ספייסX היא חברת החלל עם השווי הגבוה בעולם
על פי דיווח של בלומברג, העסקאות האחרונות שבוצעו במניות ספייסX, שאינה נסחרת בבורסה, משקפות לענקית החלל שווי של 210 מיליארד דולר. השווי הזה הופך את החברה של אילון מאסק לחברת החלל היקרה בעולם.
ספייסX היא חברה פרטית, המניות שלה לא נסחרות בבורסה. למרות זאת, יש לה משקיעים ועובדים המחזיקים במניות ולפעמים סוחרים בהן. העובדים מדי פעם מעוניינים לממש את החזקותיהם וזה מה שקרה גם הפעם. חברת החלל יכולה גם לגייס כספים על ידי מכירה של מניות לקבוצות קטנות של משקיעים וכך לשנות שוב את הערכת השווי. עם זאת, ספייסX לא ממש צריכה עוד כסף כרגע.
חברת החלל מייצרת תזרים מזומנים משיגור רקטות הנושאות מטענים של לקוחות, ואסטרונאוטים של נאס"א לחלל ולפי הערכות האנליסטים החברה מייצרת תזרים מזומנים חיובי. ספייסX מבצעת יותר ממחצית משיגורי החלל ברחבי העולם כיום. בנוסף, החברה מייצרת הכנסות גם משירות האינטרנט הלוויני שלה - Starlink.
מספר המנויים של Starlink נחשף לסירוגין, כאשר מוקדם יותר השנה המספר עמד על 2.7 מיליון. כלומר, מספר המנויים כמעט והוכפל תוך שנתיים. סביר להניח שמספר המנויים כעת עומד על יותר מ-3 מיליון.
עם שווי של 210 מיליארד דולר, ספייסX נמצאת בראש הרשימה של חברות החלל היקרות ביותר, כאשר במקום השני נמצאת חברת החלל של ג'נרל אלקטריק, ששווה באיזור ה-186 מיליארד דולר, כולל שווי המניה והחוב. בחמישיה המובילה נמצאות גם RTX, בואינג ולוקהיד מרטין.
אילון מאסק מנהל גם את ספייסX וגם את טסלה, ככה שהוא מחזיק בחברת הרכב היקרה ביותר בעולם וגם בחברת החלל היקרה ביותר. העלייה של שתי החברות הללו הייתה מהירה במיוחד. טסלה היא רק בת 21, בעוד חברת הרכב הבאה בתור עם השווי הגבוה ביותר - טויוטה, נוסדה ב-1933. ספייסX היא בת 22, בעוד ג'נרל אלקטריק נוסדה ב-1982. על בסיס שיגורים, ספייסX נחשבת לחברת החלל המנוסה ביותר בהיסטוריה עם 360 שיגורים. מעבורת החלל של נאס"א טסה ל-135 משימות, בעוד מיזם החלל של בואינג ולוקהיד, ULA, שוגר 155 פעמים.
המשמעות של תזרים מזומנים חיובי היא שאין לחץ עבור Starlink לצאת להנפקה וכמו שזה נראה כרגע לציבור יש סיכוי טוב יותר להגיע לירח מאשר לקבל נתח מספייסX.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה