מנכ"ל קסטרו: "היעדר טיסות והקדמת החורף תרמו למכירות ברבעון הרביעי"
חברת קסטרו-הודיס קסטרו -2.28% קסטרו 8,996 -2.28% בסיס:9,206 פתיחה:9,206 גבוה:9,390 נמוך:8,715 תמורה:6,155,071 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לשנת 2023 בהם רשמה רווח נקי של 42.5 מיליון שקל על הכנסות של 1.76 מיליארד שקל. ברבעון הרביעי של השנה הרוויחה החברה 28.2 מיליון שקל על הכנסות של 471.6 מיליון שקל.
בנוסף, הרווח התפעולי בשנת 2023 זינק בכ-170% והסתכם בכ-107 מיליון שקל כאשר הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-59.4 מיליון שקל. במקביל החברה אימצה מדיניות חלוקת דיבידנד אשר תיכנס לתוקפה החל מרווחי החברה לשנת 2024, לפיה החברה תחלק דיבידנד שנתי בשיעור של כ-25% מרווחיה.
לאור התוצאות הטובות מגיבה מניית החברה בבורסה בקפיצה של 5% ומשלימה זינוק של 45% מתחילת השנה למחיר של 57 שקל ושווי שוק של 470 מיליון שקל.
מנכ"ל החברה, יאיר אוחיון, אומר בריאיון לביזפורטל כי "השנה האחרונה הייתה שנה טובה מבחינת התוצאות גם הרבעוניות. אנחנו רואים שיפורים בכל המדדים הפיננסיים בחברה - עלייה במכירות בחנויות הזהות בכל המגזרים בין אם זה בהלבשה, אביזרים וקוסמטיקה, רואים עלייה ברווחיות התפעולית, ברווח הנקי, שיפור משמעותי בתזרים מזומנים מפעילות שוטפת גם ברבעון וגם בשנתי. בנוסף רואים התייעלות גם במטה וגם במלאים שלנו שירדו בצורה משמעותית הודות למכירות הטובות וזו באמת הייתה שנה נהדרת".
איך הושפעתם מהמלחמה?
"השפעות המלחמה הורגשו עד אמצע נובמבר בעיקר כאשר חלק מהחנויות היו סגורות לעתים והמכירות ירדו. לאחר מכן, עם החזרה לשגרה באמצע נובמבר, ראינו עליות בביקושים ועלייה בביקורים של הצרכנים בקניונים, זאת לצד העובדה שחלה ירידה חדה במספר הטסים לחו"ל שתרמה בעצמה לא מעט לעלייה בביקושים. בסופו של דבר ברבעון בכללותו לשמחתי המכירות בחנויות הזהות דווקא עלו למרות ההשפעה השלילית".
באמת רואים שההכנסות ברבעון לא נפגעו. איך אתה מסביר את זה?
"אחד מהגורמים היא כאמור העובדה שאנשים כמעט לא טסו לחו"ל, ההיבט השני זה העיתוי של החורף שהיה מוקדם יותר השנה - מה שהביא ליותר מכירות של קולקציית החורף ב-2023. כל אלו תרמו גם למכירות וגם לרווחיות".
איך מתקדמת הפצת המותג איב-רושה בארה"ב עליו דיווחתם בחודש שעבר?
"כרגע עוד לא קרה יותר מדי, ההסכם רק נחתם ועדיין נדרש אישור מהאסיפה הכללית של החברה. ברמה העקרונית אנחנו מאוד מתרגשים מהפעילות הזו, אני חושב שזו אבן דרך משמעותית בחברה, הזמנות עסקית נהדרת שניתנה לנו על ידי איב-רושה בצרפת להיות הזכיינים הבלעדיים שלהם בארה"ב".
מה אסטרטגיית הצמיחה שלכם?
"יש לנו 7 מותגים כשלכל אחד מהם ישנה אסטרטגיה אחרת לצמיחה. בהודיס עברנו לקונספט חדש של חנויות גדולות יותר כך שאם עד היום הן היו בשטח של כ-80 מ"ר, מעתה הן תהיינה בגודל של עד 150-200 מ"ר. מדובר בקונספט שמוכיח את עצמו גם בעלייה במכירות וגם ברווחיות של החנויות. גם בטופ-טן התחלנו קונספט חדש שיביא להגדלת החנויות ולהגברת הנגישות של המוצרים ולהקטנת התלות במוכרנים בשאיפה לשיפור במכירות וברווחיות. בקרולינה אנחנו מתרחבים בתחום האופטיקה ולא רק במשקפי השמש עם שאיפה להגדיל את נתח השוק באופטיקה. נדגיש כי הגדלת החדשות אינה באה על פתיחת חנויות חדשות. בקסטרו אנחנו עושים מהלך של הקטנת החנויות ושילוב של כל המחלקות בחנות משולבת כך שנביא ליעילות והגדלת המכירות".
איך תיראה 2024?
"המטרה היא ליישם את האסטרטגיות גם בהקשר של גידול בכמות החנויות במיוחד באורבניקה, טופ-טן והודיס, וגם בנושא ההתייעלות בחנויות קסטרו כך שנהיה רזים יותר ורווחיים יותר. בכל שנה אנחנו עושים תהליך של טיוב החנויות גם בהקשר של לצמוח בכמות החנויות וגם לסגור חנויות פחות רווחיות כך ש-2024 לא שונה בהיבט הזה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.לקרוא לקרולינה אופטיקה זו בדיחהמשקפופר 22/03/2024 11:35הגב לתגובה זו0 0זה פשוט אשפה להמונים, עם בדיקות מוזרות ולא טובות מרחוק בחלק מהסניפים. חוסכים בלהעסיק אנשי מקצוע מעולים, הציבור משלם פחות, ומקבל את מה שהוא משלם. מי שרוצה לקבל "בערך" כבור ראייתו, שייהנה...סגור