. פשוט חכו ותראו
    סגור
  • 13.
    כתבה רדודה ביותר
    עוזי 04/03/2024 19:46
    הגב לתגובה זו
    10 6
    אולי, רק אולי זה נכון. אבל אם כותבים רצוי מאוד להסביר מדוע זה קורה, איפה הכשלים, מהן הטכנולוגיות הדרושות שלר מתממשות וכו.
    סגור
  • 12.
    עד 2030 יכולים להכנס מנועי בערה לאירופה
    בעז שנקר 04/03/2024 19:42
    הגב לתגובה זו
    5 3
    לשמחתי לשמחת כדור הארץ עד 2030 יוכלו להביא לאירופה מכוניות בעירה פנימית כלומר על דלק מכאן אני לא מבין אותך וחושב שאתה טועה ומטעה
    סגור
  • 11.
    מלחמה על טריליונים
    לבן 04/03/2024 19:31
    הגב לתגובה זו
    16 3
    לא יעזור כלום. כמו שטלפונים חכמים החליפו את הטלפונים הרגילים כך מכוניות חשמליות יחליפו את הרגילות.( מנוע בנזין) יש כאן "מלחמת עולם" כל כסף גדול. בנזין, שמנים, מוסכים ,חלקי חילוף ועוד זו תעשיה של טריליונים. טסלה תמשיך למכור מכוניות( y הנמכרת ביותר בעולם). יהיו מכוניות אוטומניות עם טווח של 1000 ק"מ ועלויות נמוכות בלי לכלוך ,רעש, והוצאות יקרות. הקדמה תמיד ניצחה ותמיד תנצח. עניין של זמן.
    סגור
  • 10.
    בחורף האירופי והאמריקאי תפוקת המצברים במכוניות חשמליות
    ניר 04/03/2024 19:27
    הגב לתגובה זו
    16 4
    יורדת ביותר מ50%. מי שנוסע מחוץ לעיר לא רוצה להתקע.
    סגור
  • 9.
    לארה"ב לא חסר נפט אבל לאירופה, יפן וסין חסר
    גרמני 04/03/2024 19:24
    הגב לתגובה זו
    8 1
    זה עיקר העינין. האמרקאי לא ממש מבין למה הוא צריך את הירוק הזה שלא חסר לו נפט. האירופאי, הסיני והיפני מחכים בקוצר רוח למימוש המהפכה הירוקה ומוכן לסבססד אותה על מנת להיגמל מהנפט.
    סגור
  • 8.
    בעדינות אני אומר שניתן לנתח באופן ענייני יותר
    Bill Hwang 04/03/2024 19:23
    הגב לתגובה זו
    8 1
    את בעית הביקוש לEV שכולה נובעת מגורמים הקשורים לטכנולוגיה לא מספקת מבחינת בשלות (למעשה מחלות ילדות) של הסוללה: 1- משך טעינה, 2- הסיכון הפיזי שבסוללה, 3- תפוצת תחנות הטעינה, 4- פגיעות הסוללה למזג אויר קר 5- עלות תיקון הרכב 6- יוקר פרמית הביטוח
    סגור
  • בול. מחיר ביטוח. פריסת עמדות. מהירות טעינה. זהו. (ל"ת)
    נמרןד 05/03/2024 12:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    ניפגש בעוד 10 שנים
    גולדפינגר 04/03/2024 18:55
    הגב לתגובה זו
    12 10
    שטויות בריבוע, קרוב לודאי שבעוד 10 שנים BDY תהיה שווה יותר מפורד ו-GM ביחד.
    סגור
  • 6.
    בדקתם?
    מה? 04/03/2024 18:48
    הגב לתגובה זו
    5 8
    תבדקו את רמת הקרינה ברכב החשמלי. שלא יעבדו עליכם! בפרט כשברכב יושבים גם ילדים רכים.
    סגור
  • לא בדקתי
    א 04/03/2024 19:49
    הגב לתגובה זו
    11 3
    אבל רכב חשמלי עובד על סוללות dc שלא אמורות לפלוט קרינה משמעותית להבנתי.לעומתם בבית יש חשמל ac התנור אפייה,הטובור,המזגן,האינדוקציה כל אלו אמורים לפלוט קרינה יותר מהרכב. ולא אין לי מכונית חשמלית
    סגור
  • 5.
    ששתי שחקניות על משתלטות על השוק זו התוצאה. (ל"ת)
    שחף 04/03/2024 18:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    המסקנה מטופשת...
    משה 04/03/2024 18:30
    הגב לתגובה זו
    14 1
    כשלצרכן יש בחירה, הוא אומר כן לזול!!!
    סגור
  • 3.
    עבודה היברידית
    היד הנעלמה 04/03/2024 18:27
    הגב לתגובה זו
    8 4
    מנועי בעירה יהיו עדיין רלוונטיים ב 20 שנה הבאות !
    סגור
  • 2.
    תוסיף לרשימה את בטר פלייס
    מי זוכר 04/03/2024 18:26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    :)
    סגור
  • לבטרפלייס לא היתה טכנולוגיה
    שרון 04/03/2024 21:06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הקדימה את זמנה. עבדה על מכונית לא פופולרית. היתה יקרה ולא מתגמלת את הסיכון בחדשנות. החשמליות היום יקרות. גניבות. הסוללה יקרה כמו מחצית העלות. אין יתרון אקולוגי גדול. אז למה היום?
    סגור
  • 1.
    כשמחיר הנפט יחזור ל 100 דולר
    ירוצו בחזרה ל EV 04/03/2024 17:43
    הגב לתגובה זו
    15 4
    זכרון קצר עובד לשני הכוונים
    סגור
  • האם לדעתך הנפט יחזור ל 100$ ?
    dw 05/03/2024 10:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם כן אז רוץ תקנה דלק קבוצה (הבת איתקה תרוויח המון), גם שותפויות הגז יהנו (ניו מד, רציו, ישראמקו, תמר פטרוליום) וכמובן הנפטיות האמריקאיות הגדולות: xom, cvx ואחרות. אם הנפט יעלה ככ חזק אז מבחינתך יש פה שטרות כסף על הריצפה! השוק כרגע לא חושב כמוך.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות