נתוני המסירות של חברות ה-EV הסיניות טובים, אבל הם לא מה שהשוק צריך
שוק הרכב החשמלי נעצר בחודשים האחרונים כאשר נתוני המסירות של הרבה חברות נתקעו ושיעורי החדירה האטו. עם זאת, החברות הסיניות ממשיכות להתבלט מעל השאר ומספקות נתוני מסירות שכנראה מעודדים את המשקיעים בתחום.
נתוני המסירות ליוני ולרבעון השני
NIO NIO INC +2.98% NIO INC 4.84 +2.98% סגירה:0 פתיחה:4.6 גבוה:4.92 נמוך:4.59 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה כי מסרה 21,209 מכוניות בחודש יוני, מעל לצפי שהיה 19,000 יחידות בלבד. מדובר בשיא חודשי חדש ל-NIO כאשר את השיא הקודם היא קבעה רק בחודש שעבר. ברבעון, מסרה החברה 57,373 מכוניות, מעל לתחזית שניתנה ביוני למסירות של בין 54,000 ל-56,000 יחידות. ברבעון השני של 2023, NIO מסרה 23,520 מכוניות. מניית NIO, עולה ב-5% במסחר המוקדם, אך עדיין במינוס 54% מתחילת השנה.
בעוד ש-NIO עקפה את הצפי, Li LI AUTO INC -1.42% LI AUTO INC 22.28 -1.42% סגירה:0 פתיחה:22.03 גבוה:22.59 נמוך:21.91 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על מספרים התואמים את הצפי. ביוני, Li מסרה 47,774 מכוניות. המשקיעים ציפו לכ-47,000 רכבים. ברבעון, Li מסרה 108,581 יחידות, לעומת תחזית שניתנה במאי לכמות מסירות של בין 105,000 ל-110,000 יחידות. ברבעון השני של 2023, Li מסרה 86,533 מכוניות. ברבעון הראשון של 2024 מסרה החברה 84,000 רכבים. מניית Li עולה ב-3% במסחר המוקדם, אך מתחילת השנה המנייה ירדה ב-52%.
XPeng XPENG -3.09% XPENG 11.91 -3.09% סגירה:0 פתיחה:11.72 גבוה:12.12 נמוך:11.55 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מסרה 10,688 מכוניות ביוני. הצפי היה לכ-11,000 יחידות. ברבעון, XPeng מסרה 30,207 יחידות, לעומת תחזית שניתנה במאי לכמות מסירות של בין 29,000 ל-32,000 יחידות. לפני שנה, XPeng מסרה 23,205 מכוניות. מניית XPeng עולה ב-1.4% במסחר המוקדם, והמנייה שלה צנחה ב-50% מתחילת השנה.
שלוש החברות ביחד מסרו כ-196,161 רכבים ברבעון השני, עלייה של כ-47% ביחס לשנה שעברה ועלייה לעומת 132,000 המכוניות שנמסרו ברבעון הראשון של השנה.
שיפור בתוצאות, אבל האם יש בשורה?
בקצרה, לא.הנתונים שהציגו החברות אומנם תואמים או מעל לצפי שהיה בשוק, והם כן מציגים שיפור לעומת השנה שעברה, אבל המניות משקפות את הלך הרוח האמיתי בתחום. כמעט כל המניות שהוזכרו כאן צריכות להכפיל את עצמן כעת בכדי לחזור לאיפה שהן היו בתחילת השנה, ובשביל שזה יקרה המשקיעים צריכים לראות נתונים באמת מרשימים או לפחות נתונים טובים לאורך זמן.
מה גם שהתמונה אל החברות הסיניות שונה מאוד מאצל החברות האחרות. ממשלת סין נותנת סובסידיות גדולות לרוכשים במדינה וגם לחברות שעומדות במכסות ייצור מסוימות כך שלחברות הסיניות יש כרית ביטחון שלחברות אחרות אין. טסלה
TESLA INC
+3.8%
TESLA INC
352.56
+3.8%
סגירה:0
פתיחה:341
גבוה:356.64
נמוך:337.7
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
למשל אומנם לא דיווחה עדיין על נתוני המסירות שלה אבל הצפי בוול סטריט הוא למסירות של 420,000 כלי רכב ברבעון, ירידה מ-466,000 רכבים ברבעון השני של 2023, כאשר לצד זאת הסנטימנט השלילי של המשקיעים משתקף גם אצלה עם ירידות של 20% מתחילת השנה.
מניית טסלה מתחילת השנה
בנוסף, בעוד טסלה לא חושפת את נתוני המסירות של הסייברטראק, לפי הריקול האחרון ניתן להניח שגם שם הנתונים מאכזבים - טסלה חשפה כי בחודש דצמבר, החודש בו השיקה את הדגם, היא מסרה 1,163 רכבים, מה שאומר שב-2024 היא מסרה 10,525 רכבים שמעמיד ממוצע של 1,754 רכבים בחודש. לפי המספרים האלה טסלה צפויה למכור סדר גודל של 23,500 סייברטראקים עד סוף השנה, מספרים יפים, אבל לא בהשוואה לאלה שאילון מאסק הציג בכנס המשקיעים של החברה לפני שבועיים. בכנס מאסק אמר שהייצור הגיע לקצב של 1,500 סייברטראקים בשבוע כאשר המטרה היא להגיע ל-2,500 רכבים עד סוף השנה.
ייצור של 2,500 סייברטראק בשבוע אומר תיאורטית 125,000 רכבים בשנה, הרבה יותר מהמספרים שעולים מקצב המכירות הנוכחי של הדגם, פי 5.3 יותר ליתר דיוק. מאסק ציין בעבר שיש ביקושים גדולים מאוד לדגם, אבל גם הייצור יגיע למימדים האלה, כנראה שלא יהיה מי שיקנה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה