אורי סירקיס: "רמי לוי ביקש שישראייר תפעיל טיסות למזרח הרחוק"
חברת התעופה ישראייר ישראייר גרופ +8.14% ישראייר גרופ 203.3 +8.14% בסיס:188 פתיחה:190 גבוה:205 נמוך:190 תמורה:10,469,468 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: סיימה את הרבעון הראשון של 2024 עם הפסד נקי של 729 אלף דולר על הכנסות של 64.7 מיליון דולר - ירידה של 31% לעומת הכנסות של 93.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
החוב הפיננסי, נטו (לתאגידים בנקאיים כולל אג"חים להמרה) עמד על כ-66 מיליון דולר, הכולל הנפקת אג"ח להמרה בסך 23 מליון דולר. במהלך הרבעון, החברה יצרה תזרים מזומנים של כ-7 מיליון דולר מהפעילות השוטפת. לקבוצה יתרת מזומנים בסך של כ-20.9 מיליון דולר נכון ל-31/03/24 זאת בהשוואה ליתרת מזומנים של 38.5 מיליון דולר נכון ל-31/03/23.
מניית ישראייר נותרה יציבה מתחילת השנה ונסחרת תמורת 1.5 שקל ושווי שוק של 385 מיליון שקל.
אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, אומר בשיחה עם ביזפורטל כי "הרבעון הראשון של 2024, בנטרול משתנים חד-פעמיים, היה רבעון טוב יותר בכ-2-4 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. מחזור המכירות ירד אמנם ב-30 מיליון דולר בגלל המלחמה אבל הרווחיות הגולמית נותרה פחות או יותר ברמתה הנוכחית בהשוואה לשנה שעברה. זה אומר שאם כמות הנוסעים ברבעון השני תתממש ותהיה גם היא גבוהה יותר משנה שעברה, אנחנו אמורים להטיס למעלה מ-250 אלף נוסעים, אזי שזה יהיה רבעון טוב. הרבעון הראשון הוא תמיד רבעון חלש שמהווה בין 15%-18% מכמות הנוסעים השנתית שלנו, אז לכן לא צריך להתרגש ממנו".
מה אתה צופה קדימה להמשך השנה?
"אנחנו מעריכים שהשנה יעברו כ-16 מיליון איש, לעומת 21 מיליון איש בשנה שעברה ו-25 מיליון איש שתוכננו במקור. זה אומר שבחודשים הקרובים תנועת הנוסעים תגיע לכ-1.6 איש בחודש בערך כאשר רובם ככולם ישראלים, ולאור זאת אנחנו מאמינים שנוכל להטיס השנה כ-1.2 מיליון נוסעים לעומת מיליון נוסעים בשנה שעברה. בשנה שעברה יצרנו למשקיעים רווח נטו של 18 דולר לנוסע, כך שבהינתן תחזית הנוסעים ל-2024 אנחנו אופטימיים לגבי התוצאות השנתיות שלנו".
כיצד אתם מרגישים את השפעות המלחמה?
"ברבעון הרביעי של 2023 המלחמה השפיעה עלינו בכ-6 מיליון דולר, וברבעון הראשון של 2024 ההשפעה התמתנה מאוד. ובכל זאת, הואיל ואנחנו חברת תיירות ולא חברת תעופה, אזי שהירידה החדה בכמות התיירות הנכנסת פוגעת בנו. עם זאת, צריך להגיד שמהגמה היא חיובית".
איפה אתם רואים גידול אחרי שהפסיקו הטיסות לטורקיה?
"אנחנו רואים גידול משמעותי מאוד בבולגריה, יוון, גיאורגיה וקפריסין".
מדוע רכשתם את השליטה בבירד אוויאיישן?
"אנחנו שותפים ב-50% במרכז תחזוקה בקפריסין, והואיל ויש מחסור גדול במטוסים בעולם אזי שהרווחיות של מרכזי התחזוקה עולה והסלוטים שהם יכולים לתת יורדים בהתאמה. אם בעבר בתעשיית התעופה העולמית כ-5% מהמטוסים היו הולכים לגריטה, המסחור במטוסים מביא לשיפוצים במטוסים כך שימשיכו לטוס איתם".
צפויים חידושים בצי המטוסים?
"יש לחץ גדול מצד רמי לוי להפעיל בעונת הקיץ הקרובה מטוס רחב-גוף מסוג איירבאס A330 ולהפעיל איתו טיסות למזרח הרחוק. אנחנו בוחנים את הנושא ומתארגנים עם כל הרגולציה שרלוונטית. עקרונית האסטרטגיה שלנו אומרת שאנחנו טסים בטווחים קצרים של עד 5.5 שעות מנתב"ג. המזרח הרחוק לא היה באסטרטגיה שלנו, אבל כעת לאור המחסור במושבים לשם אנחנו פועלים כדי לפתור זאת".
צילום: ביזפורטל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.לא מביןאנונימי 03/06/2024 08:31הגב לתגובה זו2 0לא מצליח להבין איך ירידה של 30 אחוזים בהכנסות עוברת חלק ובלי רעש. לא מצליח להבין. איפה ההשוואה לאל על ?!?סגור
-
5.לטוס בשבתמריה 01/06/2024 11:07הגב לתגובה זו0 2הטיסה ששבת היא יתרון עסקי ומקור לרווח גדול. עלו והצליחו וטוסו בשבת.סגור
-
4.תתחילו טיסות לתאילנדתשברו את אלעל 31/05/2024 18:35הגב לתגובה זו2 0תשברו את אלעלסגור
-
3.טוסו לסיישל - יש ביקוש גבוה (ל"ת)איש 31/05/2024 13:57הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.חברה פחחאנונימי 30/05/2024 21:32הגב לתגובה זו7 6מאחל לכם כישלון חרוץסגור
- טען עוד
-
1.שאלה: למה בעצם רמי קובע את האסטרטגיה?dw 30/05/2024 18:29הגב לתגובה זו3 1רמי הוא בסהכ בעל מניות, והוא מוכשר מאד (מאד מאד) בקמעונאות אבל איננו ידוע כבעל ידע מיוחד בתחום התעופה. לכן פחות ברור אם נכון לישראייר, וכלל בעלי המניות שלה, לפתח פעילות למזרח הרחוק. כל זאת בהנחה שזו היתה הבקשה של רמי ולא רעיון של אורי, שהוא בהחלט כשרוני מאד(מאד מאד) בתחום התעופה. מה יהיה למשל אם חברות מהאמירויות יציעו קונקשן למזרח הרחוק, במחיר שמתחרה בישראייר ועם רמת שירות עדיפה? האם הלקוחות הישראלים לא יעדיפו אותם? בכזה מקרה ישראייר שמה כסף טוב על פעילות שהיא תפסיד ממנה. האם יש לישראייר איזשהו יתרון תחרותי בטיסות למזרח הרחוק? הלא ה DNA שלהם אלה טיסות קרובות. המזרח הרחוק? משונה.סגור
-
לטוס בחברה ישראליתאנונימי 30/05/2024 20:21הגב לתגובה זו5 2רמי לוי מהמר על כך שבעקבות 7/10 הישראלים יעדיפו לטוס עם חברה ישראלית שלא תפסיק לטוס עקב אירועי כאלה ואחרים באזור כמו החברות הזרות. יש בזה הגיון מסויים. שאלה אם יהיה נכון לטווח הרחוק, כשהחיים יחזרו למסלולם.סגור