המשקיעים חוששים: מה אם טסלה היא רק עוד חברת רכב?
תקופה רעה עוברת על מובילת הרכבים החשמליים והמשקיעים חוששים. מה אם כל הזמן הזה טסלה TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: היא פשוט עוד טויוטה TOYOTA MOTOR CORP +0.27% TOYOTA MOTO 173.38 +0.27% סגירה:0 פתיחה:173.05 גבוה:174.26 נמוך:172.98 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .
נבהיר, אין שום דבר רע בטויטה, להפך. יצרנית רכבים ברמה עולמית שמצליחה לייצר מוצרים אטרקטיביים בעקביות עם שיעורי רווח חזקים. עם זאת, הבעיה בטסלה היא הערכת השווי שלה. מניית טויוטה נסחרת במכפיל רווח עתידי ל-2025 של 10, בעוד מניית טסלה עם מכפיל לאותה השנה של 43. הסיבה לפער הזה הוא קצב הצמיחה של טסלה. ככל וקצב הצמיחה של החברה מאט ושולי הרווח שלה מצטמצמים, הפער עשוי להצטמצם גם הוא.
שיעור הרווח התפעולי של טסלה ב-2024 צפוי להיות פחות מ-9%, 3 נקודות אחוז מאחורי טויטה. ב-2022 שיעור הרווח התפעולי של טסלה עמד על כמעט 17%, בעוד זה של טויוטה עמד על 8%. הרווח למניה של טסלה צפוי לרדת ל-2.8 דולר ב-2024, מ-3.12 דולר למניה ב-2023. הצמיחה צפויה לחזור ב-2025, כשהרווח למניה יגיע ל-3.88 דולר.
התחזיות יורדות
התחזיות בוול-סטריט לשנת 2025 ירדו ב-45% בשנה האחרונה, כאשר לאחר פרסום נתוני המסירות של טסלה החלו חלק מהאנליסטים לתקן מטה את התחזיות שלהם. אנליסט ג'יי פי מורגן, ריאן ברינקמן, הוריד את אומדן הרווח שלו ל-2025 ל-3.35 דולר למניה מ-4.25 דולר לאחר הפספוס במסירות לרבעון הראשון.במהלך החודשים האחרונים התמודדה החברה עם שורה של אתגרים, ובניהם ההתקפות של החות'ים על ספינות בים האדום, אשר שיבשו את אספקת הרכיבים לחברה והשעו זמנית את הייצור במפעל שלה בגרמניה במהלך חודש ינואר. חודשיים לאחר מכן, פעילי איכות הסביבה הציתו תשתית ליד אותו מפעל, מה שפגע פעם נוספת בייצור. בסין, התמודדה החברה עם תחרות מחירים מצד המתחרות המקומיות, שפגעה לה עוד בביקושים.
אמש פרסמה החברה כי מסרה 387,000 יחידות ברבעון האחרון, ירידה מ-423,000 רכבים לפני כשנה ומתחת לתחזיות הפסימיות ביותר בוול-סטריט בפער של 20,000 יחידות. לתוצאות החלשות הללו יש השפעה. האנליסטים צופים כעת צמיחה שנתית ממוצעת במכירות וברווחים של כ-15% בשנה בין 2023 ל-2026. לפני מספר חודשים השיעור עמד על 25%.
"למה לשלם פי 43 על משהו שלא גדל?" אמר גארי בלאק, מייסד שותף של Future Fund Active, ובעל מניות של טסלה. בלאק הוסיף כי עבור משקיעי צמיחה, ירידה בקצב הצמיחה היא קריטית כמעט כמו הערכת השווי שלה.
זה לא אומר שטסלה תעבור להיסחר כמו מניית ערך. המכירות של החברה עדיין צפויות להכפיל את עצמן בחמש השנים הקרובות. במהלך התקופה הזו, מכירות של יצרניות רכבים מסורתיות כמו טויטה ופורד צפויות לעלות ב-20% ו-10% בהתאמה. עם זאת, זה כן אומר שהמשקיעים צריכים להתכונן ללחצים שיופעלו על השווי של טסלה.
מניית טסלה התחילה את השנה עם מכפיל רווח עתידי ל-2024 של 60 וירדה מאז כבר ב-32% לשווי שוק של 535.6 מיליארד דולר, כאשר המכפיל רווח עתידי שלה נכון להיום עומד על 58.
קשה לדעת מה צריך להיות המכפיל האמיתי של החברה. הערכת השווי של טסלה מורכבת בחלקה מהתפיסה שהיא "יותר מחברת רכב". טסלה אמורה להיות חברת תוכנה, רובוטיקה, אנרגיה ובינה מלאכותית שעל הדרך גם מייצרת מכוניות. רבעון רע או אפילו שנה לא צפויים לשנות את התפיסה הזו בקרב המשקיעים, אבל הם כן מגבירים את חוסר הוודאות ואם יש משהו שמשקיעים שונאים, זה חוסר וודאות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.לא מודאג כי לא מושקעשוקי 04/04/2024 13:40הגב לתגובה זו0 0זו חברת רכב לכל דבר ועניין. כשתגיע למכפיל 6 תתחיל לעניין.סגור
-
4.תהיו רגועים היא הכל חוץ מחברת רכב.(מושקע כבד.)ירון 04/04/2024 08:46הגב לתגובה זו0 0ואתם אכן יכולים למכור....(:סגור
-
וואו הרגעת אותי, אתה אחד שמבין ובטח שלא מעורב (ל"ת)יותם 04/04/2024 09:19הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.טסלה באמת רק חברת רכבים. (ל"ת)אסולין 04/04/2024 07:55הגב לתגובה זו0 1סגור
-
2.אקספנגא.פ 03/04/2024 22:47הגב לתגובה זו1 2אם כבר חשמלית עדיף להשקיע במניות ה av הסיניות שנסחרות במחירי סוף עונהסגור
- טען עוד
-
1.מי שחושש יכול למכור:) (ל"ת)חחחח 03/04/2024 21:16הגב לתגובה זו6 0סגור
-
או יותר מדויקמגיב 03/04/2024 21:24הגב לתגובה זו6 0מי שחושש לא היה קונהסגור