המרוויחות הגדולות מהפאניקה של הציבור - רשתות הקמעונאות

נתוני שבא העידו על עליה של 8% בהוצאות בכרטיסי אשראי הבוקר לעומת השבוע שעבר, וסביר להניח שהמרוויחות הגדולות היו רשתות הקמעונאות, שנוסף על הקניות לחג הפסח זכו גם בביקושים עצומים הנובעות מהפאניקה של הציבור
 | 
telegram
(2)

ראינו את זה בקורונה, ראינו את זה אחרי ה-7.10, וכנראה שאנחנו רואים את זה גם עכשיו - מנתוני שבא עולה כי הרכשיות בכרטיסי אשראי הבוקר עלו ב-8% לעומת אותן שעות בשבוע שעבר כאשר סביר להניח שרוב העלייה הגיעה מהוצאות של הישראלים ברשתות הקמעונאות.

הפאניקה של הישראלים מובילה אותם להסתער על רשתות הקמעונאות ולרכוש כמה שיותר אספקה למקרה של תקיפה רחבה ושהות ארוכה במקלטים. רק לפני מספר חודשים הוציא פיקוד העורף חידוד להנחיה לה נתן הציבור משקל יתר שדיברה על אפשרות של שהיה ממושכת כזו.

ועכשיו, אחרי המתקפה הרחבה וההיסטורית של איראן כנגד ישראל, תרחישי האימים חזרו לראשם של הישראלים ששוב מסתערים ורוכשים מכל הבא ליד בכדי להיות מוכנים להסלמה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בתחילת המלחמה רכישות המזון עלו ב-20% כשהמכירות ברשתות הקמעונאיות המובילות עלו על פי ההערכות בין 10% ל-20%, אך עם זאת בחודשים ספטמבר עד נובמבר 2023 נרשמה ירידה של 4.6% בפידיון (מכירות) של רשתות השיווק, זאת אחרי ירידה של 2.3% (במחירים קבועים) בשלושת החודשים שבין יוני - אוגוסט 2023.

לעומת זאת חלה עלייה בחודשים ספטמבר-אוקטובר ברכישת מזון. בחישוב שנתי, נרשמה עלייה של 2.7% (במחירים קבועים) בפדיון של רשתות המזון, לאחר עלייה של 2.2% (במחירים קבועים) בחודשים יוני - אוגוסט.

ניתן לראות את ההשפעה החיובית של המלחמה על הרשתות כמובן בדוחות - הכנסות שופרסל  שופרסל -0.32% שופרסל 3,449 -0.32% שופרסל בסיס:3,460 פתיחה:3,432 גבוה:3,468 נמוך:3,313 תמורה:33,210,216 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: למשל עלו בכ-3.9 מיליארד שקל, המהווים גידול של כ-7% לעומת כ-3.65 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בסניפים זהים גדלו בכ-6.9% ברבעון הרביעי לשנת 2023 לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי  רמי לוי -1.72% רמי לוי 22,840 -1.72% רמי לוי בסיס:23,240 פתיחה:23,240 גבוה:23,240 נמוך:22,760 תמורה:6,478,347 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הציגה ברבעון הרביעי צמיחה של 3.6% בהכנסות לכ-1.76 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.69 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנת 2022, כאשר לדברי החברה הצמיחה בהכנסות ברבעון נבעה בעיקר מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-2.7% במגזר קמעונאות.

ההכנסות של יוחננוף  יוחננוף -2.13% יוחננוף 23,880 -2.13% יוחננוף בסיס:24,400 פתיחה:24,400 גבוה:24,460 נמוך:23,810 תמורה:1,388,697 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ברבעון הסתכמו בכ-1.13 מיליארד שקל, צמיחה של כ-15.4% לעומת כ-982 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר החברה ציינה כי הגידול ברבעון נובע ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו בסך של כ-66 מיליון שקל, גידול במכירות חנויות זהות בסך של כ-80 מיליון שקל ומגידול בהכנסות זול סטוק בסך של כ-5 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קונה רק בטיב טעם
    בת אל 14/04/2024 17:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשת מצויינת
    סגור
  • 1.
    נו ו... אז יש פיק של קניות , זה מלאי אצל הציבור
    דניאל 14/04/2024 17:03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מי שקנה בהסתערות ישתמש בזה במקום לרכוש מחדש
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות