מניית צים צונחת ב-11%; המנכ"ל: "היקף ההובלה שלנו יגדל ב-20% השנה"

ברבעון הרביעי של 2023 הכניסה צים 1.2 מיליארד דולר לעומת 2.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל, ירידה של 45% ומתחת לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 1.28 מיליארד דולר; ההפסד המתואם למניה הסתכם ברבעון ב-1.23 דולר
 |   | 
telegram
(5)

חברת הספנות צים -1.82% צים 23.79 -1.82% צים סגירה:0 פתיחה:24.63 גבוה:25 נמוך:23.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2023, וזאת אחרי שבדוחות הקודמים דיווחה החברה על ההפסד הרבעוני הגדול ביותר של חברה ישראלית אי פעם כתוצאה מירידת ערך של ספינות החברה בסכום של 2.06 מיליארד דולר.

ברבעון הרביעי של 2023 הכניסה צים 1.2 מיליארד דולר לעומת 2.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל, ירידה של 45% ומתחת לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 1.28 מיליארד דולר. ההפסד המתואם למניה הסתכם ברבעון ב-1.23 דולר, זאת לעומת רווח למניה של 3.44 דולר ברבעון המקביל וצפי האנליסטים שהיה להפסד של 1.29 דולר למניה.

ה-EBITDA המתואם ברבעון הרביעי צנח ב-80% לעומת הרבעון המקביל והסתכם בכ-190 מיליון דולר ובשנה כולה בכ-1.05 מיליארד דולר, ירידה של 86% לעומת 2022.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

את השנה כולה סיימה צים עם הפסד של כ-2.7 מיליארד דולר לעומת רווח של כ-4.6 מיליארד דולר ב-2022. הכנסות החברה עמדו על 5.16 מיליארד דולר, צניחה של 59% לעומת 2022.

התעריף הממוצע לשינוע מכולה עמד אשתקד על 1,203 דולר, ירידה של 63% לעומת 2022.

הנהלת החברה צופה כי ב-2024 תרשום צים רווח תפעולי תזרימי (EBITDA) מתואם של 850 מיליון דולר עד 1.45 מיליארד דולר.

מניית צים מגיבה לדוחות בירידה של כ-5% במסחר המוקדם בוול סטריט. שוויה של החברה הגיע לכ-1.4 מיליארד דולר לאחר שהמניה צנחה ביותר מ-80% בשנתיים האחרונות.

תחזית החברה לרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) עומדת בין רווח של 300 מיליון דולר להפסד של 300 מיליון דולר. 

"היקף ההובלה שלנו יעלה בכ-20% לפחות ב-2024 אבל בהמשך צפויה התמתנות"


בשיחה עם ביזפורטל אומר מנכ"ל צים, אלי גליקמן, כי "הטווח של התחזית שלנו נמוך משמעותית לעומת חברות ספנות אחרות. זה כתוצאה מהשוק התנודתי שהיה וגם זה שצפוי לנו. חברות ספנות אחרות לא סיפקו תחזיות בכלל. בשנה הקודמת, אגב, סיפקנו תחזית רחבה יותר". 

"בממוצע, אנחנו צופים שיפור משמעותי לעומת 2023. כל שבוע-שבועיים אנחנו מקבלים אוניה חדשה, קיבלנו כבר 24 אוניות חדשות ונקבל עוד 22 אוניות חדשות עד סוף השנה, יעילות הרבה יותר ופחות מזהמות לעומת הצי הקיים שלנו. אז הצי שלנו יהיה הרבה יותר יעיל וההוצאות יירדו".

האם מחירי ההובלה יירדו עקב כך ?

"אנחנו לא קובעים את המחירים בשוק הספנות העולמי. הדבר היחידי שאנחנו יכולים להשתלט עליו זה ההוצאות ולכן אנחנו עושים את כל המאמצים לצמצם את ההוצאות על מנת להתמודד הכי טוב עם תנאי השוק הקיימים".

עדיין, יש גורמים הטוענים שהמחירים של צים יקרים מדי...

"אנחנו לא שולטים על המחירים. יותר מכך, המחירים בכל המזרח התיכון ובאגן הים התיכון גבוהים יותר לעומת שאר העולם. הגדלנו את הקו לסין מ-10 ל-15 אוניות כדי לספק שירות טוב מאוד ללקוחות שלנו. צים היא החברה היחידה במבטיחה שירות ישיר לישראל ועומדת בהבטחה שלה. כתוצאה מהפסקת השירותים לישראל של חברות ספנות אחרות על רקע המלחמה, עלה הביקוש לשירותים של צים לישראל והגדלנו את נפח הפעילות שלנו פי 2 כדי לעמוד בביקוש. לכן, נפח הפעילות שלנו עלה משמעותית". 

אז בעצם מה שקורה מול החות'ים מגדיל את הרווחיות שלכם בקווים האלה ?

"אנחנו לא שולטים במחירים בשוק, כפי שכבר הסברתי. לנו אין יכולת לשלוט במחירים. אנחנו מתמקדים בהורדת עלויות. אנחנו יכולים להתייעל כדי לשרוד כלכלית בשוק אגרסיבי של מחירים נמוכים".

אז ברבעון האחרון של השנה תהיו כבר רווחיים ?

"אנחנו לא נותנים תחזיות על בסיס רבעוני. מה שכן אנחנו אומרים, זה שהחציון השני של 2024 יהיה מאתגר עם תוצאות נמוכות יותר לעומת החציון המקביל של 2023, זה בגלל שהמשבר הח'ותי התחיל להשפיע בדצמבר אז צפויה כנראה השפעה לטובה ברבעון הראשון והשני אבל אנחנו צופים שהמחירים בשוק יחזרו לרמות נורמליות, כלומר יירדו, בחצי השני של השנה". 

אוקיי. מה צפוי ב-2025 ?

"צים תהיה חברה יעילה יותר שתוכל להנות יותר מהמצב בשוק. זה הכל תלוי במחירי השוק".

אם המחירים יישארו כמו היום, האם ההכנסות ב-2025 יעמדו על כ-6 מיליארד דולר?

"אפשר להניח שכן. אבל צפוי להבין שהתחום של הספנות הוא מאוד תנודתי ולכן יכול להגיע שינוי לא צפוי שיעביר את צים לרווח מאוד גבוה. וכמובן שיכול להיות גם להיפך. אני מעריך שכתוצאה מקבלת האוניות החדשות היקף ההובלה שלנו יעלה בכ-20% לפחות ב-2024 אבל בהמשך צפויה התמתנות משמעותית בקצב הגידול. אני כן מצפה שהרווחיות תשתפר בהדרגתיות עם קבלת האוניות החדשות". 

עם כל כך הרבה כסף בקופה, לא כדאי לכם להשקיע בטכנולוגיות חדשות?

"אנחנו משקיעים בסטארט-אפים הקשורים לעולמות הלוגיסטיקה והספנות ואין לי ספק שחלק מהם יצליחו".

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חחח איזה חברה פח אשפה
    אנונימי 13/03/2024 23:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נראה טוב היה לי רווח של 50 אחוז. על 3 אלף דולר...עכשיו חזרתי למחיר הקנייה איזה גועל נפש פשוט איכס טפוו על החברה הזבל הזו
    סגור
  • 4.
    עד 2025 נחכה לשיפור. ?????? ????? (ל"ת)
    אלי 13/03/2024 23:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ניהול
    משה זיכמך 13/03/2024 20:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מנהל דימיקולו גם בחברת חשמל לא הבין איפה הוא נימצא
    סגור
  • 2.
    אחלה פטנט, את כל הרווחים ב2022 חילקו בדיבידנדים
    קורץ 13/03/2024 19:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואת ההפסד של 2023 יחלקו כתספורת לבעלי האגח כמו לפני כמה שנים
    סגור
  • 1.
    מה יהיה עם המנכל?
    משקיע מאוכזב 13/03/2024 17:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההנהלה חייבת לפטר את גליקמן ומהר!יש לו מיליארדים בקופה והוא לא עושה איתם כלום ושום דבר!המשקיעים רק מפסידים ואין תחתית לחבית
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות