העלייה בפדיון של רשתות השיווק התמתנה בפברואר-אפריל השנה
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) פרסמה היום את נתוני הפדיון של רשתות השיווק לחודשים פברואר עד אפריל השנה. מהנתונים עולה כי נרשמה עלייה של 3.4% בפדיון שלהן (במחירים קבועים) בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2023, לעומת עלייה של 11.3% מנובמבר 2023 ועד ינואר 2024 בהשוואה לתקופה המקבילה. מדובר על נתונים שנמסרו מהרשתות, והם לא סופיים. ברשתות המזון נרשמה באותה התקופה יציבות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אחרי עלייה של 2.4% שנרשמה בחודשים נובמבר 2023 ועד ינואר 2024.
נתוני הפדיון ברשתות מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים כמו טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ושונות - קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. במוצרים בני קיימה נרשמה העלייה החדה ביותר - 20.8%, והעלייה השנייה בגובהה היתה בטקסטיל - 17.9%. מנגד, בדלק נרשמה ירידה של 3.6%.
פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים שאינם מזון. השינויים בערך המכירות ברשתות אלה לא משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זה קורה כשיש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר לחנויות של רשתות השיווק הנבדקות מסיבות שונות, כך למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.
הנתונים משמשים אינדיקטור למדידת הצריכה הפרטית בישראל. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים אינדיקטור נוסף.
פברואר - אפריל 2024 (נתוני מגמה בחישוב שנתי): עלייה של %3.4 (במחירים קבועים) בסך כל פדיון רשתות השיווק, לאחר עלייה של 11.3% (במחירים קבועים) בשלושת החודשים נובמבר 2023- ינואר 2024.(במחירים הקבועים),
פברואר - אפריל 2024 (נתוני מגמה בחישוב שנתי): יציבות (במחירים קבועים) בפדיון של רשתות המזון, לאחר עלייה של 2.4% (במחירים קבועים) בחודשים נובמבר 2023 - ינואר 2024.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה