לקראת כנס המפתחים של אפל: נקודת מפנה ביחס לבינה מלאכותית?
היום בערב (20:00 שעון ישראל) צפוי לעלות מנכ"ל אפל, טים קוק, אל הבמה שבמשרדי החברה בקופרטינו, קליפורניה, ולשאת את הנאום המרכזי שיוציא לדרך את כנס המפתחים השנתי, שיתפרש על פני השבוע הקרוב (10-14 ביוני). בין יתר החידושים עליהם הוא צפוי להכריז, המשקיעים והאנליסטים צפויים להתרכז בעיקר באלו הנוגעים לאימוץ ופיתוח טכנולוגיות של בינה מלאכותית.
בשנה האחרונה, ראתה החברה כיצד כל מתחרותיה משיקות בזו אחר זו שירותים ופלטפורמות בינה מלאכותית, תוך שהיא נשארת במידה רבה מאחור. ואם לא די בכך הרי שבשבוע שעבר, היא חזתה כיצד ענקית השבבים אנבידיה, שהפכה לשם נרדף למהפכה הטכנולוגית החדשה, עוקפת אותה ותופסת את מקומה כחברה השנייה בגדולה בעולם במונחי שווי שוק.
מי שהגביר את הצפי לקראת כנס המפתחים הוא קוק, שאמר לאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון, כי מיצובה של החברה יאפשר להשיג יתרון בכל מה שקשור לטכנולוגיה החדשה, "אנו מאמינים בכוח הטרנספורמטיבי ובהבטחה של בינה מלאכותית, ואנו מאמינים שיש לנו יתרונות שיבדלו אותנו בעידן החדש הזה", אמר קוק. מי שעוד הוסיף לעניין הגוב הוא מנהל השיווק של אפל, גרג ג'וסוויאק, שפרסם בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) ציוץ בו הוא כותבש-WWDC יהיה "absolutely incredible", תוך שהוא מדגיש את האותיות AI.
Mark your calendars for #WWDC24, June 10-14. It’s going to be Absolutely Incredible! pic.twitter.com/YIln5972ZD
— Greg Joswiak (@gregjoz) March 26, 2024
סירי תזכה לשדרוג
על פי כתב בלומברג, מארק גורמן, שהפך בשנים האחרונות לגורו בכל הקשור לאפל, גולת הכותרת תהיה גרסה חדשה עבור סירי (Siri), המופעלת על ידי בינה מלאכותית של העוזרת החכמה של אפל. לדבריו, המהלך צפוי לשדרג את היכולות של סירי בצורה משמעותית, לאחר שמעמדה נשחק בשנים האחרונות עם הופעת העוזרים של המתחרות, מו אלכסה של אמזון ו-Google Assistant של אפלפבית. בנוסף הוא העריך כי תכונות הבינה המלאכותית של אפל, הנקראות Apple Intelligence, יגעו גם לשורה של אפליקציות אחרות כולל להודעות ולדפדפן (ספארי). אלו צפויות גם להיות מוטמעות בשורת עדכוני התוכנה הבאים שלה: iOS 18, iPadOS 18 ו-macOS 15.לפני כחודשיים העריך גורמן כי מאוחר יותר השנה את האייפון 16 אשר יתמוך בבינה מלאכותית, כלי הבינה המלאכותית של אפל יהיה מבוסס על מודל שפה גדול (LLM). אלא שבניגוד לפלטפורמות בינה מלאכותיות אחרות, הכלי יפעל באופן מלא על המכשיר (האייפון וכו'), ולא דרך הענן. גישה זו, תתעדף מהירות ופרטיות, היות והמכשיר אינו דורש חיבור לאינטרנט, על פני עוצמה ביחס למתחרותיה המפעליות פלטפורמות בינה מלאכותית מבוססי ענן, דוגמת Galaxy AI של סמסונג.
במידה ואכן החברה תבחר להטמיע תכונות בינה מלאכותית במכשיריה, ככל הנראה היא תבחר לשווק אותם ככלים אמינים ושמישים המשפרים את חיי היומיום של המשתמשים, ולא ככלים יצירתיים כול יכולים כמו ChatGPT וג'מיני. העובדה שהחברה בחרה לבכר את יכולות העיבוד, זמני התגובה והפרטיות, ביחס לפתרונות מבוססי ענן, מתחברת לעמדה המסורתית של החברה בכל הקשור לחשיבות שהיא מעניקה לפשטות ולאבטחה. גישה שהביאה אותה ואת המכשירים שפתחה למעמד הנוכחי שלה, אך גם עוררה את זעמם של לא מעט משתמשים ומחוקקים.
כדי להשלים את החוסר בכל הקשור ליכולות בינה מלאכותית מתקדמות עבור משתמשיה, אפל עשויה לרכוש שירותי בינה מלאכותית מאחת ממתחרותיה. בחודש שעבר דווח כי אפל נמצאת במשא ומתן להטמעת פלטפורמת הבינה המלאכותית של גוגל, ג'מיני (Gemini), באייפון. זאת לאחר שבחודשים האחרונים קיימה החברה דיונים דומים גם עם חברת OpenAI, בה מושקעת מיקרוסופט. דיווחים אלו הוטלו בעבר בספק, אך כעת נדמה שיתכן ויש דברים בגו, ואפל תבחר להיעזר בחאת ממתחרותיה כדי לספק למשתמשים חוויה שלמה יותר.
מלבד עדכוני הבינה המלאכותית החברה צפויה לדווח על אימוץ טכנולוגיית ההודעות RCS (Rich Communication Services), אשר נועדה להחליף את ה-SMS המיושן. משמעות הדבר היא שבקרוב, משתמשי אייפון ואנדרואיד יוכלו לשלוח אחד לשני הודעות טקסט ארוכות יותר ותמונות באיכות גבוהה יותר. בנוסף, על פי גורמן אפל צפוי לאפשר למשתמשים לסדר את האפליקציות על מסך הבית של האייפון, בכל דרך שהם רוצים, שינוי ביחס לפריסת הרשת המסורתית.
האסטרטגיה העקבית מתאימה לעולם הבינה המלאכותית בשנה וחצי האחרונות ספגה אפל לא מעט ביקורת על העובדה שהיא משתרכת מאחרו בכל הקשור לטכנולוגית בינה מלאכותית פורצת דרך. במקום לנסות לעמוד בחזית הפיתוחים בתחום, היא בחרה פעם אחרי פעם להתמקד באופן שבו הבינה המלאכותית תסייע לה לשפר את מוצריה, כיאה לחברה שמתמקדת במוצרים. זאת בנגוד למיקרוסופט וגוגל שהבינה המלאכותית מאיימת במידה מסוימת על חלק מהמרכיבים היסודיים של תחומי פעילותן. המטרה העליונה של אפל היא למכור מוצרים ולא שירותים, ולכן על פניו כל מה שעליה לעשות הוא לעשות הכל כדי למכור כמה שיותר מוצרים.
האסטרטגיה השמרנית של החברה, קשורה גם לתדמית שהיא מנסה לפתח בעשורים האחרונים. עבור החברה שמשתדלת לייצר מצג של שלמות ולהימנע מטעויות, לפחות כלפי חוץ, ביקורות כמו אלו שהושמעו על מנועי החיפוש של גוגל ומיקרוסופט הם לא פחות מאסון. זאת בזמן שגוגל הוכיחה בעבר שהיא יודעת לספוג ביקורת במקרים של השקה של מוצרים שנתפסו כגולמיים אך הפכו ברבות השנים למוצרים "שלמים", דוגמת מנוע התרגום שלה.
כבר בשנה שעברה, לאחר כנס המפתחים השנתי, מתחו שורה של אנליסטים ביקורת על כך שהחברה בחרה להשקיע את מירב המשאבים שלה בתחום המציאות המעורבת על חשבון הבינה המלאכותית. כך למשל נטען שסירי, העוזרת הדיגיטלית של החברה, הייתה יכולה להנות משיפורים הודות לכלי בינה מלאכותית. כעת, נדמה שאפל תנסה לאמץ חלק מהביקורת שנמתחה עליה, אך מבלי לסטות באופן מהותי מהאסטרטגיה שמנחה אותה כבר מעל ארבעה עשורים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.מרוב אינטליגנציה התפוח מלאכותיבלוף הניפוח 10/06/2024 20:38הגב לתגובה זו1 0הבלון אמיתיסגור