גאווה ודעה קדומה: מאחורי הכישלון הגדול של טסלה בישראל

כיצד טסלה צנחה בישראל מנתח שוק של 60% ל-13% בלבד תוך שנתיים, רונן קרסו מנתח את כל הסיבות מאחורי ההתרסקות של מותג הרכב החשמלי בארץ
 | 

מרץ 2021 היה ארוע מכונן בתעשיית הרכב בישראל. באותו החודש הגיעו לראשונה מכוניות טסלה לארץ. היתה התרגשות רבה ומוצדקת מפאר היצירה של אלן מאסק. טסלה ייצגה אז משהו אחר ונחשק.מכונית חשמלית ולצידה קידמה וביצועים מעולים. אוחזי ההגה נפעמו מהפלא שנחת בנמל אשדוד.

בשנת 2021 נמכרו 6300 רכבי טסלה שהיוו 60% מכלל מכירת מכוניות חשמליות בישראל. בנוסף טסלה חדרה לטבלת 10 הדגמים הנמכרים בישראל בשנת 2021. טסלה הציגה חידוש גם בתהליך רכישת הרכב: ללא יבואן, ללא אולמות תצוגה, ללא מוסכים, ללא טרייד אין, ללא ציי מכוניות בליסינג.

אלא שהאופוריה היתה קצרה במיוחד. כבר בשנתה השנייה נרשמה ירידה של 4% למול 2021. בשנת 2022 נמכרו 6050 לעומת 6300 בשנת ההשקה. באותה שנה ג'ילי עקפה אותה והפכה למכונית החשמלית הנמכרת בישראל. אלא שזה היה פרומו לקטסטרופה האמיתית שהתרחשה בשנת 2023. בשנת 2023 שוק הרכב החשמלי גדל בצורה משמעותית ונמסרו מעל 48000 רכבים חשמלים.נתח השוק של רכבי החשמל הגיע כבר ל 18%. הובילה את השוק BYD שמכרה 15100 רכבים פי 2.5 מטסלה, גם ג'ילי עברה את טסלה שנשארה עם מכירות של 6700 רכבים בלבד בדומה לשנת ההשקה. נתח השוק של טסלה צנח ל 13% מכלל מכירת הרכבים החשמלים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בשלישון הראשון של 2024 BYD כבר מכרה פי 4 מכוניות מטסלה 7900 רכבים לעומת 1775 של טסלה, אבוי לבושה. לצורך השוואה,בארצות הברית נתח השוק של טסלה בעליה והוא הגיע כבר ל-51% מכלל מכירות הרכבים החשמלים. הכשלון של טסלה בישראל כואב ומורכב מכמה טעויות משמעותיות שעשתה החברה.

10 הסיבות שהביאו לכשלון הגדול של טסלה בישראל


1. אפס שווק-זה נחמד אולי בחודשים הראשונים להישען על כוח המותג והחשדנות שלו, אבל זה גובל בחוסר אחריות להשאיר את הצלחתו רק על זה. טסלה לא פירסמה בטלויזיה וגם לא עשתה פעילות יחסי ציבור בישראל. היא נשענה על הצלחת שנת ההשקה ולא השכילה להבין שללא שווק אין מכירות. יש מוצר מצויין שלא נחשף. היעדר שווק לצד שווק מאסיבי של המתחרות השאירה את טסלה מחוץ למשחק. זו תקלה משמעותית שהביאה לכך שנתח השוק שלה צנח בשנתיים מ 60% ל 13% בלבד בקטיגורית החשמליות

2. יבואן רשמי-טסלה העדיפה להכנס לארץ באופן ישיר ללא יבואן רכב. זו שגיאה עצומה וחוסר הבנה של שוק המכוניות בישראל. יש בארץ 10 יבואנים גדולים שעבורם היתה זו מלחמת קיום. הם נזעקו והביאו לארץ 22 מותגים סינים ,שנטלו מיידית מטסלה את ההובלה. יבואני הרכב בארץ מכירים את השוק,את צרכי הנהגים והם בגמישות מחשבתית. סביר שאין יבואן שהיה מסרב להיות הנציג של טסלה בישראל. אילו טסלה היתה עובדת בארץ עם אחד היבואנים, היא היתה היום במצב אחר עם מכירות כפולות של רכבים. כאשר לקוח נכנס לאולם תצוגה גם אילו חשב לרכוש רכב חשמלי ,הוא עשוי לרכוש היברידי או אפילו בנזין בטסלה לא היה אולם תצוגה ואין קשר עם הלקוח, החברה מסתמכת על מוניטין בלבד.

3. ניהול -במקום להסתייע במנהלים מצויינים מהתחום ,טסלה העדיפה ללכת באופן שונה. היא מינתה לתפקיד המנכלית את עדי גיגי שעיקר נסיונה היה במטה טסלה בארצות הברית. גיגי היתה בתפקיד תקופה לא ארוכה ולאחר הדשדוש ,לאחר שנת ההשקה מונה במקומה מנהל התפעול פז גנטינובסקי. שוב טסלה פספסה את ההזדמנות להעמיד בראש מנהל מנוסה מתחום הרכב. גנטינובסקי החזיק בתפקיד פחות משנה הקרקס הניהולי נמשך והוא הביא לכך שטסלה החלה לאבד עניין בשוק בארץ המכירות המשיכו לקרטע, חברות סיניות עקפו את טסלה והנהלת טסלה בארץ איבדה סמכויות לחברה באירופה. מחלקת השיווק והמכירות הוכפפה לזו שבמטה החברה בהולנד. 

למנהל הפעילות מונה איתי ראבד שהיה מנכל חברת הקורקינטים השיתופים. הוא הגיע לנהל את נושא המכירות והמסירות, לרבות אחריות מול הנהלת טסלה אירופה בפעם השלישית טסלה התעקשה לא למנות אדם מקומי בכיר שמכיר הייטב את תחום הרכב והעדיפה לצאת להרפתקה. בדיון בוועדת הכספים שהתקיים לפני חודש איתי ראבד אמר שלא ירחק היום שבו טסלה בסיסית תעלה 300 אלף שקל. אלא ששבוע אחרי נאומו של ראבד טסלה למעשה הורידה את מחירי המכוניות שלה במידה ניכרת והדבר קרה בשבוע שעבר כחלק ממהלך גלובלי של היצרנית.
 

ישראל הפכה עבור טסלה לשוק לא מעניין.בעוד שבכל העולם ובעיקר בארצות הברית טסלה צומחת במכירות, בישראל אין שום התקדמותיש להניח שטסלה תעשה בעתיד שינוי במסגרתו תמנה אדם מתעשיית הרכב שמכיר את השוק ויוכל לסחוף את החברה קדימה. 
4. מחיר - טסלה היתה בעבר יקרה ,לעיתים באופן משמעותי, ממרבית מתחרותיה. טסלה האמינה שהמותג ימכור גם במחיר גבוה. המכירות החלשות בארץ ובתקופות מסויימות גם בעולם הביאו להורדות מחיר בדגמי טסלה השונים. מחיר טסלה 3 הוא  211-273 אלף שח ומודל Y ​נמכר בטווח מחירים של 230-290 אלף. לפני חודש טסלה  הוזילה את מחיר מודל 3 ב-10-13,000 שקלים. השינויים התכופים וגם ההוזלות במחירי טסלה הם בעיה מחיר רכב הוא קודש הקודשים והוא מגלם בתוכו משמעויות רבות לאלו שרכשו רכבים, מכוניות משומשות, טרייד אין. הקופצנות במחיר היא רעה חולה בעלת השלכות שליליות. כיום טסלה יקרה רק במעט מהמתחרות שלה בקטגוריה. באופן ילדותי ומגוחך טסלה ממשיכה לפרסם באתר את מחירי הרכבים ללא מיסים, ורק בקטן את המחיר הסופי. 
5 מוסך שירות ואולמות תצוגה - בזמן שהארץ מלאה במוסכים לדגמי הרכב השונים בטסלה נושא המוסך היחידי הפך לסיוט מתמשךמוסך אחד בפתח תקווה היתה התשובה של טסלה לבעלי הרכבים. כיום טסלה מחזיקה בישראל במרכז שירות אחד בלבד ויתר השירות מבוצע באמצעות טכנאים ניידים שמגיעים לבית הלקוח - מה שיוצר לעתים לחץ על המוסך היחיד של טסלה שנדרש לשרת את כל לקוחות החברה.  
על פי עדויות של בעלי טסלה, זמן ההמתנה לטיפול במוסך עשוי להגיע לזמן הזוי  של 4-5 חודשים. אצל המוסכים המורשים של החברה, רשימת ההמתנה היא של כשלושה חודשים, מה שבפועל אף מגיע ליותר מכך.  באיחור ולאחר עיכובים רבים חנכה טסלה לפני חודשיים מעין אולם מכירות משולב במרכז שירות, הממוקם בנתניה. ניתן שם , להתרשם מהרכבים, להסתייע בנציגים וגם לעשות נסיעת מבחן. בנוסף, בשעה טובה ומוצלחת, נראה שהחברה עומדת סוף סוף לאפשר ללקוחות לתאם איסוף רכבים חדשים מהמרכז החדש בנתניה, במקום לנסוע לנמל אשדוד ולבלות באוהל המפורסם  דבר פעוט כמו תיקון תקלה שלא לדבר על תאונה, הופך מורכב ומעיק. 
6. מסירת רכבי טסלה - לפני שלוש שנים האוהל המפורסם של טסלה היה גימיק. הרשת געשה באפשרויות הנסיעה לאשדוד לאסוף את הטסלה והיו אף נהגי מוניות שהמתינו בתחנת הרכבת, על מנת להסיע בתשלום את בעלי הרכב לנמל אשדודהיה זה גימיק ראוי ומעניין, אלא שהוא מזמן מיצה את עצמו, אין סיבה להיגרר לאשדוד לאסוף רכב חדש, בוודאי תושב צפון הארץבעיקר כאשר כל המתחרות מספקות את הרכב באולמות בסמוך לביתמגימיק חביב הפך עניין מסירת הרכב למעיק וארכאי. בעבר פורסם שטסלה תעזוב את נמל אשדוד למתקן קבע באזור רמלה לוד. נושא מסירת הרכבים היה נפתר בקלות אילו לכל הפחות טסלה היתה משכילה לעשות שיתוף פעולה עם אחת מחברות ההשכרה ואו הליסינג לשחרור הרכב. 
7. טרייד אין - אחד השיקולים הגדולים ברכישת רכב חדש הוא נושא מכירתו כעבור זמן. עבור רבים תהליך מכירת רכב הוא סיוט.מעבר לזמן אתה מוצא את עצמך במכוני בדיקה, בויכוחים עם הקונה ובמרבית המקרים החוויה הזו מסתיימת בעוגמת נפשמהיותה נציג ישיר אין לטסלה את היכולת לעשות טרייד אין לרכביה. 
8. משומשות - השינויים וההוזלות במחירי טסלה גורמות לעוגמת נפש רבה בקרב בעלי הטסלות בארץ. חדשות לבקרים הם מתעוררים לדעת שמחיר הרכב שברשותם צנח ועבורם אין בשורה רעה מזובאופן כללי קיימת בעיה בשוק המשומשות החשמליות. הבעיה היא בעיקר באי וודאות באשר לסוללה המשומשת והעובדה שאנשים בגילאים מבוגרים נוטים עדיין פחות לרכוש רכבים חשמלייםהורדות המחיר שח טסלה שוחקות את הנכס של הלקוחות ומעיקות עליהם. הן עשויות גם להיות שיקול בעת ההחלטה איזה רכב לרכוש. 
. 
9 אבדה התשוקה - אין חולק על כך שטסלה מכונית מצויינת.בשנת 21 היא הביאה בשורה והיתה זו שפתחה את שוק המכוניות החשמליות בישראל. אלא שטסלה נחה על זרי הדפנה במקום להתאמץחברות סיניות רבות וטובות נכנסו לארץ,וגם החברות המסורתיתות הגדולות פיתחו רכבים חשמליים.זה הביא בהכרח לירידה דרמטית בנתח השוק של טסלה שלא עשתה מספיק לעצור את המגמה ולבלום אותה. 
טסלה נשארה עם רכב מצויין וניהול מזעזע שלו בישראל. 
 
10 אי הבנת השוק בישראל - נקודת הפתיחה של טסלה היתה נפלאה. 60% נתח שוק בשנה הראשונה ,זה שיעור חדירה ללא תקדים. אלא שמאז טסלה עשתה כל טעות אפשרית. רק שינוי מגמה בסיסי בהתנהלות טסלה בארץ תוכל להחזיר אותה למקום הראוי לה. ההשענות על המהלכים שעשתה בשנתיים האחרונות לצד הגידול במכירות רכבים חשמלים בארץ ישחקו עוד את נתח השוק של טסלה בישראל. נדרש שינוי חד מקצה לקצה ולא פעילות כירוגיות קטנות. המוצר נהדר, כך שאם אכן יעשו השינויים המתבקשים הוא עשוי לשוב בעתיד לקדמת הבמה. 

תגובות לכתבה(45):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 41.
    רכב חשמלי מסרטן
    צופה עתיד 06/06/2024 21:17
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כולם יחזרו לבנזין תוך עשור. קרינה בלי סוף חכו עוד עשור ותראו. כמו שפעם חשבו ששומן זה רע והיום מבינים שסוכר הוא הבעיה
    סגור
  • 40.
    העולמי עוצר אותם
    לא מחליטים כאן על כלוםבטח איתי לא הפתרון כעת. צריך 06/06/2024 19:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מחליטים כאן על כלוםבטח איתי לא הפתרון כעת. צריך זעזןע
    סגור
  • 39.
    נפילה חזקה
    זאב 06/06/2024 18:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טסלה היתה חייבת להיות במקום אחר עצוב שהיא הגיע למספרים האלה הסיבות אכן כמו שכתובות
    סגור
  • 38.
    טסלה רכב מעולה ואמין. הבעיה היחידה-המחיר.
    אלי תל אביב 06/06/2024 15:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חבל שהרכב לא נגיש להרבה אנשים בשל המחיר הגבוה. מעל 220 אלף שקלים לגרסת הבסיס. לא כולל ביטוח ועמדת התקנה.
    סגור
  • 37.
    איזה שיווק עושים היבואנים? מפזרים כסף על פרסומות?
    דריוש 06/06/2024 11:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מרבית המכוניות נדחפות לחברות הליסינג שדוחפות את המכוניות ללקוחותיהם. והפרסומות אודות ה"מבצעים" "ימי מכירות" אולי כמה סאקרים מושפעים מהפרסומת. הבעייה של שוק הרכב הישראלי הוא הקרטל של היבואנים והאוצר שקובעים את המחירים.
    סגור
  • טען עוד
  • 36.
    טסלה נהדרת
    שמיר 06/06/2024 09:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה עצוב צאד שזה המצב.האוטו ממש נהדר
    סגור
  • 35.
    בעיה קשה במשומשות (ל"ת)
    טל 06/06/2024 08:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 34.
    איך לעשות מניפולציה במספרים
    אביהו 06/06/2024 08:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכתבה התחילה עם נתונים של מספר המסירות כדי להציג ירידה, לאחר מכן עברה בכלל לשווי שוק, שוב כדי להציג את הדברים בצורה שלילית. 4% של ירידה במסירות הוצגה כמשמעותית, אבל עליה של מעל 10% בשנה לאחר מכן לא הוזכרה בכלל. טסלה פונה לקהל פרימיום והיא לא אמורה להיות מובילה בנתח שוק, כמו שמרצדס לא מובילה בנתח שוק של הבנזין.
    סגור
  • 33.
    אין על טסלה Y
    דיבורים וכתבה מרתקת, עולים על ה Y ונכנסים לעולם אח 06/06/2024 08:10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    דיבורים וכתבה מרתקת, עולים על ה Y ונכנסים לעולם אחר. קסום
    סגור
  • 32.
    שיטה זהה בכל העולם
    עוז 06/06/2024 07:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ישיר,ללא פרסום,ללא יבואן
    סגור
  • 31.
    כל הצרות של לטסלה
    במאמר מדוייקהאחד 06/06/2024 05:44
    הגב לתגובה זו
    1 2
    במאמר מדוייקהאחד
    סגור
  • 30.
    אחלה כתבה (ל"ת)
    אורן 06/06/2024 05:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 29.
    חבל שלא כתבת שטסלה החברה היחידה שיש לה עמדות טעינה
    יוני 06/06/2024 05:22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ולכן זה הרכב הכי משתלם
    סגור
  • 28.
    הרבה שטויות בכתבה אחת
    ליאור 06/06/2024 02:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איך אפשר להשוות מכירות של רכבים שאינם בקטגוריה של ציי רכב ואינם באותו סגמנט מחיר של טסלה ? כמו להשוות מכירות של מרצדס ליונדאי
    סגור
  • 27.
    עפ"י שם המשפחה של הכתב הוא שייך למשפחה שהיא יבואנית (ל"ת)
    מתחרה ותיקה 06/06/2024 01:10
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 26.
    בול נכון
    צחי 05/06/2024 23:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכל הכל
    סגור
  • 25.
    הסיניות גמרו את טסלה
    מכוניות יותר טובות ויותר זולות 05/06/2024 22:35
    הגב לתגובה זו
    3 6
    מכוניות יותר טובות ויותר זולות
    סגור
  • 24.
    כתבה מדויקת
    עדי 05/06/2024 22:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רציתי לרשום את רוב הדברים כמכתב להנהלת טסלה כבר לפני מספר חודשים. פשוט חבל. יכלו להיות הרכב הכי נמחר בישראל בכלל ולא רק בחשמליות
    סגור
  • 23.
    אשדוד
    איזה דבר מטופש זו הנסיעה הזו לקחת רכב 05/06/2024 21:56
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איזה דבר מטופש זו הנסיעה הזו לקחת רכב
    סגור
  • 22.
    טסלה בבעיה
    מור 05/06/2024 20:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איזו צניחה בנתח שוק
    סגור
  • 21.
    שירות מעולה מצד פז
    אנונימי 05/06/2024 20:14
    הגב לתגובה זו
    2 5
    אני בעל טסלה מהראשונים, בהתחלה היו קשיים בשירות מטבע הדברים, אך מאז שפז בפרונט שירות מעולה ומחיר הוגן ללא גזירת באמצע של יבואן
    סגור
  • 20.
    יהירים מהיום הראשון בכל דבר ועניין
    מבין עניין 05/06/2024 19:37
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ועל זה משלמים. אלא שזה קליפת שום בשבילם.
    סגור
  • 19.
    זו כתבה אמיתית? טסלה פשוט הגיעו לכאן ראשונים
    גונזו 05/06/2024 18:58
    הגב לתגובה זו
    14 0
    היה ברור שמשפחת חרל"פ ושאר חברי הקרטל ששלט כאן בשוק הרכב מאז קום המדינה ינסו לדחוף לצרכנים רכבים סיניים במחירים מופקעים תוך הפעלת הלוביסטים שיש להם בכל מקום בשורה התחתונה - הנתח של טסלה ביחס לפלח השוק אליו היא מכוונת עדיין עצום, ויסלחו לי כל המתלהבים שקונים קיה נירו חשמלית ב120 אלף שלא שווה חצי מזה.
    סגור
  • 18.
    השוואה לא נכונה לארהב שם על רכב סיני יש מאה אחוז מס
    כלכלן 05/06/2024 18:03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ועל טסלה יש סובסידיה של הממשל האמריקאי ועם כל זה טסלה לא נחשבת בארהב להיט מכירות ביחס לשוק הבנזין
    סגור
  • 17.
    טסלה בארצות הברית
    מומי 05/06/2024 17:45
    הגב לתגובה זו
    8 0
    שם אין יבוא סיניות ואין כלל תחרות. ההשוואה לארהב לא רצינית...
    סגור
  • 16.
    מעולה
    שחר 05/06/2024 17:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מניח שיתקנו את מה שצריך.הרכה נהדר
    סגור
  • 15.
    קייס לאוניברסיטה
    יואב 05/06/2024 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איזו נפילה
    סגור
  • 14.
    טסלה מוכרת פחות ופחות בשווקים העיקריים שלה. אוהבים אותה
    שרון 05/06/2024 17:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יהיה מאוד קשה למכור אותה יד שניה. זה רכב כמו וולבו אמזון שהחזיקו בה 20 שנה ומכרו לחלפים. בטסלה תאונה היא כפולה ומכופלת. בקרוב הביטוח שלה יוכפל.
    סגור
  • 13.
    יש לי טסלה
    מיכאל 05/06/2024 17:12
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אוטו נהדר וכל מה שכתוב נכון,המוסך זו בעיה עצומה ללא פתרון
    סגור
  • 12.
    איזו נפילה
    ללי 05/06/2024 17:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא זוכר דבר כזה
    סגור
  • 11.
    מקצועיות לא שם גנאי
    אחד שמבין 05/06/2024 17:01
    הגב לתגובה זו
    7 0
    1.היה עדיף לו הכותב היה מתרכז בנושאים בהם הוא מבין כגון מכירת חופשות לטורקיה, שכן את ע הרכב הוא בטח לא מבין 2.מקצועיות: אם היה עושה קצת חקר שוק כמו כל עיתונאי מתחיל היה לומד שזהו מודל המכירות ושיווק של טסלה בעולם כולו.
    סגור
  • 10.
    כתבה מצויינת
    ממש כל הסיבות. גם הביטוח חרכב יקר 05/06/2024 16:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ממש כל הסיבות. גם הביטוח חרכב יקר
    סגור
  • 9.
    כתבת בולשיט מעורבבת עם אינטרס
    ניר 05/06/2024 16:32
    הגב לתגובה זו
    20 4
    הבעיה היחידה של טסלה כיום - המחיר. זהו, חסכתי לכם 10 דק' של כתבת חרטה
    סגור
  • איזה אינטרס? (ל"ת)
    אלדד 05/06/2024 17:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    החברה שלי ניהלה פנתה לטסלה ישראל לרכוש כמות רכבים
    שועל ערבות 05/06/2024 16:11
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אנשים שחצנים שלא ענו לטלפונים ..עשו טובה שהתייחסו בכלל..שלא לדבר על הנחות שלא קיימות אצלם גם אם אתה קונה מאות רכבים הכל היה ידוע מראש..חבל מאוד ..היו יכולים להצליח בגדול
    סגור
  • פנה לובינסקי....
    לבן 06/06/2024 08:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חחחח. אתה מצחיק אותי....איזה יבואן מתייחס ברצינות ללקוחות? כסף. זה מה שמעניין אותם. כלמוביל העלו מחיר של ג'נסיס ב80000 בחודשיים.... ולא התייחסו אלי... כך גם לובינסקי קרסו ויוניון....
    סגור
  • 7.
    ישראל
    לבן 05/06/2024 16:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הרכבים, ישראל היא דוגמא מצויינת בטמטום. מדינה שיונדאי קיה mg נמצאות בראש הרשימה,..... זה מספיק...אני נהנה במודל y שלי. היתר.... לא מעניין...
    סגור
  • 6.
    כי הכותב אינו וגם לא היה בעלים של רכב תוצרת טסלה
    יש לציין 05/06/2024 15:38
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אם היה, לא היה כותב "רכב מצוין" והיה מזכיר את כל התקלום ובעיות התפעול שמתגלות ברכב
    סגור
  • 5.
    לסיכום: יש מי שקונה איפון ויש מי שקונה סיני (ל"ת)
    ישראל ישראלי 05/06/2024 15:31
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • ויש כאלה המכנים את עצמם בשם גנרי (ל"ת)
    ישראלה שרואלי 05/06/2024 16:52
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 4.
    נראה שאן לכותב טסלה. לי יש
    בעלים גאה 05/06/2024 15:27
    הגב לתגובה זו
    15 16
    Y פרפורמנס, כבר שנתיים שאני מתלהב מכל נסיעה, יותר מכל הבמוו והוולוו שהיו לי קודם. בחצי מחיר מהגרמניות, בזכות העובדה שאין דמי תיווך ליבואן, אני נוהג למעשה על פרארי, רק מרווחת למשפחה עם 950 ליטר מטען, נהיגה בדוושה אחת עם תגובה מיידית ותמרון ספורטיבי ללא זווית גלגול כלל. והכל ב200 ש"ח חשמל לחודש הפעלה דרך הסמארטפון ללא מפתח עם עדכונים דחופים דרך הרשת, שיא הטכנולוגיה והיעילות התפעולית. רוצו לקנות
    סגור
  • מי שנוהג על פרארי, לא סופר את העלות החודשית של הדלק.
    דמיקולו בלאט 05/06/2024 17:05
    הגב לתגובה זו
    18 4
    מי שכל כך מתלהב מהעלות החודשית של החשמל זה רק סוכן מכירות :)
    סגור
  • 3.
    איזו שחיטה (ל"ת)
    אנונימי 05/06/2024 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    המוצר לא נהדר
    דורון שטייף 05/06/2024 15:24
    הגב לתגובה זו
    9 7
    הנדסת אנוש מזעזעת. גג שמש ללא וילון. אין תחושת פאר שקיימת ברכבים אחרים. גם הביצועים בדגמים הבסיסיים לא כאלה שאין ברכבים אחרים. מי שרוצה רכב חשמלי איכותי יכול לקבל איוניק 5 או 6 שהינם טובים בכל פרמטר מטסלה. טסלה הוא יותר גאדג'ט מרכב טוב.
    סגור
  • 1.
    שכחתם מחיר ביטוח מופרך
    ניקולאי 05/06/2024 15:17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מונופול של מבטחת אחת שלוקחת מחירים מופרעים שקופצים בלי פרופורציה לשאר השוק לא עושה חשק
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות