נתב"ג נפתח לתנועה, אבל הוא ממש לא חוזר לשגרה
המתקפה הרחבה וחסרת התקדים על ידי איראן כנגד ישראל במהלך הלילה הסתיימה למרבה המזל ללא נזקים רחבים למעט פגיעה של ילדה בפזורה הבדואית מרסיס מיירט ופגיעה קלה בבסיס חה"א בנבטים, אבל התמונה במזרח התיכון השתנתה ואחד מהתחומים שכנראה יחווה את ההשפעה מהגדולות ביותר הוא תחום התעופה האזרחית.
כזכור עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7.10 כמעט כל חברות התעופה הזרות ביטלו את הטיסות שלהם אל ומישראל והשאירו את החברות הישראליות כמעט לבד כאן, מה שהוביל גם לרבעון הטוב ביותר של אל על אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בכל הזמנים. במהלך הלילה נתב"ג היה מושבת אך ב-7:30 בבוקר הוא חזר לפעילות, אבל כנראה אי אפשר להגיד שהוא חזר לשגרה.
החברות הזרות כנראה יבטלו או ידחו את הטיסות שלהן כאשר מנתב"ג נמסר כי לוח הטיסות צפוי להשתנות וכי ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן מול חברות התעופה ובאתר רשות שדות התעופה לגבי מועדי הטיסות החדשים טרם הגעתו לשדה התעופה.
בדומה לתחילת המלחמה, סביר להניח שמי שימשיכו לפעול, גם אם במתכונת מצומצמת הן חברות הישראליות אל על, ישראייר וארקיע. אל על מסרו במהלך הלילה: "עדכונים שוטפים יעלו באתר אל על וברשתות החברתיות, ולקוחות שטיסתם תבוטל יעודכנו בחלופה לכשיתאפשר. נזכיר כי חברת אל על עומדת בקשר עם כוחות הביטחון ועם רשות שדות התעופה, ותפעל על פי ההנחיות שינתנו לה". ישראייר וארקיע הודיעו כבר על ביטולים ודחיות בטיסות הפנים וגם בטיסות הבינלאומיות.
בשונה מפרוץ המלחמה באוקטובר, האירוע הפעם מציג מציאות חדשה. כבר לא מדובר בירי רקטות קצרות טווח של חמאס או חיזבאללה אלא בכלים כבדים יותר כמו כטב"מים, טילי שיוט וטילים בליסטיים, והפעם מדובר במדינה ריבונית שמשביתה את המרחב האווירי של ישראל ושל המדינות השכנות.
חברות התעופה הזרות לרוב נמנעות מלקחת את הסיכון הקטן ביותר, וכעת כשאנחנו קרובים מתמיד לעימות אזורי רחב, סביר להניח שהן יחשבו טוב טוב והרבה זמן לפני שהן ירגישו בנוח לפעול שוב בישראל, מה שבינתיים יסיט את התנועה שוב אל עבר החברות הישראליות שצפויות להרוויח מהמצב.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה