אדובי מקבלת הורדת דירוג לקראת הדוחות - האם היא תצליח לייצר רווח מ-AI?
ענקית התוכנות הגרפיות אדובי ADOBE INC +0.99% ADOBE INC 504.44 +0.99% סגירה:0 פתיחה:502.1 גבוה:508.57 נמוך:493.14 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון השני ב-13 ביוני ובוול סטריט לא כולם אופטימיים. מספר אנליסטים ציינו כי מאמציה של החברה עד כה בכל הקשור לבינה מלאכותית אינם מספיקים על מנת שתוכל להישאר תחרותית.
הביקורת על אדובי די הגיונית. מניית החברה ירדה השנה ב-22% עד כה והיא נותרה מאחור בראלי הבינה המלאכותית שדחף מעלה מניות כמו מטא ומיקרוסופט ורבות אחרות. משקיעים רבים תוהים האם הבינה המלאכותית הג'נרטיבית תעזור לאדובי להרוויח יותר או דווקא תאפשר למתחרות לגנוב לה נתח שוק מעסקי התוכנה ליצירת תוכן.
הדוחות האחרונים של אדובי לא הצליחו להרגיע את המשקיעים. תחזית החברה לרבעון השני בנקודת האמצע הגיעה נמוך מהציפיות. ב-Melius Research האנליסטים החליטו להוריד את הדירוג למניית אדובי מ"קנייה" ל"החזק", הורדת הדירוג הראשונה של חברת המחקר מאז החלה לסקר את אדובי לפני כשנה. האנליסטים עוד הוסיפו כי הם ככל הנראה היו צריכים להוריד לאדובי את הדירוג עוד בשלב מוקדם יותר.
לפי הערכות ב-Melius Research, אדובי לא תצליח לעקוף את ציפיות הקונצנזוס לרווח למניה של 4.39 דולר על הכנסות של 5.3 מיליארד דולר. החשש העיקרי של האנליסטים הוא האם אדובי מסוגלת בכלל לגבות תשלום נוסף עבור כלי ה-Firefly. במילים אחרות, השאלה היא האם אדובי מפתחת כלי AI רק במטרה לנסות להישאר תחרותית או שהיא תצליח להגביר את המאמצים ולהרוויח גם כסף מהטכנולוגיה וכך לספק עוד ערך למשקיעים.
המתחרות של אדובי עובדות מהר. OpenAI, הנתמכת על ידי מיקרוסופט, חשפה מוקדם יותר השנה מערכת בינה מלאכותית הנקראת Sora ומסוגלת להפוך טקסטים לסרטונים מציאותיים. Canva, המתחרה באדובי באופן ישיר, השיקה כלים חדשים של בינה מלאכותית בסוף השנה שעברה ופועלת להציע את מוצריה לארגונים גדולים יותר.
אדובי השיקה גרסת בטא ראשונית של Firefly, חבילת כלי AI ליצירת תוכן, במרץ שנה שעברה וכעת מציעה מסלול חינמי ומסלול פרימיום המציע יותר גמישות במחיר חודשי של 4.99 דולר. הנהלת החברה לא חשפה עד כה את התרומה של הבינה המלאכותית להכנסות, אך כן ציינה כי ההכנסות עשויות להאיץ במחצית השנייה של השנה. מנכ"ל אדובי, שנטנו נראיין, ציין כי החברה נוקטת בגישה רב כיוונית להפקת רווחים מהבינה המלאכותית, תוך שהיא מתמקדת בהשגת לקוחות חדשים ומציעה מנויי AI בתוספת תשלום למשתמשים קיימים.
בסיטי ציינו כי הם מעדיפים לנקוט בזהירות בכל הקשור לאדובי. האנליסטים מעריכים כי בעוד תחזיות הקונצנזוס להכנסות חוזרות ברבעון השלישי עשויות להיות גבוהות מדי, כן קיים סיכוי טוב לרווח "צנוע" ביחס לציפיות הקונצנזוס ברבעון השני. בסיטי מדרגים את מניית החברה ב"נייטרלי" והורידו את מחיר היעד שלהם ל-529 דולר מ-544 דולר.
ההכרזות האחרונות של אדובי ב-AI
החברה השיקה לאחרונה גרסת מובייל של תוכנת האדובי אקספרס שלה, הכוללת כלי רב שימושי ליצירת תוכן מבוסס בינה מלאכותית לרשתות חברתיות ועוד, כאשר קהל היעד העיקרי של הכלי הם מעצבים ועסקים קטנים.
אדובי הוסיפה יכולות בינה מלאכותית לגרסאות הדפדפן ושולחן העבודה של אקספרס כבר לפני שישה חודשים. הגרסה החדשה מאפשרת למשתמשים לייצר תוכן ישירות דרך הסמארטפון שלהם, כאשר האפליקציה הושקה היום במספר שפות ובמספר שווקים שונים. השימוש הבסיסי באקספרס הוא כאמור ללא תשלום, אך המשתמשים יצטרכו לשלם בשביל לקבל שירותים מתקדמים יותר.
אקספרס מציעה יכולות מבוססות בינה מלאכותית ליצירת תמונות, ווידיאו ולעיצוב. הכלי מכיל תכונות שהוכרזו עוד בחבילת ה-Firefly AI של החברה, כמו יצירת תמונות מטקסט, אפקטים בטקסט ו"מילוי יצירתי" לעריכת תמונות. בנוסף, קיימים גם כלים להנפשה ויצירת כתוביות לסרטונים.
הגרסאות בתשלום של אקספרס יכללו יכולות מורחבות, כולל היכולת לייצר יותר תוכן AI, לעצב מחדש תוכן שנוצר עבור פלטפורמה ספציפית לאחת אחרת ולתזמן פוסטים במדיות החברתיות. בנוסף, מגבלות השימוש עבור מנויים יהיו גבוהות יותר, כך שהם יוכלו לייצר הרבה יותר תוכן ממשתמש חינמי.
עוד הודיעה אדובי כי הוא עובדת על מודלים של AI עבור וידיאו, אודיו ותלת מימד וחשפה כלי וידיאו חדשים עבור תוכנת Premiere Pro שלה, כולל יכולת להסיר או להוסיף אובייקטים בסצינה בסרטונים. לפי החברה, התוכנה תהיה מסוגלת בסופו של דבר לערוך תוכן שנוצר על ידי כלי הבינה המלאכותית השונים.
הדוחות לרבעון הראשון
בדוחותיה לרבעון הראשון אדובי רשמה רווח למניה של 4.48 דולר על הכנסות של 5.18 מיליארד דולר. הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 4.38 דולר עם הכנסות של 5.14 מיליארד דולר. החברה צופה לרבעון השני רווח למניה של 4.35-4.4 דולר, בעוד צפי האנליסטים עומד על 4.38 דולר. אדובי הודיעה אז גם על תוכנית לרכישה חוזרת של מניות בגובה 25 מיליארד דולר.
"אדובי השיגה הכנסות שיא ברבעון הראשון והציגה מומנטום חזק ברחבי פלח ה-Cloud של החברה", אמר מנכ"ל אדובי שנטנו נראיין. "עשינו עבודה מדהימה ורתמנו את הכוח של הבינה מלאכותית על מנת לספק חדשנות פורצת דרך בכל סל המוצרים שלנו".
הכנסות מגזר המדיה הדיגיטלית עמדו על 3.82 מיליארד דולר, צמיחה של 12% משנה לשנה. הכנסות מגזר הקריאטיב צמחו ל-3.07 מיליארד דולר, צמיחה של 11% לעומת השנה שעברה. הכנסות ה-Document Cloud עמדו על 750 מיליון דולר, צמיחה של 18% משנה לשנה. מגזר החוויה הדיגיטלית הכניס לאדובי 1.29 מיליארד דולר, צמיחה של 10% לעומת השנה שעברה.
החברה נסחרת כעת לפי שווי של 205 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית אדובי ירדה ב-23% מתחילת השנה ועלתה בפחות מ-1% ב-12 החודשים האחרונים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה