גוטו צמצמה את ההפסד ב-96%: "הצגנו שנה מעולה, אנחנו עם הפנים קדימה"
חברת GoTo גוטו 0% גוטו 439.6 0% בסיס:439.6 פתיחה:439.6 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת במתן שירותי תחבורה שיתופית דיווחה על תוצאותיה הכספיות למחצית השנייה ולשנת 2023: הכנסות החברה בשנת 2023 הסתכמו בשיא של 88.5 מיליון שקל, גידול של 28% בהשוואה להכנסות בשנת 2022. החברה ציינה כי הגידול בהכנסות הושג ממגזר מכירות הטכנולוגיה, וכמו כן, הושפע מרכישת חברת Felyx בגרמניה ומיזוגה עם פעילות חברת emmy שנרכשה קודם לכן על ידי GoTo. במחצית השנייה לשנת 2023 הסתכמו ההכנסות החברה בכ- 47 מיליון שקל, גידול של כ- 15% ביחס להכנסות במחצית הראשונה של 2023. ההפסד הנקי ב-2023 הצטמצם ל-5 מיליון שקל לעומת 117 מיליון שקל ב-2022.
פעילות GoTo בישראל הציגה הכנסות של כ-48 מיליון שקל עם גידול של 150% ברווח התפעולי ל-8 מיליון שקל, בין היתר גם על רקע מהלכים להתייעלות ומיקוד בשירותים רווחיים. במקביל, GoTo החלה להיכנס גם לשוק ה-B2B בישראל ולספק מענה ייעודי טכנולוגי לצרכיי לקוחות עסקיים ורשמה הכנסות ראשונות. החברה מצפה כי שוק ה-B2B ישמש מנוע צמיחה מרכזי לפעילות החברה בשוק הישראלי. פעילות GoTo בגרמניה צמחה להכנסות של כ-24.2 מיליון שקל, גידול של 22% בהשוואה להכנסות ב-2022.
ה-EBITDA של GoTo הסתכמה בשנת 2023 ב-10 מיליון שקל בהשוואה להפסד EBITDA של כ-27 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2022. בנוסף, חברת Trinity Audio (שאינה מאוחדת בדוחות הכספים של החברה), פלטפורמה מבוססת AI שבבעלות GoTo, עברה תהליך הבראה מקיף ורשמה גידול של 511% בהכנסות מ-2.7 מיליון שקל ב-2022 ל-16.5 מיליון שקל ב-2023. ב-2023 השלימה GoTo את מכירת הפעילות התפעולית בספרד וכן חתמה על עסקה ראשונה למסחור הטכנולוגיה עם חברת ASTARA הספרדית תמורת 17.1 מיליון שקל.
שוחחנו עם מנכ"ל החברה, גיל לייזר, על שנת 2023, הצפי להמשך, וגם על התרומה של אדם נוימן על החברה.
מה הדגשים שלך ל-2023?
"קודם כל הצגנו שיפור גדול ברווח הגולמי שהגיע כתוצאה מהמון תהליכי התייעלות שביצענו. בנוסף הצמצום הגדול בהפסד מ-117 מיליון שקל ל-5 מיליון שקל הוא תוצאה של עבודה מאוד קשה וסיזיפית שלנו. בישראל המטרה הייתה למקסם את הנכסים הקיימים והצלחנו להגדיל את הרווח הנקי ב-150%. בגרמניה עברנו שנה של מיזוג, הצגנו תוצאות טובות בשורת ההפסד הגולמי אבל לא עמדנו ביעד שלנו, בעיקר כי הקיץ בגרמניה היה מאוד גשום וזה השפיע לרעה. בסך הכל הצגנו שנה מאוד טוב, הצוות עשה עבודה מדהימה ואנחנו עם הפנים קדימה".
איך המלחמה השפיעה על הפעילות?
"ההשפעה הייתה בעיקר בחודש הראשון למלחמה אבל המחצית השניה לא הייתה שונה דרמטית מהראשונה, וזה מראה כמה המוצר שלנו חזק ובעל ביקוש. היו לנו המון מגויסים במילואים - מנהל הפעילות של ישראל, סמנכ"ל הכספים והמנכ"ל היו 5 חודשים במילואים. בסוף התוצאות לא היו שונות דרמטית והרווחנו יפה בישראל".
מה המטרות ל-2024?
"2024 ממוקדת ב-4 זירות: הראשונה היא המגזר העסקי (B2B) בישראל. המוצר יושק ביולי. השניה היא הפעילות בגרמניה כשנה שאחרי המיזוג כאשר אנחנו חברה גדולה יותר שם, השינוי המשמעותי שם יהיה ברבעון האחרון כשנשיק שם את השירות שמאפשר השכרות ארוכות טווח לחודש עד שנה. השלישית זו Trinity שתמשיך לצמוח וכרגע מייצרת תזרים ורווחיות מעולים, והרביעית היא מציאה של עוד שיתופי פעולה טכנולוגיים, אני מקווה שבקרוב נכריז על עוד שותף טכנולוגי, הרעיון הוא למצוא מישהו שהוא חברת רכב או יבואן שיביא את החומרה ואנחנו נביא הטכנולוגיה והתפעול".
אחד השמות הבולטים שקשורים אליכם הוא אדם נוימן שמחזיק היום ב-15% מהחברה, כמה הוא תרם לכם לאורך הדרך וגם היום?
"אדם השקיע בנו כי הוא ראה שהמודל שלנו דומה לוויוורק אבל אנחנו יותר ותיקים מהם. מאז שהוא נכנס קרו הרבה דברים, אנחנו הפכנו לחברה ציבורית ישראלית וגם הוא בצד שלו עסוק בדברים לא פחות חשובים. הוא לא מעורב בצורה גבוהה בחברה, הוא משקיף בדירקטוריון, אבל אני תמיד אומר 'מכל מלמדיי השכלתי' - אדם בעיקר עזר לנו בשלב של המיתוג הגלובלי, המעבר מ-CAR2GO ל-GoTo, הצוות האמריקאי שלו עזר לנו בתחום הזה. דעתו תמיד חשובה אבל אני לא רוצה להגיד שהערך שלו שונה ממשקיעים אחרים כמו משפחת אונגר למשל או ASTARA".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.עתידה לעוף לשמיים.ARTICK19 31/03/2024 09:55הגב לתגובה זו1 2!!סגור