בואינג קרובה להשלמת העסקה לרכישת ספיריט אירוסיסטמס

לאחר התקריות הרבות, בואינג פועלת לשפר את איכות הייצור ואחד השלבים בתהליך הוא רכישה מחדש של חברת הבת שלה לשעבר
 | 
telegram

מניית ספיריט אירוסיסטמס SPIRIT AEROSYSTEMS HOLDG +0.28% SPIRIT... 31.93 +0.28% SPIRIT AEROSYSTEMS HOLDG סגירה:0 פתיחה:31.9 גבוה:32.15 נמוך:31.72 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: קפצה ב-6% ביום המסחר האחרון, ככל הנראה מאחר והתהליך הארוך של הרכישה מחדש של ספקית החלקים על ידי בואינג BOEING +0.35% BOEING 146.11 +0.35% BOEING סגירה:0 פתיחה:146.06 גבוה:147.3 נמוך:145.02 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מתקרב לסופו. לפי הדיווחים, שתי החברות קרובות להסכמה על עסקה שתחזיר את ספיריט להיות תחת שליטתה של בואינג.

בואינג מנסה לרכוש את ספקית החלקים, שהייתה פעם חברה בת של יצרנית המטוסים, כחלק מהניסיון לשפר את איכות הייצור. ספיריט מספקת רכיבי גוף, כולל חלק גדול מגוף המטוס הבעייתי MAX737.

בוול-סטריט סבורים כי העסקה אכן תשולם בסופו של דבר. מנכ"ל בואינג, דייב קלהון, ציין בשבוע שעבר כי החברה נותרה מחויבת להשלמת העסקה. המשקיעים רק תוהים כמה בואינג תשלם עבור חברת הבת שלה לשעבר. בנוסף, לא ברור עדיין מי יקבל את עסקי איירבוס הרוכשת גם היא חלקים מספיריט. יצרנית המטוסים האירופית לא תרצה שיריבתה הראשית, בואינג, תהיה הספקית שלה. לפי מה שנראה כרגע, איירבוס תקבל את המחלקות האחראיות על ייצור חלקים עבורה ובואינג תקבל את השאר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

נזכיר, בואינג מכרה את ספיריט אירוסיסטמס ב-2005 לקרן השקעות פרטית. ספקית החלקים הונפקה ב-2006 לציבור במחיר של 26 דולר למניה. מאז מניית החברה עלתה ב-30% בלבד ב-18 השנים האחרונות.

בתחילת חודש ינואר השנה, ספיריט גרמה למהומה בבואינג לאחר שסיפקה לחברה גוף מטוס ותקע דלת כאשר חלק מהברגים היו חסרים. התקרית גרמה לנחיתת חרום של המטוס וכן שמה את ענקית התעופה תחת פיקוח צמוד של מינהל התעופה הפדרלי. 


דוחות בואינג לרבעון הראשון


ענקית התעופה האמריקאית רשמה ברבעון הראשון של 2024 הפסד מתואם של 1.13 דולר למניה על הכנסות של 16.6 מיליארדדולר. בכך החברה עוקפת את ציפיות האנליסטים בוול סטריט להפסד מתואם של 1.76 דולר למניה על הכנסות של 16.23 מיליארד דולר.

למרות האירוע החמור בחודש ינואר במהלכו נתלשה דלת מטוס 737 בזמן טיסה שגרמה לה להאט את ייצור המטוסים הנמכרים ביותר שלה, בואינג מסרה כי שרפה 3.93 מיליארד דולר מזומנים ברבעון הראשון, טוב מהציפיות של אנליסטים לשריפת מזומנים של 4.49 מיליארד דולר. בחודש שעבר ציינה החברה שהיא תשתמש בין 4-4.5 מיליארד דולר עקב המשבר שנגרם בעקבות אותה התאונה שבה היה מעורב מטוס 737 MAX 9 כמעט חדש.

בואינג רשמה תזרים מזומנים חופשי שלילי משמעותי של 3.9 מיליארד דולר, המצביע על שריפת מזומנים גדולה יותר בהשוואה לשנה הקודמת (786 מיליון דולר). ההכנסות ממטוסים מסחריים הסתכמו ב-4.7 מיליארד דולר, ירידה של 31% כתוצאה מירידה במסירות של מטוסי ה-737 וקרקוע של מטוסי ה-737-9. מנגד, צבר ההזמנות גדל ל-529 מיליארד דולר, עם למעלה מ-5,600 מטוסים מסחריים, מה שמצביע על הכנסות עתידיות פוטנציאליות. בנוסף בואינג מצליחה להפחית חובות ולהקטין את החוב הכולל מ-52.3 מיליארד דולר שנרשם בתחילת הרבעון ל-47.9 מיליארד דולר.

חברת התעופה סיפקה 67 מטוסי 737 ברבעון עד מרץ, ירידה של 41% מהשנה שעברה. לרבעון הבא מצפים בוול סטריט כי החברה תרשום הפסד מתואם של 33 סנט למניה על הכנסות של 20.15 מיליארד דולר.

יצרנית המטוסים נסחרת כעת לפי שווי של 108.8 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה איבדה 32% מתחילת השנה וב-14% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות