האופטימיות של המשקיעים במסחר התהפכה לאחריו - לוסיד פספסה את הצפי

החברה רשמה הפסד מתואם של 30 סנט למניה לעומת הצפי להפסד מתואם של 25 סנט למניה; המניה שזינקה ב-9% במסחר צללה ב-8% לאחר מכן; וגם - האם דגם ה-Gravity החדש הוא מה שיביא לה את השינוי?
 | 
telegram

יצרנית הרכב החשמלי לוסיד LUCID GROUP +1.94% LUCID GROUP 2.1 +1.94% LUCID GROUP סגירה:0 פתיחה:2.06 גבוה:2.15 נמוך:2.06 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2024 בהם רשמה הפסד מתואם של 30 סנט למניה על הכנסות של 172.7 מיליון דולר. בכך עקפה החברה את ציפיות האנליסטים להכנסות של 157 מיליון דולר, אך פספסה בשורה התחתונה את הצפי להפסד מתואם של 25 סנט למניה. בנוסף, הפסד ה-EBITDA המתואם שלה הגיע ל-598.4 מיליון דולר לעומת הצפי להפסד EBITDA של 505.1 מיליון דולר.

מניית לוסיד זינקה ב-9.5% אתמול במהלך המסחר למחיר של 3.05 דולר, אך לאחר פרסום הדוח צנחה המניה בכ-8.5% למחיר של 2.79 דולר.

"מומנטום המכירות שלנו הולך ונבנה, ההתמקדות שלנו במחיר לא פסקה לרגע, ואנחנו מאמינים שדגם ה-Gravity בדרך להפוך לרכב השטח הטוב בעולם", אמר מנכ"ל לוסיד, פיטר רולינסון. לוסיד אישרה כי רכב השטח החדש שלה מיועד לתחילת ייצור "בסוף 2024", ואילו הגרסה הבינונית שלו הייתה מיועדת להשקה בסוף 2026.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בחודש שעבר הודיעה לוסיד כי ייצרה 1,728 רכבים ומסרה 1,967 רכבים ברבעון הראשון של 2024, לעומת 2,391 כלי רכב שיוצרו ו-1,734 כלי רכב שנמסרו ברבעון הרביעי של 2023. כמויות המסירה הגבוהות ברציפות היו חדשות חיוביות למשקיעים, והחברה אמרה שהיא מכוונת לייצר כ-9,000 כלי רכב בשנת 2024. בשנה שעברה ייצרה לוסיד 8,428 כלי רכב ומסרה 6,001.

הסבב האחרון של הורדת המחירים של לוסיד מחודש פברואר, כנראה הקפיץ את המכירות, אך היה חשש שהוא השפיע על השוליים של החברה, שאותם לוסיד לא פרצה באופן רשמי. "אם מסתכלים על הרבעון הראשון, למרות פעולות התמחור שנקטנו בהן, הרווח הגולמי שלנו השתפר וזה היה כתוצאה מיוזמות של אופטימיזציית עלויות שננקטו בחברה, והטכנולוגיה משחקת תפקיד קריטי - הסוללה העלויות ועוד, ירדו", אמר סמנכ"ל הכספים הזמני של לוסיד. הוא ציין גם שהחברה עבדה עם ספקים כדי להוזיל את עלויות החומרים, כמו גם את עלויות הלוגיסטיקה, כדי לשפר את השוליים.

דאגה נוספת של המשקיעים היא ההוצאות הרבות של החברה בשל ייצור דגם ה-Gravity. לוסיד אמרה כי ההוצאות הללו הגיעו ל-198.2 מיליון דולר ברבעון האחרון, והן צפויות להסתכם ב-2024 כולה בכ-1.5 מיליארד דולר. רולינסון אופטימי שהעלויות הללו ישתלמו ללוסיד. "אני ממש אופטימי שדגם ה-Gravity ייתן לנו קנה מידה גדול. אנחנו צריכים להמשיך להפחית באופן קבוע את המחירים הארורים הללו כדי ליצור נפח. זה מה שאנחנו באמת צריכים, ואני מאמין שדגם ה-Gravity ייתן לנו נפח", אמר.

לוסיד דיווחה על יתרת מזומנים ושווי מזומנים של 4.62 מיליארד דולר שעשויים להספיק לה עד הרבעון השני של 2025. בנוסף הודיעה החברה בסוף חודש מרץ כי חתמה על הסכם מימון עם בעלת מניות הרוב שלה Ayar Third Investment Company תמורת השקעה של מיליארד דולר. Ayar היא שלוחה של קרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית (PIF). "אנחנו אבן יסוד בחזון של ערב הסעודית, יש לנו תמריץ הדדי להצלחה", אמר רולינסון בנוגע לקשרים של לוסיד עם קרן העושר PIF של ערב הסעודית. "PIF רוצה שנצליח, זה לא כמו השקעה פיננסית רגילה בלבד. למה הם בטוחים בנו? כי יש לנו את הטכנולוגיה הגבוהה ביותר בעולם בתחום".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות