ביידן מתכנן מכסים גבוהים יותר על כלי רכב סינים - למה יצרניות ה-EV עולות?
מניות יצרניות הרכבים הסיניות נסחרות בעליות שערים למרות דיווחים כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מתכנן לעלות את המכסים על המכוניות הסיניות ל-100% מ-25% כעת. הסיבה העיקרית לכך שהמניות לא מושפעות מהדיווח, היא כי אף אחד מהיצרניות לא מוכרת רכבים בארה"ב ולא צפויה לעשות זאת בקרוב. המס הקיים של 25% מספיק גבוה בשביל למחוק כל רווח פוטנציאלי.
ניו NIO INC +2.98% NIO INC 4.84 +2.98% סגירה:0 פתיחה:4.6 גבוה:4.92 נמוך:4.59 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עולה ב-6.7%, בעוד ה-S&P 500 נסחר ביציבות והנאסד"ק עולה ב-0.3%. אקספנג XPENG -3.09% XPENG 11.91 -3.09% סגירה:0 פתיחה:11.72 גבוה:12.12 נמוך:11.55 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: קופצת ב-5%, ולי אוטו LI AUTO INC -1.42% LI AUTO INC 22.28 -1.42% סגירה:0 פתיחה:22.03 גבוה:22.59 נמוך:21.91 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עולה ב-1.2%.יצרניות ה-EV הללו מעדיפות לייצא רכבים לאירופה ודרום מזרח אסיה במקום לארה"ב.
ההשפעה הפוליטית של מכסים גבוהים יותר עשויה להיות גדולה מההשפעה על החברות. ממשל ביידן נמנע עד כה מלהטיל מס גבוה יותר על יצרניות סיניות של פאנלים סולאריים, כך שנראה שהמיסים על הרכבים החשמליים נועדו בעיקר בשביל להגביר את הפופולריות של הנשיא במישיגן לקראת הבחירות הקרבות.
בעבר, טראמפ הזהיר כי החברות הסיניות ינסו לייצר רכבים במקסיקו וכך להימנע ממכסים בייצוא לארה"ב. הנשיא לשעבר הציע להטיל מס של 200% על כל רכב שיוצא ממפעלים מקסיקנים.
סיבה נוספת לעליה במניות הרכבים החשמליים היא Zeekr, יצרנית EV סינית שהנפיקה ביום שישי תעודות פיקדון אמריקאיות (ADR). התעודות הללו זינקו באותו היום ב-35% והיום עולות ב-7.2%. הזינוק הזה משקף ליצרנית ה-EV שווי שוק של 7.6 מיליארד דולר. זינוק ביצרנית רכבים חשמליים אחת יכול לדחוף מעלה גם את שאר החברות בסקטור.
הסיבה השלישית היא אופן הפעולה של השוק, שהוא תמיד צופה פני עתיד. מניות יצרניות ה-EV נפלו בשישי האחרון כאשר דווח על המס הגבוה יותר וכעת המשקיעים כבר עיבדו את הידיעה וממשיכים קדימה. עם זאת, כאשר ביידן ידווח רשמית על העלאת המכסים, יתכנו שוב תנועות גדולות במניות. לפי הערכות, ההודעה עשויה להגיע כבר ביום שלישי.
יצרניות ה-EV בארה"ב מתאמצות לגייס מזומנים
סטארטאפי המכוניות החשמליות שפרצו לשוק בתקופה בה הריביות היו נמוכות, היעדר בעיות תזרימיות ועליות חדות בשווקים, מתאמצים בתקופה האחרונה להוכיח שהם יכולים לשרוד בתנאי שוק קשים יותר זאת כמובן בהנחה שהם לא פשטו את הרגל כבר. אבל האתגר העיקרי המשותף לרוב החברות הללו זה המזומנים.המנהלים של לוסיד, ריביאן וניקולה פירטו בשבוע שעבר אודות התוכניות לצמצום העלויות של כל אחת מהן תוך ניסיון להגדיל את הפעילות ולהתחיל לרשום לראשונה רווחים. המאמצים הללו כללו בין היתר קיצוץ משרות ושינוי סדרי עדיפויות. כל זאת בזמן שקצב החדירה של רכבי ה-EV איטי מהצפוי ולאחר שהחברות הוציאו מיליארדים בניסיון להאיץ את חדירת כלי הרכב לשווקים בניסיון להיות ראשונים. ההאטה, כמו גם התחרות הגוברת, השפיעה אפילו על ענקית ה-EV האמריקאית טסלה, שנמצאת בעיצומו של ארגון מחדש עולמי הכולל פיטורי כ-10% מכוח העבודה שלה.
אנליסטים בוול סטריט התייחסו למצב הנוכחי של שוק הרכבים החשמליים כאל "חורף ה-EV", או באופן אופטימי יותר כהאטה זמנית שיצרניות הרכב יצטרכו להתגבר עליה כדי לרשום רווחים בטווח הארוך. "רכישת רכבי ה-EV בארה"ב הגיעה ככל הנראה לכיס אוויר לאחר שהושקעו מאמצים רבים בהתחלה ופחות כעת", כתב אנליסט Citi איתי מיכאלי. "המצב לא ישתנה בן לילה, אבל אנחנו רואים סיבה לאופטימיות במהלך 12-18 החודשים הבאים".
בבנק אוף אמריקה מורידים תחזיות
האנליסטים בבנק אוף אמריקה פרסמו בחודש שעבר סקירה של שוק הרכבים החשמליים: "מכירות הרכבים החשמליים (BEV) מתקררות לאחר חודשים של צמיחה מואצת. על פי בנק אוף אמריקה, המכירות העולמיות בפברואר ירדו ב-7% בהשוואה לשנה הקודמת, נתון המושפע בעיקר מההאטה בסין בשל חגיגות השנה החדשה. במקביל, חדירת השוק של רכבים חשמליים באירופה ובארה"ב נמצאת ברמה נמוכה מהציפיות".
בבנק הורידו את תחזיות המכירות הכוללות שלהן לרכבים חשמליים בעולם ב-2024 מ-12.1 מיליון רכבים ל-11.9 מיליון רכבים, וב-2025 מ-15.3 מיליון רכבים ל-15 מיליון רכבים. עם זאת, למרות ששיעורי החדירה מאטים, בבנק צופים המשך האצה לאחר 2025.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.זהב סוף 2025= 50000$ לאונקיה !!! (ל"ת)דן 14/05/2024 12:07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.מחשמלים את כיסי היבואניםעושה חשבון 14/05/2024 02:32הגב לתגובה זו0 0פער המחירים בין סין לישראל מראה כי חישמול מכוניות מנפח את רווח היבואניות . רוב החברות מסין מסובסדות ע"י הממשל .סגור
-
2.בהצלחה לביידן הצדיקיותם 14/05/2024 00:08הגב לתגובה זו3 0שומר ישראלסגור
-
1.רק הפראיירים בישראל קונים טסלה במחירי בועה. חחח. (ל"ת)כלכלן בכיר 13/05/2024 22:19הגב לתגובה זו5 1סגור