רכבים חשמליים - הדגמים החדשים והמחירים
שוק הרכב החשמלי תופס תאוצה משנה לשנה ואם עד לפני מספר שנים מדובר היה במוצר שמנסה להיכנס לענף כה שמרני, הרי שהיום אין ספק כי הוא הצליח לחדור. שיעור החדירה של המכוניות החשמליות לשוק הרכב בישראל עמד ב-2023 על כ-17%. ברבעון הראשון שיעור החדירה עומד על 25%.
במשרד האנרגיה שואפים לשיעור חדירה של כ-30% ב-2025 ולזינוק של 90% ב-2030. אם לא די בכך, במשרד מעריכים כי עד שנת 2040 כ-100% מהמכוניות החדשות בישראל תהיינה חשמליות. בהתאם לכך אנו רואים עוד ועוד יצרני רכב חשמלי חדשים בכבישי ישראל לצד דגמים חדשים. היצרנים הסיניים עקפו בסיבוב כבר מזמן את הענקית האמריקאית טסלה כאשר חברת BYD ניצבת במקום הראשון עם כ-15,000 מסירות ב-2023, כפול מהיצרנית ג'ילי שתפסה את המקום השני.
במהלך 2024 צפויות יצרניות הרכבים החשמליים להשיק למעלה מ-30 דגמים חדשים בארץ כאשר רובם כמובן מסין אבל לא רק. אחרי שדגם ה-ATTO 3 של BYD כבש את המקום הראשון המכירות המכוניות החשמליות בישראל, 2 דגמים נוספים של החברה מבצעים עלייה: BYD TANG הנושא תג מחיר של 316,000 שקל, BYD SEAL במחיר של 217,000 שקל. דגם ה-TANG מגיע השנה בתצורת 7 המושבים שלו אחרי שתצורת 5 המושבים מכרה למעלה מ-300 יחידות ב-2023. מדובר ברכב החשמלי הראשון בישראל בתצורת 7 מושבים. המשקל הרב של הטאנג - כ-2.5 טון - מוריד את טווח הנסיעה שלו לכ-350-400 ק"מ, נמוך ביחס למרחק הממוצע של מכוניות ה-EV שעומד על כ-450 ק"מ. הטאנד מאופיין במנוע 518 כ"ס והנעה כפולה ובחברה טוענים כי הוא מגיע ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות.
BYD TANG. צילום: אתר החברה.
במקביל, הדלפות מחברת טסלה חושפות את פרויקט "ג'וניפר", שאמור לעדכן את הקרוסאובר הפופולרי, כמו שפרויקט "היילנד" עדכן את ה־3 סדאן. בתפריט: שיפורי טווח וביצועים, שיפורי איכות ואבזור בתא הנוסעים, כולל מסך גם ליושבים מאחור, וגם עליית מחיר מתבקשת. בסין אמור הייצור להתחיל באמצע השנה, ועשוי להקדים את פסי הייצור בברלין, משם מייצאת טסלה את הדגם גם לארץ, ובארה"ב. תג המחיר של הטסלה מודל Y החדשה עדיין לא ברור אך ככל הנראה הוא יהיה יקר בכ-10% מהמחיר הנוכחי.
טסלה מודל Y. צילום: אתר החברה.
ארבע שנים בלבד אחרי השקת הדור הנוכחי חשפה יונדאי סנטה-פה קרוסאובר חדש לחלוטין, בעיצוב שונה לגמרי שקצת הזכיר לנו את קיה EV9 החשמלי. בניגוד אליו הוא יוצע עם מנועים היברידיים (1.6 ליטר, 226 כ"ס) ופלאג־אין (1.6 ליטר, 165 כ"ס וטווח חשמלי של יותר מ־50 ק"מ), אם כי תהיה גם גרסת בנזין לשווקים שיעדיפו אחת. האורך גדל בכ־5 ס"מ ל־4.83 מטר, כדי לשפר את המרווח בשורות המושבים השנייה והשלישית. מלבד המרווח שודרגה השורה השנייה במסך 6.6 אינץ' לשליטה במיזוג, נוסח טסלה מודל 3. גם כאן סביבת הנהג היא ברוח איוניק 5 ו־6 החשמליות.
יונדאי סנטה-פה. צילום: יח"צ.
דאצ'יה ספרינג: החשמלית הזולה בארץ? הקרוסאובר החשמלי הקטן של דאצ'יה אמור היה להיות מושק בארץ עוד ב־2023, אבל כמה עשרות יחידות שנחתו כאן נשרפו מפגיעת רקטת חמאס במתקן האחסנה של היבואן פריסבי בפארק ראם. בזכות העיכוב נקבל את הגרסה המעודכנת, עם 65 כ"ס, סוללת 27 קוט"ש וטווח משולב רשמי צנוע של 230 ק"מ.
במקביל ממשיכה דאצ'יה לייצר בסין את גרסת הבסיס עם 45 כ"ס, סוללה וטווח זהים, 19 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש ומהירות מרבית של 125 קמ"ש. המתחרה הישירה תהיה הליפמוטור T03, שנמכרת ב־100 אלף שקל, אבל מדובר בתחרות גם לקיה פיקנטו וליונדאי i10 המצליחות.
דאצ'יה ספרינג. צילום: אתר החברה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
11.הבעיה בקנייה של רכב חשמלישי 30/03/2024 08:11הגב לתגובה זו0 01. טכנולגיה בהתפתחות, רכב שקונים היום עוד שנה יהיה אובסוליט. יצא דגם עם טווח ובטרייה איכותית יותר באותו מחיר. 2. מיסוי שגדל משנה לשנה 3. קרינהסגור
-
10.תבדקו את הקרינה בתוך הרכבגל 29/03/2024 10:52הגב לתגובה זו1 1כמו לשים סלולרי ליד הראש. כל הזמןסגור
-
9.האמת שחשמלית 7 המקומות הראשונה בארץ היא maxus euniq 5 (ל"ת)Dan 29/03/2024 10:18הגב לתגובה זו1 1סגור
-
8.הגופה של בזן אפילו לא תספיק להתקרר ב 2040dw 28/03/2024 19:20הגב לתגובה זו1 0לא סתם חג'ג' ניסה לקנות מאיתנו את מניות בזן. בזן זה בעצם שדה דב של חיפה, רק שאם בת"א משקיעים התייבשו 40 שנה עד להפשרה לבניה הרי שבחיפה זה ייקח חצי. אין הרבה מתחמים פנויים ענקיים צמודי מטרופולין בישראל. בינתיים ב 20 השנה הקרובות מבחינתנו משקיעי בזן שימשיכו להרוויח יפה ולחלק דיבידנדים. עוד 20 שנה נפשיר את הקרקע לבנייה של רובע חדש בחיפה. ואת כל הטוב הזה מקבלים כיום בשווי של 4 מיליארד שקל בלבד (בחברה שהרוויחה בשנה שעברה מיליארד וחצי! ). פיסטוקים. לא סתם חג'ג' רצה את המניות שלנו. הוא מתעניין בקרקע, לא בפעילות הפטרוכימיה. דקה אחרי שלא יהיו פה כ"כ הרבה רכבים רגילים הגופה של בזן לא תספיק להתקרר לפני שגדודי הנדלניסטים יפשטו את עורה. :-) לבעלי המניות זה טוב.סגור
-
7.דגם ה-TANG חדש מהחברה נמכר ב 271000 בלבד !2024יובי 28/03/2024 15:30הגב לתגובה זו1 0כל אחד זורק מחיר ומחכה לטמבל הבאסגור
- טען עוד
-
6.סתם פרסומת. חשמלית ושמה בלוף! עדיין לא בשלה! (ל"ת)דוד 28/03/2024 15:25הגב לתגובה זו5 2סגור
-
צודק. חשמליות זו בועה. הציבור בעולם מצביע ברגלייםבועה 28/03/2024 16:48הגב לתגובה זו4 1ולא רוכש חשמליות. כל החברות של מכוניות חשמליות לא מתרוממות. גם טסלה בירידה גדולה בשנה האחרונה. וחברות מסורתיות לא נכנסות לתחום בשלב זה ואפילו נוטשות. למשל טויוטה ופורד.סגור
-
5.המוכרות בקניון מאוד מנומסות לא עוזבות אותך לרגע (ל"ת)המיתון פה 28/03/2024 12:49הגב לתגובה זו3 1סגור
-
4.היום לאור הגזירות לשנת 2026דרומי 28/03/2024 12:02הגב לתגובה זו10 3לא כלכלי לקנות מכונית חשמלית , אני רכשתי לפני מספר חודשיים , הפרש בין חשמל לבנזין היה 50 אש"ח , החזר השקעה כבר לא שווה , בגלל שאוצר עבד על אזרחים , בגלל המס "נסועה" שהולך להטיל על אזרחים , עלות לקו"ש כולל המס יהיה כ -1 שקל , להוסיף את הפרשים בין בנזין לחשמל , עדיף לקנות היום בנזין , מדינה של רמאים ונוכלים , היכן זעקת משרד איכות הסביבה ?סגור
-
3.לא כלכלי לרכוש רכב חשמלי (ל"ת)ניר 28/03/2024 11:46הגב לתגובה זו11 3סגור
-
למה לא, עלה יד 2 כמו היברידיקוקו 29/03/2024 09:20הגב לתגובה זו0 0בנתיים כ11~12 אלף שח חיסכון על דלק בשנה. והכסף הזה מושקע עכשיו בשוק ועושה אחוז טוב, אז כרגע משתלם.סגור
-
מאד כלכלי!רמי 28/03/2024 14:53הגב לתגובה זו7 0כבעל רכב חשמלי כשנה וחצי, אני יכול להגיד שזה מאד כלכלי! כבר חסכתי מעל 20,000₪! 98% מהטעינות שלי נעשות בבית.סגור
-
2.מאוד מבטיחהLI 28/03/2024 10:20הגב לתגובה זו0 0בידי המנייה,לא המלצהסגור
-
1.עגבניותשטויות במיץ 28/03/2024 09:54הגב לתגובה זו10 0לאנשים אין כסף.קינייה באשראי לא מוחזרת,המכוניות יקרות ומרחק הנסיעה קצר ,בעיות טכניות ,מיסוי,בקיצור לא!סגור
-
באיראן אין (ל"ת)שי 28/03/2024 14:33הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מלפפוןנבידומי 28/03/2024 13:40הגב לתגובה זו2 2לאנשים יש הרבה כסף, אולי לך אין, כבר אין....סגור
-
לי אין כסף לרמי לוי- אבל אם ההיתי יכול ההיתי קונה חשמלי (ל"ת)ישראל 28/03/2024 14:52הגב לתגובה זו3 0סגור