חשש בוול-סטריט: הרובוטקסי לא יעמוד בציפיות המשקיעים

האנליסטים מתקשים לאמוד את עסק הרובוטקסי. קת'י ווד מאמינה שהעסק יהיה שווה יותר מ-5 טריליון דולר עד לסוף העשור. במורגן סטנלי מעריכים את האוטונומיה והתוכנה של טסלה בכ-500 מיליארד דולר והכל עשוי להשתנות בכנס הקרוב
 | 
telegram
(1)

אילון מאסק לא הפסיק בתקופה האחרונה להתלהב מהרובוטקסי ומכך שהנהיגה האוטונומית תאפשר לבעלי טסלות להרוויח כסף מהרכב שלהם בזמן שהם ישנים. עם זאת, פיתוח הטכנולוגיה הוא רחוק מלהיות דבר פשוט וגם היום הרכבים לא באמת יודעים לנהוג בעצמם ויותר מכך, לא בטוח שזה יעזור לחברה למכור יותר רכבים.

טסלה TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: תערוך ב-8 לאוגוסט כנס סביב הרובוטקסי והמשקיעים מצפים לראות איך זה יראה ולשמוע על ההתקדמות הטכנולוגית שהחברה עשתה עד כה. חדשות שלא יעמדו בציפיות צפויות להפיל את מניית החברה היות ומאסק עורר התלהבות רבה סביב הרובוטקסי בקרב המשקיעים והציב לעצמו רף גבוה.

יצרנית הרכבים החשמליים מוכרת כיום מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה, אבל כאמור, טסלות לא באמת מסוגלות עדיין לנהוג בעצמן. המנכ"ל אילון מאסק מאמין שיצירת מכונית אוטונומית לחלוטין תייצר רווחים מדהימים לטסלה. אם זה יקרה האפשרויות הן אינסופיות. החברה תוכל לייצר צי רכבים אוטונומיים משלה שיוכל לעבוד כמו אובר רק ללא הנהגים. בנוסף, טסלה תוכל להציע לבעלי הרכבים להשכיר את הטסלות שלהם על מנת שיסיעו אנשים בזמן שהם לא נוהגים בהן.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

קשה לאמוד כמה עסק הרובוטקסי יכול להיות גדול. קת'י ווד מ-Ark מאמינה שהעסק יהיה שווה יותר מ-5 טריליון דולר עד לסוף העשור. במורגן סטנלי מעריכים את האוטונומיה והתוכנה של טסלה בכ-500 מיליארד דולר. ב-RBC אומרים כי הרובוטקסי שווה 414 מיליארד דולר, ירידה מ-627 מיליארד בהם העריכו את העסק קודם לכן.

בעבר האנליסטים הריצו שני תרחישים: לקוחות יוכלו להזמין נסיעות אוטונומיות דרך האפליקציה של טסלה מה שיאפשר לחברה לייצר מקור הכנסות נוסף ותרחיש שני בו הרכבים האוטונומיים של טסלה יעבדו עם חברות כמו אובר, כך שטסלה תספק את הטכנולוגיה והרכבים ואובר תתנהל מול הלקוחות. כעת התרחישים החדשים כוללים רכבים אחרים המשתמשים בתוכנה של טסלה ושירותי רובוטקסי עצמאיים המשתמשים בטכנולוגיה של החברה אך הם לא בבעלותה. התרחישים הללו טובים לעסקי התוכנה של טסלה, אבל זה לא יעזור לה למכור יותר רכבים.

בסופו של דבר ב-RBC מדמיינים מונית אוטונומית שגובה 81 סנט לקילומטר וחצי, כך שעם ארבעת התרחישים הללו האנליסטים רואים הכנסות של 120 מיליארד דולר בשנה עד שנת 2040. קשה עד בלתי אפשרי לחזות כיצד יתפתחו עסקי הרובוטקסי. המורכבות הזו הורידה כ-200 מיליארד דולר מהערכת השווי של טסלה בעיניי האנליסטים. בעוד אלו חדשות רעות, החדשות הטובות הן שהם עדיין רואים עסק שיהיה שווה מאות מיליארדי דולרים.
 

בוול-סטריט מעדיפים דגם במחיר נמוך יותר

בעוד הפרויקט הזה מרגש את המשקיעים, בוול-סטריט דווקא סבורים כי המיקוד של טסלה צריך להיות במקום אחר. "זו תקופה קריטית עבור מאסק לנווט בהצלחה את טסלה בסערת הביקושים", כתב האנליסט דן איבס מוודבוש. החברה מסרה 387,000 רכבים ברבעון הראשון, ירידה של כמעט 9% משנה לשנה. הצמיחה בשוק הרכבים החשמליים בעולם הואטה לכ-10% משנה לשנה ברבעון הראשון של 2024, לעומת צמיחה של 35% ברבעון הרביעי של 2024.

מודל 2 של החברה מהווה, לפחות בעיניי האנליסטים, חלק מרכזי בצמיחה העתידית של טסלה. מחיר של מתחת ל-30,000 דולר לרכב צפוי להניע את הביקוש ברחבי העולם ,להרחיב משמעותי את שוק היעד של טסלה ואת הציע המוצרים שלה שבעיניי רבים נחשב למיושן. הרובוטקסי לא צפוי לספק את הסחורה לפחות לא בטווח הקרוב. עד 60% מהצמיחה החזויה של איבס עבור טסלה במהלך השנים הקרובות מגיעה ממודל 2, ככה שככל שהמכוניות תגיע לכביש יותר מהר כך יהיה יותר טוב.
 

הדוחות לרבעון הראשון


בדוחותיה האחרונים רשמה טסלה רווח למניה של 45 סנט על הכנסות של 21.3 מיליארד דולר. הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 52 סנט על הכנסות של 22.3 מיליארד דולר.

החברה מסרה 386,810 רכבים ברבעון הראשון, ירידה של 9% משנה לשנה. טסלה ייצרה 433,371 רכבים, ירידה של 2% משנה לשנה.  שיעור הרווח הגולמי עמד על 17.4% ורווח תפעולי של 5.5%. נתון מעניין הוא מספר הקילומטרים שנסעו לקוחות החברה עם מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה שלה (FSD), שזינק ב-33% תוך מספר חודשים

מניית החברה זינקה לאחר הדוחות בעקבות אנחת רווחה של משקיעים שציפו לאכזבה גדולה יותר. בשבועות לפני הדוחות נפלה המניה במעל 20% מחשש שהתוצאות של טסלה יהיו מאוד חלשות. אז בפועל הן היו חלשות אבל לא איומות, והחברה גם סיפקה נקודות חיוביות להמשך כשהדבר החשוב ביותר הוא ההכרזה על השקה מוקדמת מהצפוי של דגמים חדשים.

יצרנית הרכבים החשמליים נסחרת כעת לפי שווי של 577.7 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה נפלה ב-27% מתחילת השנה וב-34% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין פרות קדושות שם.
    כל מספר זוכה 21/06/2024 13:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא 10 טריליון. הזייה. העיקר אנשים אוכלים את זה ובעלי המניות מחייכים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות