הצרות של מובילאיי נמשכות - המלצת מכירה על רקע תחרות חזקה מחברות סיניות

במורגן סטנלי מציינים את החדירה האיטית של המערכות החדשות של מובילאיי, ומספקים מחיר יעד של 25 דולר - המניה ירדה 5.5% בעקבות ההמלצה, במורגן סטנלי חושבים שהיא צריכה להמשיך לרדת
 | 
telegram
(4)

כמעט כולם מאמינים שהרכב החשמלי ובהמשך הרכב האוטונומי הם העתיד. אבל הכניסה של המערכות האוטונומיות מתעכבת. מובילאיי +2.19% מובילאיי 17.29 +2.19% מובילאיי סגירה:0 פתיחה:16.87 גבוה:17.45 נמוך:16.46 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מהשחקניות המובילות בתחום פיתוח השבבים והמערכות לנהיגה אוטונומית וסמי-אוטונומית, מתקשה במכירות המערכות החדשות. 

מערכת ה-SuperVision של החברה, המקבילה למערכות של טסלה נמכרו בהיקף של 39 אלף יחידות ברבעון הראשון והחברה שמרה על תחזית של מכירות של 70 אלף במחצית הראשונה. כלומר, כ-31 אלף מערכות יימכרו ברבעון השני. אלו מספרים שלא מספיקים לחלק מההאנליסטים, אחרי הכל - זה היה אמור להיות מנוע הצמיחה הגדול של החברה. מעבר למספרים הנמוכים, הם גם תנודתיים. שוק בצמיחה צריך להתבטא בגידול מרבעון לרבעון. 

אדם ג'ונאס, אנליסט של מורגן סטנלי, הפך לדובי בעקבות הדוח האחרון של החברה שפורסם בחמישי. החברה אומנם עמדה ביעדים, אך לא סיפקה מספרים שמבטאים צמיחה ביחס להערכה הקודמת, וכל זה כשברבעון הקודם כאמור החברה חתכה את התחזית לשנת 2024 כולה בכמעט חצי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ג'ונאס הפחית את מחיר היעד ל-25 דולר, בשעה שהמניה היתה כ-31.2 וגרם לירידה של כ-5.5% בשער המניה ל-29.2 דולר, עדיין גבוה משמעותית ממחיר היעד. למעשה עדיין קיים דיסקאונט של 14.5% במחיר המניה אליבא דג'ונאס. בפועל, זו לא המלצה על תשואת חסר כפי שמציגים בוול סטריט במילים מכובסות, זו בעצם המלצת מכירה. 

בסקירה מדגיש ג'ונאס שהמערכות של מובילאיי טובות ומרשימות, אך הוא מופתע ממהאטה באימוץ הצרכנים של כלי רכב חשמליים, וזאת בניגוד להערכה של החברה במקביל להנפקה בוול סטריט לפני כשנה וחצי ובשנה החולפת.

מובילאיי לטענתו מתמודדת עם אתגרים בנסיונות לשכנע יצרניות רכב, שנפגעו על ידי ההאטה באימוץ רכבים חשמליים, לאמץ את המערכות החדשות, אבל הן דוחות את הפיתוח וההשקה. 

במקביל ואולי חמור יותר מבחינתה של מובילאיי - החברה מתמודדת עם תחרות מצד חברות סיניות שמספקות מערכות בעלות נמוכה במיוחד וגם תחרות מצד חברות טכנולוגיה גדולות שנכנסות לתחום ויצרניות רכב שמפתחות פתרונות פנימיים.

בשיחת הוועידה אמר המנכ"ל והמייסד של החברה, פרופ' אמנון שעשוע, "תוצאות הרבעון הראשון תאמו לחלוטין לתחזית שסיפקנו בינואר, ואני שמח שצריכת המלאי בקרב הלקוחות מתקדמת כפי שציפינו". "סיפקנו 39,000 יחידות SuperVision ברבעון, לעומת 25,000 יחידות בתקופה המקבילה שלפני שנה", הוסיפה מורן שמש, סמנכ"לית הכספים. 

בשיחה נשאלה הנהלת החברה על התחרות - חלק מהיצרניות בסין מפתחות מערכות עם ביצועים יותר גבוהים ובעלות גבוהה יותר - אתה רואה את זה כסיכון לפעילות בסין או כמשהו שיקשה עליכם להתחרות?
פרופ' שעשוע: "ההשקפה שלנו גם מבחינה היסטורית היא שהתחרות היא טובה מכיוון שהיא יוצרת יותר ביקוש לפתרונות מתקדמים אלה. פיתוח פנימי בסין קיים. אנחנו עובדים יד ביד עם אותם יצרני OEM. יש להם כמה דגמי רכב בפיתוח עצמי. מה שאנחנו מספקים זה עיניים לרכב, ועם מערכות כאלה, מה שמנצח בסופו של יום הוא עלות מול ביצועים. אף אחד לא ישלם עלות גבוהה יותר עבור אותו ביצוע. מערכת SuperVision של Mobileye היא כ-50% מעלות המערכות המתחרות. צריך קודם כל לספק ביצועים, זה לא קודם ביצועים ואחר כך עלות, ויש לנו יתרון גדול שם"

"יתרון נוסף שיש לנו בסין הוא ההתרחבות המהירה שלנו בתחום הנהיגה האוטונמית. אנחנו הולכים להשיק, לדעתי בחודש הבא או בששת השבועות הקרובים, את הנסיעה האוטונומית העירונית הראשונה בשנגחאי, שעומדת להיפרס על כל 200,000 כלי הרכב שנמצאים כרגע על הכביש. וזה הולך להיות ניסיון ממש מוביל בתעשייה, ואז נוכל להתרחב ברחבי סין די מהר",

היו הערכות על כך שפולקסוואגן תתחיל לפתח פתרונות בעצמה.
שעשוע: "מבחינת הפרמטרים של העסקה עם קבוצת פולקסווגן, מובילאיי היא בעמדה של ספק Tier-1. אנחנו אחראים על החומרה מקצה לקצה, ויש לנו ספקים אחרים מ-Tier-2 שעובדים איתנו, למשל, עבור מערכות החניה. האחריות שלנו כוללת את התפיסה מבחינת תוכנה, מדיניות הנהיגה והבקרה. לגבי המעבר שלהם לפיתוח פנימי - אני חושב שזה מה שהם עושים, זה היה על השולחן הרבה מאוד שנים. יש להם חטיבת תוכנה בשם CARIAD וחטיבת התוכנה הזו עדיין פועלת במלוא עוצמתה.

"אולי בשלב כלשהו הם יוכלו לספק את סוג המערכת שאנחנו מספקים, אבל אנחנו מאמינים ששהערך של המערכות שלנו מאוד חזק. האימות הנדרש כדי להגיע לרמות גבוהות מאוד של הביצועים של SuperVision הוא עצום".

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כשאליטות כמו משפחת חרל״פ מנסות להרים מיזם תוכנה רציני
    משועשע/שעשועיסט 27/04/2024 22:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה בדרך-כלל מסתיים בשעשוע, בעוד שהמתחרות מסן-פרנסיסקו אוכלות הכל בלי מלח...
    סגור
  • 3.
    מערכות של מובילאיי
    אחד שיודע 27/04/2024 18:34
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מערכות של מובילאיי יותר איכותיות מיצרניות רכב סיניות כושלות. אמנון שעשוע הוא פנומן שיודע מה שהוא עושה ועתיד החברה מובטח! רק סבלנות!
    סגור
  • 2.
    "עלות מול ביצועים" שעשוע משתעשע? מחרטט? או שניהם? (ל"ת)
    מנכ"ל בהיי-טק 27/04/2024 13:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    איחוד כוחות
    מוטי 27/04/2024 12:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מובילאי משתמשת בלידאר במע שלה..אינוויס הישראלית פיתחה ומייצרת לידרים מהטובים בעולם..למה לא להתאחד ולכבוש את רוב השוק של הרכבים האוטונומים?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות