אקוואריוס זכתה למענק של עד 1.4 מיליון דולר לפיתוח מנוע אמוניה

פרויקט בו שותפה החברה בגרמניה זכה למענק של 2.77 מיליון דולר, עבור פיתוח גנרטור הניתן להפעלה באמצעות אמוניה; הדיווח מגיע חודש לאחר הכניסה של בעלי השליטה החדשים וההודעה על הכנסות צפויות ראשונות
 | 
telegram
(2)

חברת המנועים החשמליים אקוואריוס  אקוואריוס מנוע 0% אקוואריוס מ 111.3 0% אקוואריוס מנוע בסיס:111.3 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  תשתף בפרויקט בהיקף של כ-2.77 מיליון דולר לפיתוח גנרטור הועל על בסיס אמוניה, כאשר חלקה של החברה בפרויקט עשוי להגיע לסכום של עד 1.4 מיליון דולר.

על פי הדיווח, חברת הבת הגרמנית (100%) קיבלה אישור ממדינת נורדריין-וסטפאליה שבגרמניה על הענקת מענק של כ-2.77 מיליון דולר (2.57 מיליון אירו), עבור פיתוח גנרטור הניתן להפעלה באמצעות אמוניה, על בסיס המנוע הלינאירי שפיתחה החברה (MonoSide). הפרויקט יבוצע יחד עם המרכז הגרמני לחקר החלל  (DLR) ועם GmbH Qnovi, חברה גרמנית המתמחה בייצור תוכנות מבוססות בינה מלאכותית. המענק יחולק בין השותפים, כך שאקוואריוס גרמניה תהיה זכאית למימון של עד 75% מהוצאותיה בגין חלקה בפרויקט, כלומר סכום של עד כ-1.38 מיליון דולר, מתוך תקרת הוצאות של עד כ-1.84 מיליון דולר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בהתאם לתנאי המענק, תפקידה של אקוואריוס בפרויקט הינו ניהולו והסבת מנוע ה-MonoSide, המופעל כיום באמצעות דלקים לא מאובנים (דוגמת אתנול ומימן) , כך שיפעל באמצעות אמוניה, לרבות הקמת מתקן לניסוי באמוניה. DLR תהיה אחראית על פיתוח מערכת ייעודית שתוטמע בגנרטור, שמטרתה ייצור חשמל כתוצאה מניצול חום שיורי של גזי הפליטה של המנוע הלינארי, על מנת להגביר את היעילות האנרגטית הכוללת של הגנרטור. אחריותה של Qnovi בפרויקט תהיה לפתוח מערכת בקרה אלקטרונית מתקדמת על בסיס הטכנולוגיה שפיתחה.

ההודעה של החברה מגיעה בתקופה בה היא נאבקת על המשך קיומה, אחרי שבשנים האחרונות שרפה מזומנים בקצב גבוה, מה שהביא אותה לקבל הערת "עסק חי" בדוחות הכספיים האחרונים. בחודש שעבר חתמה החברה על מזכר הבנות עם חברת אינביירו (EnviroCharge) האמריקאית, המפעילה עמדות טעינה לרכבים חשמליים, אשר אמור לספק לה הכנסות ראשונות של 150 אלף דולר.

מספר ימים לאחר מכן, קיבלה החברה השקעה של כ-17 מיליון שקל מצד שני בעלי מניות מרכזיים, בתמורה להקצאת מניות בדיסקאונט משמעותי של כ-24%. מסגרת ההסכם, התחייבו גם הצדדים לפעול לרישום של מניות החברה בוול סטריט. כעת, המענק הגרמני עשוי לספק לחברה מרווח נשימה נוסף, אך היא עדיין צריכה להוכיח את הטכנולוגיה שלה, דבר שטרם הצליחה לעשות.

אריאל גורפונג מנכ"ל אקוואריוס: "הישג מרשים ויוקרתי מאוד לאקווריוס והוכחה טכנולוגית הן ביכולות שלנו והן בצורך ההולך וגובר בפתרונות החברה. שותפותינו בפרויקט הינן אחת ממכוני הפיתוח ומחקר היוקרתיים בגרמניה, המרכז הגרמני לחקר החלל (DLR) והשני הינה חברה המתמחה בפיתוח תוכנות מבוססות בינה מלאכותית. שילוב הטכנולוגיות של השותפים תקנה למוצר המיועד יתרונות ייחודיים בעלי ערך מוסף גדול ללקוחות. במקביל אנחנו ממשיכים להתקדם במלוא המרץ בפיתוח וקידום אסטרטגי של המערכות שלנו המיועדות לתמוך בהגדלת תשתית טעינת הרכבים החשמליים עם מיקוד בשוק האמריקאי.

מערכת זו, שאינה תלויה ברשת החשמל, מיועדת להשלים את החוסר ההולך וגדל בחשמל מרשת החשמל כמו גם תספק חשמל באיזורים אורבניים. לאחרונה חתמנו על מספר הסכמים המהווים עדות ליכולות ולפוטנציאל הרב שטמון במערכת שפתחנו, פוטנציאל אותו רואות גם חברות ענק שמבקשות לבצע פיילוט ולחבור אלינו ואני מאמין שנמשיך לחתום הסכמים נוספים."

בתקופה האחרונה הערכנו שחברת המנועים החשמליים הישראלית, שנכנסה לבורסה בתל אביב במהלך שנת 2020, נמצאת בימים אלו בצומת דרכים. לפני כארבע שנים, רשמה החברה את מניותיה למסחר לפי שווי של 1 מיליארד שקל, תוך שהיא נישאת על גלי הגאות בשווקי ההון. אלא שמאז התקשתה החברה להתרומם, ובעיקר להציג הכנסות בזמן שהיא שורפת מזומנים בקצב גבוה. מה שהציב את בעלי השליטה בחברה, ובראשם מריוס נכט ולאון רקאנטי, בפני הצורך לקבל החלטות קריטיות בנוגע לעתידה. הסברנו כבר אז כי בפני מנהליה עומדים מספר אפשרויות, כולל השקעה אפשרית של בעלי המניות הקיימים בחברה.

ואכן בחודש שעבר, שניים מבעלי המניות הקיימים, אלי פולטוב (6.16%) ואלכסנדר צ'רנילובסקי (8.67%), ישקיעו בה סכום של 16.75 מיליון שקל, בתמורה להקצאת 6.7 מיליון ממניות החברה. כך ש-2 מיליון מניות יוקצו לפולטוב תמורת 5 מיליון שקל, בעוד היתר יוקצו לצ'רנילובסקי תמורות 11.75 מיליון שקל. העסקה משקפת מחיר של 2.5 שקל למניה, דיסקאונט של כ-24% על שער הבסיס של המנייה הבוקר. במסגרת ההסכם הוענקה למשקיעים גם אופציה להשקעה נוספת בחברה של 16.75 מיליון שקל, בתמורה להקצאה של כ-4.78 מניות במחיר מימוש של 3.5 שקל למניה.

בנוסף, ציינה החברה כי בכוונתה לפעול בשנה הקרובה להוציא אל הפועל מהלך לרישום מניותיה למסחר בנאסד"ק. בכך תנסה החברה ללכת בדרכן של חברות ישראליות אחרות שלא כל כך הצליחו בשוק המקומי ובחרו לצאת להנפקה מעבר לים דוגמת ננו דיימנשן וברנמילר. כעת, מעניין יהיה לראות איזה שווי תבקש החברה להשיג בנאסד"ק, וכיצד הדבר ישפיע על החברה שעדיין לא כל כך מצליחה להציג הכנסות ושורפת מזומנים בקצב גבוה.

משווי של מיליארד שקל להערת עסק חי

אקוואריוס הוקמה בשנת 2014 על ידי שלושה יזמים: גל פרידמן (היו"ר לשעבר), אריאל גורפונג (המנכ"ל) ושאול יעקובי (סמנכ"ל הטכנולוגיות). החברה פיתחה ומייצרת מנוע לינארי קטן לייצור חשמל השוקל כ-10 קילוגרם, בעל מנגנון בעירה פנימית המיועד בעיקר לשימוש בגנרטורים. בניגוד למנועים המסורתיים הגדולים, במנוע של אקוואריוס קיים חלק נע אחד בלבד והוא הופך דלק לחשמל ללא שימוש בשמן. בשל גודלו ומשקלו הקל, המנוע בעל נצילות מכנית גבוהה המאפשרת פליטת גזים וזיהום נמוך. כיום, פועלת החברה בשני תחומי פעילות מרכזיים - טלקום ורכבים חשמליים.

בשנת 2020 במהלך משבר הקורונה ובחסות הגאות בשווקים, הנפיקה החברה את מניותיה למסחר בבורסה בתל אביב לפי שווי של 1 מיליארד שקל. ההתחלה הייתה טובה, שווי החברה זינק בחודשים הראשונים לכ-1.7 מיליארד שקל.  ״גודלו של שוק המערכות ההיברידיות ברכב הוא יותר מ-100 מיליארד דולר, ושל שוק המערכות ההיברידיות בטלקום יותר מ-45 מיליארד דולר, כך שגם אם נתפוס נתח שוק קטן מדובר בהכנסות משמעותיות לחברה״, אמר גל פרידמן, היו"ר והמייסד של החברה בראיון לביזפורטל חודש לאחר ההנפקה.

מספר חודשים לאחר מכן, הודיעה אקוואריוס על מזכר הבנות עם חברת האנרגיה Kampac International (KIP) להקמה משותפת של מפעל באיחוד האמירויות לייצור מוצרים לתעשיית הרכב, המבוססים על הטכנולוגיה שפיתחה. במסגרת המזכר, ניתנה ל-KIP אופציה לרכישה של עד 10% מאקוואריוס לפי שווי חברה של 5 מיליארד דולר. אך האופציות מעולם לא מומשו ומשקיעי החברה נותרו לתהות כיצד הוא חושב והאם בכלל היה סיכוי שהאופציות ימומשו.

באותו ראיון, שניתן חודש לאחר ההנפקה, העריך פרידמן כי ההכנסות ראשוניות יחלו לזרום לחברה ברבעון האחרון של 2021. אלא שבחלוף שלוש שנים, החברה עדיין לא מדווחת על הכנסות, לא משוק הטלקום ולא משוק הרכב החשמלי. במקביל המזומנים של החברה הולכים ואוזלים, ולאחר שבשנת 2023 היא הפסידה כ-17 מיליון שקל, היא נותרה כמעט ללא מזומנים. דבר שהביא את רואי החשבון שלה להוסיף "הערת עסק חי" לדוחות השנתיים האחרונים, כלומר להביע ספקות ביחס ליכולת של החברה להמשיך ולפעול בשנה הקרובה.

בכדי להמשיך בפעילות הודיעה החברה ביולי האחרון על תוכנית התייעלות לצמצום משמעותי של הוצאותיה. תחילה תפעל החברה לחסכון עלויות חודשי של כ-200 אלף בחודש, ובהמשך היא מתחייבת לחסכון נוסף של כ-25% מקצב ההוצאות התפעולי הנוכחי שלה. לאחר שהודיעה בתחילת השבוע על צפי להכנסות ראשונות עושה החברה היום צעד נוסף ומגייסת סכום נוסף, שיעניק לה מעט "מרווח נשימה" לשנים הקרובות. כעת כל שנותר לראות הוא האם מנהלי החברה אכן יוציאו את העגלה מהבוץ.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אין מוצר עובד
    אולג 08/07/2024 09:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי התנהלות מבין שלחברה אין עדיין מוצר עובד שאפשר להתחיל לשווק ו לקבל הכנסות. רעיון נחמד, אבל רק מדיבורים ההבטחות לא מרוויחים כסף
    סגור
  • 1.
    זו חברה שיכולה להגיע לשווי של מעל 1 מיליארד דולר
    ליאור 05/06/2024 10:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם תצליח להגשים את חזונה כניסת המשקיעים החדשים מהווים צינור חמצן פיננסי להמשך ההתקדמות העסקית של החברה בהצלחה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות