הענן שמרחף מעל חברות הענן

טרנד הבינה המלאכותית גרם למשקיעים לשכוח את הטרנד הקודם שפקד את וול סטריט - תחום הענן; מה צופן העתיד של החברות שהשקיעו בענן?
 | 
telegram
(4)

לפני שאנבידיה  NVIDIA CORP -3.22% NVIDIA CORP 141.95 -3.22% NVIDIA CORP סגירה:0 פתיחה:145.86 גבוה:147.16 נמוך:141.1 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ושיגעון הבינה המלאכותית השתלטו על וול סטריט, היה תחום אחר שעמד במרכז הבמה - תחום הענן. חברות ענקיות כמו אמזון ומיקרוסופט ששלטו בתחום (עם השירותים AWS ו-Azure שלהן בהתאמה) הן אומנם גם כן שחקניות משמעותיות בתחום הבינה המלאכותית, אבל ההייפ שהיה סביב עסקי הענן שלהם קצת שכח לאחרונה.

הבינה המלאכותית השכיחה את הענן


בינה מלאכותית אכן מייצגת את ההזדמנות הגדולה הבאה עבור תעשיית הטכנולוגיה, ומן הסתם חברות התוכנה אמורות להיות בין המרוויחות הגדולות ביותר. אחרי הכל, רוב הבינה המלאכותית צפויה להיכנס לחיינו כשיפורים לתחומים שונים בהם אנו מתעסקים ביום יום.

עם זאת, מדד נאסד"ק BVP העוקב אחר חברות תוכנה מבוססת ענן ירד כמעט ב-10% השנה, בעוד מדד הנאסד"ק המשולב עלה ביותר מ-20%. הירידה הזו מצביעה על תעשייה שנמצאת בצומת דרכים. נראה שתקופת צמיחה ארוכה שהונעה על ידי עליית הענן נכנסת למצב חדש ובוגר יותר, בעוד שהשלב הבא (התפשטות של בינה מלאכותית בעסקים) בקושי החל.

אם עסקי הענן באמת מגיעים לבשלות, זה אומר שהמשקיעים צריכים להעביר את המיקוד שלהם משם לאפיקים עם פוטנציאל צמיחה גבוה יותר. חברות טכנולוגיה שדיווחו לאחרונה על תוצאות מאכזבות, כגון סיילספורס SALESFORCE +1.89% SALESFORCE 342.12 +1.89% SALESFORCE סגירה:0 פתיחה:338.78 גבוה:342.81 נמוך:335.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: MONGODB, INC +5.41% MONGODB, INC 332.5 +5.41% MONGODB, INC סגירה:0 פתיחה:324.95 גבוה:337.56 נמוך:323.36 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  ו- WORKDAY INC -0.12% WORKDAY INC 267.75 -0.12% WORKDAY INC סגירה:0 פתיחה:270.32 גבוה:271.48 נמוך:266.06 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , ניסו לייחס החולשה למצב הכללי בשוק. אבל ככל שהמגמה השלילית נמשכת, כך קשה יותר להחזיק בטיעון הזה. ההכנסות של סיילספורס הוכפלו בארבע השנים האחרונות ל-36 מיליארד דולר. בקנה מידה כזה, הצמיחה האיטית יותר של 10% שצפויה לשנה הבאה מתחילה להיראות יותר כמו נורמה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ענקיות התוכנה טוענות שתחילת ההשפעה של הבינה המלאכותית על התוצאות שלהן הוא עניין של זמן. לדוגמא, מנכ"ל סיילספורס, מארק בניאוף, ציין את הקושי בהכשרת צוותים גדולים של אנשי מכירות למה שהוא מכנה "מכירה קשה ומורכבת יותר" לאור תכונות הבינה המלאכותית שהחברה מטמיעה במוצרים שלה. הלקוחות מתמודדים עם מגוון רחב של שאלות, ומבקשים להבין איך מודלי בינה מלאכותית חדשים עובדים ואיך העובדים שלהם צריכים לנהל איתם אינטראקציה. הם גם צריכים לשקול כיצד לעצב מחדש את תהליכי העבודה שלהם כדי לנצל את הטכנולוגיה בצורה הטובה ביותר, כמו גם להתמודד עם איומים חדשים על אבטחת המידע שלהם.

גם אם המכירות עדיין זניחות, חברות התוכנה מדווחות על עניין רב מצד לקוחות בביצוע פיילוטים עבור שירותי הבינה המלאכותית החדשים שלהן. זה עשוי להעיד על כך שההכנסות הנופשות מבינה מלאכותית אכן פשוט מתעכבות.

המודל העסקי של חברות הענן לקראת טלטלה


עם זאת, האיומים המהפכניים של הבינה המלאכותית מרמזים על כך שהדברים לא יהיו פשוטים כל כך. איום אחד הוא טלטלה במודל העסקי של חברות הענן. רובן מסתמכות על גביית דמי מנוי לפי משתמש, כלומר ההכנסות שלהן עולות בהתאם למספר המשתמשים שלהן. אם בינה מלאכותית תעבוד כפי שהובטח ותייצר עובדים הרבה יותר פרודוקטיביים, הלקוחות יוכלו לעשות יותר עם פחות עובדים מה שאומר פחות לקוחות לשירותי הענן.

ענקיות התוכנה צריכות גם להסתכל על ההיסטוריה. בעבר, מהפכות טכנולוגיות - כמו עליית המחשב האישי בשנות ה-90 ומחשוב הענן בעשור שלאחר מכן - הביאו להקמתן של שורה של חברות בתחום התוכנה. לחברות חדשות, שמוצריהן והמודלים העסקיים שלהן תוכננו מלכתחילה להתאים למצב החדש, יש יתרון גדול.

הגל הראשון של חברות התוכנה הללו, המותאמות ל-AI, נראה לעתים קרובות כמו לא יותר מ"עטיפות" סביב מודלים קיימים, ומוסיף רק ציפוי של מומחיות ספציפית לתעשייה כשהן מציעות לעסקים דרכים לאמץ בינה מלאכותית. עם זאת, כולן עובדות קשה כדי להשיג דריסת רגל שתאפשר להן להתחיל לבנות שירותים אטרקטיביים יותר, וניתן להגיד שזה עניין של זמן עד שיקומו לנו חברות הבינה המלאכותית הגדולות הבאות שישלטו בסקטור הטכנולוגיה.

לדבריו של בניוף מסיילספורס, יהיה קשה להדיח את השחקניות המובילות. חברות כמו שלו הפכו למאגרי המידע החשובים ביותר של הלקוחות שלהן וזה נותן להן יתרון גדול בכל הנוגע לאימון מודלי ה-AI שיהיו באמת שימושיים לעסקים.

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אחת הכתבות הכי לא קשורות למציאות
    אנונימי 06/07/2024 16:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאחד שעובד בתחום , הבינה המלאכותית תעשה בדיוק הפוך .. תאיץ ותגדיל את ספקיות הענן הגדולות .... אי אפשר בתגובה להתחיל לפרט , אבל נראה שלכותב אין מושג בתחום
    סגור
  • 3.
    רואים שלא באת מעולם הטכנולוגיה
    רועי 06/07/2024 11:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל פעילות בינה מלאכותית מתרחשת בענן, צמיחה שלה היא צמיחה של פעילות ענן בפעול.
    סגור
  • 2.
    ללא יוצא מן הכלל
    הכל 06/07/2024 09:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלו טרנדים,תפסת או פיספסת,תירוצים יהיו למכביר
    סגור
  • 1.
    שימוש ב AI באירגונים
    משקיע 06/07/2024 03:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שהשימוש ב AI באירגונים מצריך אינטגרציה של יכולות כאלו בתוך המוצרים. לכן, מי ששולט בממשק ובאפליקציה, שולט ב AI בשימוש אירגוני
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות