התפשטות אתרי חדשות מבוססי AI והאתגרים עם מידע כוזב

 | 
telegram
(1)

במהלך השבועיים האחרונים נרשמה עלייה דרמטית במספר אתרי החדשות המיוצרים על ידי בינה מלאכותית (AI). לפי דו"ח חדש של NewsGuard, מספר האתרים הללו הוכפל מ-49 ל-125, עלייה של 155%. אתרים אלו יוצרים תכנים המעוררים הקלקות ולעיתים כוללים טענות כוזבות ומטעות, כמו דיווחים על מוות של סלבריטאים ואירועים מפוברקים. ההכנסה מאתרים אלו מגיעה בעיקר מפרסומות המוצבות באמצעות טכנולוגיות פרסום אוטומטיות.

חלק מהאתרים האלה הם:
-iBusiness Day: אתר שנראה כלפי חוץ כאתר חדשות עסקיות אמיתי, אך מפיץ לעיתים קרובות תוכן לא מבוסס.
-Ireland Top News: אתר שמופץ באירלנד ומפרסם חדשות קליקבייטיות במגוון נושאים, כולל פוליטיקה וספורט.
-Daily Time Update: אתר נוסף שמציג עצמו כאתר חדשות לגיטימי אך מתמחה בהפצת תכנים קליקבייטיים.

אתרי החדשות המיוצרים על ידי AI נועדו במקור לייצר תוכן מהיר ויעיל תוך שימוש בטכנולוגיות של למידת מכונה ובינה מלאכותית לניתוח והפקת כתבות, אך השימוש ההולך וגובר בטכנולוגיות אלו גרם להתרחבות אתרים בלתי אמינים שמטרתם העיקרית היא לייצר הכנסות מפרסום. האתרים נראים במבט ראשון כאתרי חדשות לגיטימיים, אך התוכן בהם לרוב לא נבדק בצורה יסודית ומכיל מידע מטעה או כוזב.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

למשל, אתרי חדשות מבוססי AI ממחזרים לעיתים קרובות תכנים קיימים עם שינויים קלים כדי למשוך יותר צפיות והכנסות מפרסומות. בנוס, אתרים אלה מאופיינים ביצירת כותרות קליקבייטיות כמו "סלבריטאי ידוע נפטר בפתאומיות" כדי למשוך קוראים, כאשר למעשה אין לכך בסיס במציאות.

האתגרים והסיכונים


השימוש ב-AI ליצירת מידע כוזב מציב אתגרים משמעותיים עבור הצרכנים והחברות הטכנולוגיות. עם התפשטות המידע המוטעה, גוברים הסיכונים לפגיעה באמון הציבור במקורות החדשות, וליצירת בלבול וחוסר ודאות בנוגע לאירועים אמיתיים. היכולת ליצור תוכן מזויף בקלות ובמהירות מגבירה את הפוטנציאל לשימוש בטכנולוגיה זו למטרות זדוניות, כולל השפעה על דעת הקהל והבחירות הפוליטיות.

אתרים אלו עלולים להשפיע על מערכות בחירות, כאשר האתרים עושים שימוש בתמונות וסרטונים מזויפים לתקיפת מתמודדים פוליטיים, כפי שנעשה בבחירות בארגנטינה ובסלובקיה. כמו כן, האתרים מאופיינים גם בהפצת מידע מוטעה על מגיפות שיכול לגרום לפאניקה ציבורית והתנהלות מסוכנת.

איך מתמודדים עם התופעה?


חברות טכנולוגיה וגופי תקשורת עובדים על פתרונות למניעת התפשטות המידע הכוזב. אחת השיטות היא שימוש בסימני מים דיגיטליים ובטכנולוגיות לזיהוי תמונות וסרטונים מזויפים, כמו SynthID של Google DeepMind. בנוסף, ישנה חשיבות להעלאת המודעות הציבורית לנושא ולחינוך הצרכנים לבדוק את מקורות המידע ולוודא את אמינותם לפני שהם משתפים תוכן.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אתרי הבית של ביבי. (ל"ת)
    אפק 02/06/2024 14:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות