
טסלה צריכה רכב זול ובהקדם - למה הרובוטקסי הוא לא התשובה עכשיו
התוכניות של מובילת הרכבים החשמליים לרובוטקסי אומנם דחפו את המניה למעלה לאחרונה, אבל בוול-סטריט סבורים כי זה לא המוצר שטסלה TESLA INC צריכה עכשיו. היא צריכה את המודל 2 וכמה שיותר מהר.
מנכ"ל טסלה אילון מאסק צייץ ב-X לפני כשבוע והודיע כי החברה תחשוף את הרובוטקסי ב-8 באוגוסט. ההודעה בעצם סימנה למשקיעים כי החברה מאמינה שטכנולוגית הנהיגה האוטונומית שלה משתפרת והעלתה שאלות איך הרובוטקסי יכול להשפיע על טסלה ועל הרווחים שלה.
בעוד הפרויקט הזה מרגש את המשקיעים, בוול-סטריט דווקא סבורים שהמיקוד של טסלה צריך להיות במקום אחר. "זו תקופה קריטית עבור מאסק לנווט בהצלחה את טסלה בסערת הביקושים", כתב האנליסט דן איבס מוודבוש. החברה מסרה 387,000 רכבים ברבעון הראשון, ירידה של כמעט 9% משנה לשנה. הצמיחה בשוק הרכבים החשמליים בעולם הואטה לכ-10% משנה לשנה ברבעון הראשון של 2024, לעומת צמיחה של 35% ברבעון הרביעי של 2024.
מודל 2 של החברה מהווה, לפחות בעיניי האנליסטים, חלק מרכזי בצמיחה העתידית של טסלה. מחיר של מתחת ל-30,000 דולר לרכב צפוי להניע את הביקוש ברחבי העולם ,להרחיב משמעותי את שוק היעד של טסלה ואת הציע המוצרים שלה שבעיניי רבים נחשב למיושן. הרובוטקסי לא צפוי לספק את הסחורה לפחות לא בטווח הקרוב. עד 60% מהצמיחה החזויה של איבס עבור טסלה במהלך השנים הקרובות מגיעה ממודל 2, ככה שככל שהמכוניות תגיע לכביש יותר מהר כך יהיה יותר טוב.
יצרנית הרכבים החשמליים תדווח על תוצאותיה לרבעון הראשון ב-23 באפריל ובוול-סטריט מצפים לרווח למניה של 53 סנט. בוולס פארגו צופים כי טסלה תפספס את הציפיות ותדווח על רווח למניה של 40 סנט. "למרות נתוני מסירות גרועים וספקות לגבי מודל 2, טסלה ירדה החודש רק 2%", כתבו האנליסטים. החדשות בנוגע לרובוטקסי דחפו את המניה, אבל בוולס פארגו דווקא רואים בהייפ הזה דבר מסוכן, היות והגרסה הנוכחית של הנהיגה האוטונומית של טסלה אינה קרובה עדיין לנהיגה אוטונומית אמיתית.
התחזיות יורדות
התחזיות בוול-סטריט לשנת 2025 ירדו ב-45% בשנה האחרונה, כאשר לאחר פרסום נתוני המסירות של טסלה החלו חלק מהאנליסטים לתקן מטה את התחזיות שלהם. אנליסט ג'יי פי מורגן, ריאן ברינקמן, הוריד לאחרונה את אומדן הרווח שלו ל-2025 ל-3.35 דולר למניה מ-4.25 דולר לאחר הפספוס במסירות לרבעון הראשון.במהלך החודשים האחרונים התמודדה החברה עם שורה של אתגרים, ובניהם ההתקפות של החות'ים על ספינות בים האדום, אשר שיבשו את אספקת הרכיבים לחברה והשעו זמנית את הייצור במפעל שלה בגרמניה במהלך חודש ינואר. חודשיים לאחר מכן, פעילי איכות הסביבה הציתו תשתית ליד אותו מפעל, מה שפגע פעם נוספת בייצור. בסין, התמודדה החברה עם תחרות מחירים מצד המתחרות המקומיות, שפגעה לה עוד בביקושים.
טסלה מסרה כ-20 אלף פחות רכבים ברבעון האחרון לעומת לפני כשנה ומתחת לתחזיות הפסימיות ביותר בוול-סטריט, מה שגרם לאנליסטים להוריד את התחזיות לצמיחה שנתית ממוצעת במכירות וברווחים של כ-15% בשנה בין 2023 ל-2026. לפני מספר חודשים השיעור עמד על 25%.
- גרמניה מתפרקת מבפנים: המשבר הכלכלי שמסכן את עתיד אירופה
- טראמפ: "נגיע להסכם מהיר עם אירופה; זה יהיה קל, אין הרבה בעיות"
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
"למה לשלם פי 43 על משהו שלא גדל?" אמר גארי בלאק, מייסד שותף של Future Fund Active, ובעל מניות של טסלה. בלאק הוסיף כי עבור משקיעי צמיחה, ירידה בקצב הצמיחה היא קריטית כמעט כמו הערכת השווי שלה. זה לא אומר שטסלה תעבור להיסחר כמו מניית ערך. המכירות של החברה עדיין צפויות להכפיל את עצמן בחמש השנים הקרובות. במהלך התקופה הזו, מכירות של יצרניות רכבים מסורתיות כמו טויטה ופורד צפויות לעלות ב-20% ו-10% בהתאמה. עם זאת, זה כן אומר שהמשקיעים צריכים להתכונן ללחצים שיופעלו על השווי של טסלה.
החברה נסחרת כעת לפי שווי של 547 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה איבדה 31% מתחילת השנה ו-5% בשנה האחרונה כולה.
- 4.שחר 13/04/2024 20:51הגב לתגובה זולמעשה, ככל הידוע לי, באחוזים עיקריים מכל התאונות, מעורבים נהגים מקצועיים (משאיות ואוטובוסים), לכן החלפתם בבינה מלאכותית, עשוייה לתרום גם כלכלית להפחתת עלויות מיותרות וגם בטיחותית בהפחתת תאונות
- 3.ארון 13/04/2024 18:06הגב לתגובה זוכמו כן:פייזר+אפל.
- 2.איתמר 13/04/2024 10:21הגב לתגובה זואני לא רואה מצב שטסלה לא שולטת בשוק הרכבים החשמליים. אם זה עוד שנה או עוד חמש שנים, טסלה תהיה יצרן הרכב הגדול בעולם, בעיקר בזכות הנהיגה האוטונומית.
- 1.קשקש 12/04/2024 21:09הגב לתגובה זואילון מאסק מכיר את השוק יותר טוב מכולם ובפער ובדרך כלל הוא מקדים את כולם והוא לא הולך להתחרות עם הסינים על רכבים זולים