מה מנכ"ל פורד חושב על העצירה בשוק הרכבים החשמליים?

פורד עצרה לפני כמה חודשים את ההפצה של הדגמים החשמליים שלה כתוצאה מחוסר ביקושים; מאז היא ההפצה חזרה אבל שוק הרכבים החשמליים עדיין תקוע - מה יש למנכ"ל החברה להגיד בנושא?
 | 
telegram
(5)

תעשיית הרכב החשמלי שופכת מיליארדי דולרים על פיתוח וייצור רכבים חשמליים, אך נראה שהצמיחה בתחום מאטה. כתבנו כאן רבות על כך שהבועה התפוצצה ושיעורי החדירה שמאטים רק מראים שהצרכן מעדיף לקנות את האופציה הזולה והמזהמת מאשר היקרה והנקייה, והחברות היחידות בתחום שעוד מצליחות הן הסיניות שמקבלות סבסוד מהממשלה, האחרות פשוט לא מצליחות להציב מחירים תחרותיים מספיק.

פורד  FORD MOTOR +3.52% FORD MOTOR 11.18 +3.52% FORD MOTOR סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:11.38 נמוך:10.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: היא אחד מהשחקנים הכי גדולים בתחום הרכב. החברה שנוסדה על ידי הנרי פורד שהמציא את פס הייצור הייתה דומיננטית בתחום לאורך כל שנותיה וכך גם היום, וכמו חברות מסורתיות אחרות גם היא נכנסה לתחום הרכבים החשמליים - אלא שאחרי הפסדים של 5 מיליארד דולר ב-2023 והפסדים צפויים של 5 מיליארד דולר נוספים השנה, החברה מחשבת מסלול מחדש.
 

מה מנכ"ל פורד חושב על המצב בתחום הרכבים החשמליים?


מנכ"ל פורד, ג'ים פארלי, התייחס לאחרונה להאטה בשוק הרכבים החשמליים: "אנחנו מנסים להגיע ללקוחות חדשים, אך לקוחות מהזרם המרכזי לא מוכנים לשלם פרמיה על רכב חשמלי. הם גם לא יודעים איך לתכנן את הטעינות שלהם".

אלו נקודות חשובות ומובנות שאנחנו כאמור כותבים כאן כבר זמן מה. למרות שמכירות הרכבים החשמליים זינקו ב-46% בשנת 2023, הן האטו וצמחו רק ב-3% ברבעון הראשון של 2024. המחירים הגבוהים של רוב הדגמים החשמליים הופכים אותם להרבה פחות אטרקטיביים עבור הקונים. על פי נתונים של Cox Automotive, המחיר הממוצע של רכב חדש בארה"ב עמד על כ-48,500 דולר בחודש מאי, בעוד שמחיר הממוצע של רכב חשמלי עמד על כ-55,000 דולר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בנושא הטעינה, בארה"ב יש כ-176,000 עמדות טעינה ציבוריות. לעומת זאת, בסין יש פי 15 מכך.
 

אי ודאות לגבי היכולת למכור את הרכב בהמשך


לדברי פארלי, קיימים חששות נוספים בקרב קונים פוטנציאליים: "אין להם מושג לגבי ערך במידה וירצו למכור אותו, וביטוח הרכב עלה מה שמכביד להם על הכיס עוד יותר". ביטוח רכב כעת יקר כמעט ב-50% ממה שהיה לפני מגפת הקורונה.

מחירי הרכבים החשמליים יד שניה הוא באמת בעיה, וניתן לייחס אותה בחלקה לטסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . המחיר הממוצע של רכב טסלה בארה"ב הוא כ-50,000 דולר, ירידה של 20% ממחיר של מעל 62,000 דולר לפני שנה. החברה הורידה מחירים מספר פעמים מאז סוף 2022 כדי לפצות על ירידה בביקוש, והורדות מחיר משמעותיות משפיעות על הערך שבו בעלי טסלה קיימים יכולים למכור את הרכבים שלהם.

רכב שנמכר אחרי 3 שנים מאז שנקנה אמור להיות שווה בערך 50% מהמחיר המקורי, השווי של טסלה שנרכשה ב-2021 שווה היום כנראה כ-40% ממה שהיא נרכשה בו.

המצב לגבי תיקונים ותחזוקה של הרכב גם לא מזהיר. עלויות התיקון הממוצעות עלו כמעט ב-40% בהשוואה לרמות טרום-מגפה.

למרות שרכב חשמלי זול יותר לתחזוקה מרכב רגיל (פחות חלקים נעים ואין צורך בהחלפות שמן), התיקון שלו קצת יותר יקר בהשוואה ישירה. חשוב לזכור שרוב הרכבים החשמליים נחשבים עדיין מכוניות יוקרה, כך שלצרכנים לא כדאי להשוות את עלות התיקון לזו של רכב רגיל. יתרה מכך, מספר הרכבים החשמליים על הכביש משפיע גם על עלויות התיקון: פחות רכבים חשמליים פירושו פחות חלקי חילוף זמינים בשוק.
 

פתרון הביניים - רכב היברידי


רוכשים רבים שרוצים לקנות רכב חשמלי אך נתקלים בכל המהמורות האלה מתפשרים וקונים רכב היברידי, וחברות שהשקיעו דווקא בתחום הזה כמו טויטה למשל מרוויחות.

"החשבון על רכב היברידי קל יותר לחישוב מבחינת הרוכשים...הם יכולים להבין כמה כסף הם יכולים לחסוך על הדלק", אומר פארלי. "אנחנו לא מצליחים לעמוד בביקוש לכלי רכב היברידיים".

עד חודש מאי, מכרה פורד כ-74,000 מכוניות היברידיות בארה"ב, גידול של כ-51% ביחס לשנה שעברה. מכירות הרכבים ההיברידיים בארה"ב צמחו בכ-65% ברבעון הראשון, לאחר שצמחו ב-56% בשנת 2023. האסטרטגיה של פורד היא להציע ללקוחות מגוון רחב של רכבים הכוללים רכבי בנזין רגילים, רכבים היברידיים ורכבים חשמליים לחלוטין. פארלי צופה עלייה במכירות רכב חשמלי (BEV) בעתיד, ככל שדגמים זולים יותר יהיו זמינים והקונים יתרגלו אליהם.

עם זאת, על מנת לקדם את מכירות הרכבים החשמליים, על תעשיית הרכב החשמלי לשפר את נושא תמחור התיקונים וכן לשמור על ערך הרכב לאורך זמן – אלו שני נושאים חשובים שדורשים שיפור מהותי.

מניית פורד נסחרת תמורת מכפיל רווח של 6.3 בלבד ביחס לרווחים הצפויים לשנת 2025. מדד S&P 500 נסחר במכפיל רווח של 19.3. באופן מסורתי, משקיעים לא מעניקים לחברות רכב ותיקות מכפילים גבוהים, וחוסר הוודאות לגבי אופן התפתחות המכירות של רכבים היברידיים, חשמליים ורכבי בנזין מסורתיים הוא אחת הסיבות לכך. המנייה נסחרת לפי שווי של 48.5 מיליארד דולר כאשר היא ללא שינוי מתחילת השנה אך במינוס 11.5% ב-12 החודשים האחרונים.
מניית פורד ב-12 החודשים האחרונים
מניית פורד ב-12 החודשים האחרונים

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הכתב מבולבל
    אסקובר 18/06/2024 19:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי תבינו שסוללה אינו מוצר נקי.
    סגור
  • 2.
    המוכרים יכולים לבקש גם 300k השאלה כמה יקבלו (ל"ת)
    צחי 09/06/2024 20:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    טסלה 2021 נרכשה ב186 שווה כיום 150
    בעל טסלה 09/06/2024 19:14
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ממש לא 40%
    סגור
  • המאמר מתיחס לארה'ב (ל"ת)
    ארנון 11/06/2024 19:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • המצב
    אצלנו 11/06/2024 22:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטבע הדברים חמור הרבה יותר,רק הפראיירים הקונים חשליות טרם התעוררו משנתם ב "גן עדן מפוברק
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות