תשכחו מרכבים חשמליים - מה באמת יעזור למניה של טסלה?

מאסק פועל במשך שנים לגרום לנהיגה האוטונומית לעבוד, ונראה כי הביטחון שלו בכך שהוא יצליח להגיע ליעד הולך וגובר. טסלה תארח בעוד שלושה חודשים אירוע בו תציג את הטכנולוגיה המתקדמת
 | 
telegram
(3)

טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: היא הרבה יותר מחברת רכבים חשמליים, היא חברת טכנולוגיה. המנכ"ל אילון מאסק מאמין כי טכנולוגית הנהיגה האוטונומית תשנה את עולם התחבורה האישית ותוביל להצלחה הגדולה של טסלה. כעת, למאסק רק נדרש לגרום לה לעבוד.

"אני חושב שהגעה לנהיגה אוטונומית מלאה עשויה לגרום לעליית הערך הגדולה ביותר בהיסטוריה", אמר מאסק לאחר פרסום הדוחות לרבעון הראשון. נהיגה אוטונומית מלאה תאפשר בין היתר לרכבים להמשיך ולעבוד במקום לעמוד בחנייה של הבעלים וככה להרוויח להם כסף בזמן שהם ישנים.

מאסק פועל במשך שנים על מנת להצליח לגרום לטכנולוגיה המתקדמת לעבוד ונראה שהביטחון שלו כי טסלה אכן תצליח להגיע לנהיגה אוטונמית אמיתית הולך וגובר. החברה מארחת אירוע רובוטקסי להצגת הטכנולוגיה שלה ב-8 באוגוסט. בנוסף, מאסק נסע לאחרונה לסין והצליח להשיג את הזכות למכור את יכולות העזרה בנהיגה המתקדמות ביותר של טסלה לצרכן הסיני.
 

הבינה המלאכותית תאיץ את ההתקדמות


במורגן סטנלי ציינו לאחרונה כי הבינה המלאכותית עשויה לגרום לשיפור בטכנולוגיית הנהיגה האוטונומית בקצב מואץ. האנליסטים מעריכים את עסקי התוכנה והרובוטקסי של טסלה ב-161 דולר למניה, כאשר את עסקי הרכב הם מעריכים ב-67 דולר למניה. בעוד במורגן סטנלי אופטימיים ונתנו המלצת קנייה לטסלה עם מחיר יעד של 310 דולר למניה, ב-Guggenheim מדרגים את המניה ב"מכירה" עם מחיר יעד של 126 דולר. למרות זאת, ב-Guggenheim כן מסכימים שטסלה הופכת להיות יותר הימור על מכוניות אוטונומיות מאשר חברת רכבים חשמליים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"טסלה היא יותר ויותר השקעה המתבססת על אוטונומיה", כתבו האנליסטים. "זה מאתגר את המשקיעים להשקיע בחזון לעתיד, עם מספר מוגבל של ראיות שאכן תומכות ברעיון, תוך כדי שהם מתעלמים מהידרדרות עסקי הרכב".

ה"הידרדרות" מתייחסת בעצם לירידה במכירות של טסלה. החברה מסרה 387,000 רכבים ברבעון הראשון, ירידה של כמעט 9% משנה לשנה. ב-Guggenheim מצפים כי טסלה תספק 409,000 כלי רכב ברבעון השני, ירידה מ-466,000 שנמסרו ברבעון השני של 2023. הקונצנזוס בוול-סטריט עומד כעת על קרוב ל-450,000 רכבים.

על רקע הירידה במכירות, הציפיה למכוניות אוטונומיות הולכת וגדלה והעיניים נשואות לאירוע הרובוטקסי של החברה. בוול-סטריט לא ממש מאמינים כי טסלה תוכל לספק תאריך מדויק להשקה, כאשר החברה עשויה להיות במרחק של 5 שנים או אפילו 10 שנים מכך שהטכנולוגיה תהיה מוכנה. עם זאת, עיכוב של 5 שנים עשוי לחתוך את הערך של עסק הרובוטקסי בחצי.
 

איך האנליסטים מדרגים את טסלה


כ-21% מהאנליסטים המסקרים את מניית טסלה מדרגים אותה כ"מכירה", בעוד שמניות ב-S&P 500 מחזיקות בשיעור ממוצע של 7%. כ-42% מהאנליסטים דווקא אופטימיים ודירגו את מניית טסלה כ"קנייה", אך המניה מפגרת מאחורי ה-S&P 500, כאשר השיעור הממוצע עומד על 55%. יעד המחיר הממוצע בקרב האנליסטים למניית טסלה עומד על 183 דולר, כאשר המחיר בטווח העליון עומד על 310 דולר ובטווח התחתון עומד על 85 דולר.
 

האתגרים בשוק ה-EV


ענקית הרכב החשמלי חוותה תחילת רבעון שני חלשה באירופה, שם ציפה המנכ"ל לביצועים טובים בהרבה מאשר בחודשים הראשונים של השנה. איגוד יצרני הרכב האירופאי דיווח כי יצרנית הרכב מכרה רק 13,951 כלי רכב באירופה באפריל, ירידה של 2.3% בהשוואה לשנה שעברה והנתון הנמוך ביותר שלה מאז ינואר 2023. הנתונים של טסלה היו חריגים לרעה בתוך חודש מעודד באופן כללי עבור מכירות הרכבים החשמליים באירופה, אשר עלו ב-14% לעומת התקופה המקבילה.

טסלה דיווחה באופן דומה על ירידה במשלוחים מהמפעל בשנגחאי בחודש זה, בניגוד לצמיחה חזקה יותר בתעשיית הרכב החשמלי הרחבה יותר של סין. מאסק אמר למשקיעים ב-23 באפריל כי החברה צופה להתאושש מכמה בעיות שפגעו בייצור ברבעון הראשון, כולל שיבושים בשרשראות האספקה בים האדום והשריפה ליד המפעל שלה בגרמניה שהביאה להשבתה זמנית שלו. "אנחנו חושבים שהרבעון השני יהיה הרבה יותר טוב", אמר מאסק בשיחת המשקיעים אחרי דוחות הרבעון הראשון של החברה.

עם זאת, הלחצים מסין ממשיכים. בתחילת השנה המתחרה הסינית של טסלה, BYD, הורידה את מחיר הרכב שלה Seagull ל-10,000 דולר בלבד. תג המחיר הנמוך במיוחד הזה הפתיע את וול-סטריט וגרם לתהיות האם טסלה מסוגלת בכלל להגיע למחירים האלה. לפי הערכות האנליסטים, במידה וטסלה תחל למכור רכב מוזל, מחירו יתחיל באיזור ה-14,000 דולר, עדיין יותר יקר מהרכב של BYD. הסיבה לכך היא בעיקר העובדה ש-BYD מייצרת בעצמה את הסוללות שלה בסין, בעוד טסלה נעזרת בספק צד שלישי.

החברה של מאסק נסחרת כעת לפי שווי של 560 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית טסלה איבדה 30% מתחילת השנה ו-18% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה יעזור לטסלה?
    משה 05/06/2024 00:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחד משני דברים:1. שהמנכל שלה יפסיק עם העיסוקים הצדדיים - חברת AI, מטבעות קריפטו, רשת חברתית, כריית מנהרות, הייפרלופ ומה לא.2. שהמנכל שלה יזוז הצידה לטובת עיסוקיו האחרים והיא תמנה מנכל קבוע, מקצועי, במשרה מלאה.
    סגור
  • 2.
    שישקיע בבטריות עדיף .גם ככה הוא עובר להפסדים. (ל"ת)
    אדיסון 04/06/2024 23:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נס (ל"ת)
    בוציאטו 04/06/2024 22:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות