חברת BYD מציגה צמיחה במכירות - תעקוף שוב את טסלה?
יצרנית הרכבים החשמליים הסינית BYD הציגה נתוני מכירות מרשימים לרבעון, מה שעשוי לעזור לה לנצח שוב במירוץ הרבעוני למכירת הכי הרבה רכבים חשמליים. מעבר לכך, נתוני המסירות של BYD מראים את החוזק של הרכבים ההיברידיים שלה והאתגרים עימם תתמודד בייצוא יותר רכבים למערב.
החברה מכרה ביוני כ-340,000 רכבים פרטיים, עלייה של 35% משנה לשנה. מכירות כלי הרכב החשמליים הסתכמו ב-145,000, עלייה של 13% לעומת השנה הקודמת. BYD מכרה 195,000 רכבי פלאג-אין היברידיים, עלייה של 60% לעומת שנה קודם לכן. היצרנית הסינית ייצאה כ-27,000 רכבים, המהווים 8% ממכירות הרכבים הפרטיים. מדובר בזינוק של 156% משנה לשנה, אך ירידה של 28% מ-37,499 רכבים שהחברה ייצאה בחודש מאי, מספר שהתסכם ב-11% מהמכירות.
ייצוא כלי רכב לאירופה הופך להיות משימה מורכבת עבור BYD, כאשר הרגולטורים הכניסו מכסים של עד 38% על יבוא רכבים סיניים. עם זאת, עדיין מוקדם בשביל לראות את ההשפעה של המכסים החדשים. המשקיעים יצטרכו לעקוב במשך מספר חודשים אחר נתוני הייצוא.
ברבעון האחרון, BYD מכרה 426,000 כלי רכב חשמליים ו-556,708 רכבי פלאג אין. זה היה הרבעון הטוב ביותר למכירות רכבי פלאג אין אי פעם. יתרה מכך, על כל מכונית חשמלית שנמכרה, נמכרו 1.3 מכוניות היברידיות. היסטורית, היחס עמד על אחד לאחד.
מכוניות חשמליות מבוססות סוללה מהוות בדרך כלל 25% או 30% מסך מכירות הרכבים החשמליים בחודש נתון. רכבים היברידיים מהווים 15% או 20%. עם זאת, הצמיחה במכירות רכבים חשמליים לחלוטין היא איטית יותר מאשר מכירות רכבים היברידיים בשנת 2024.
לאחר חודש יוני חזק, יתכן מאוד ש-BYD תצליח לגבור על טסלה בפעם השנייה. חברת הרכבים החשמליים של אילון מאסק צפויה לדווח על נתוני המסירות שלה ביום שלישי ובוול-סטריט צופים כי כ-420,000 רכבים נמכרו. כל מה שנדרש ל-BYD על מנת לעקוף את טסלה, הוא שהאחרונה תדווח על מספר הנמוך מ-426,000. נזכיר, ברבעון הרביעי של 2023, יצרנית הרכבים הסינית מכרה 526,000 רכבים חשמליים לחלוטין, בעוד טסלה דיווחה על 502,000 רכבים.
למה באפט מוכר מניות BYD?
ב-11 ביוני מכרה ברקשייר כ-1.3 מיליון מניות של BYD הרשומות בהונג קונג, כך שנותרו לחברה של וורן באפט כ-75.7 מיליון מניות בשווי של כ-2.3 מיליארד דולר. זו לא הפעם הראשונה שברקשייר מוכרת מניות של BYD. החברה של באפט מוכרת מניות של חברת הרכב החשמלי כבר מאז 2022. למעלה מ-12 מכירות הפחיתו את האחזקה שלה בשני שליש מהשיא של כ-225 מיליון מניות.את המכירות ניתן להסביר במימוש רווחים אך יכול להיות שלהנהלה יש דאגות אחרות הקשורות לשוק הרכב החשמלי כולו. שיעורי החדירה של הררכבים החשמליים מאטים והרבה חברות שלפני מספר שנים נראו מבטיחות מחקו מאז למשקיעים כמעט 1.5 טריליון דולר. יש גם את פיסקר שפשטה רגל וגם את חברות הרכב המסורתיות שנכנסו לתחום ונכוו כמו פורד FORD MOTOR +0.7% FORD MOTOR 10.81 +0.7% סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:10.85 נמוך:10.61 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שלמנכ"ל שלה היה לאחרונה הרבה מה להגיד על התחום שהניב לחברה שלו 5 מיליארד דולר ב-2023 וצפוי להניב לה הפסד של 5 מיליארד דולר נוספים השנה.
עם זאת, BYD היא חברה סינית, וחברות ה-EV הסיניות ראו עד כה את התחום דרך משקפיים ורודות שנקראות סובסידיות ממשלתיות. הממשלה הסינית מעודדת מעבר לרכבים חשמליים הן בצד הייצור עם מענקים לחברות והן בצד הרכישה כאשר רק באפריל האחרון הממשלה הודיעה על מענק של 1,400 דולר לרוכשים שיעברו מרכב בנזין לרכב חשמלי עד לסוף השנה. כל אלה הופכים את הרכבים החשמליים הסיניים לתחרותיים הרבה יותר מהמתחרים, כאשר הרכב הזול ביותר של BYD נמכר ב-20 אלף דולר בעוד טסלה למשל עדיין מתקשה לרדת מתחת ל-25 אלף דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.שלא ידברו על מכירות אלא על רווח\הכנסה, וכמה מסובסדיותמאזן מעוות לחלוטין 02/07/2024 16:04הגב לתגובה זו0 0הרווח השולי במכירת רכב חשמלי סיני מזערי במקרה הטוב ושלילי במקרה השכיח, הרווח מגיע מסובסדיות והגבלות מסחר. טסלה למשל מרוויחה ממכירת רכבים בכל העולם בזכות ולא בפמפום מסיבי מלמעלה, ולכן יש לה עתידסגור