רכבים חשמליים ונהיגה אוטונומית - אבל אולי טסלה היא בכלל חברת אנרגיה?

תחום הליבה של טסלה, ייצור רכבים, סובל כבר תקופה ארוכה (למרות שהוא מראה סימני חיים לאחרונה) ותחום הנהיגה האוטונומית טרם הביא בשורה; יכול להיות שתחום האנרגיה הוא בכלל מנוע הצמיחה הבא של טסלה?
 | 
telegram

לאילון מאסק יש הרבה כובעים - משפיען, בעלים של רשת חברתית, של חברת חלל אבל אחד מהכובעים בו הוא מבלה את מירב זמנו הוא מנכ"ל טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . העניין שגם לטסלה יש כמה מיקודים עסקיים. אחד מהם הוא כמובן ייצור רכבים חשמליים, אחד נוסף הוא פיתוח יכולות נהיגה אוטונומיות, ותחום נוסף שהולך וגדל הוא תחום האנרגיה, והוא גדל עד כדי כך שהוא יכול להפוך למנוע צמיחה עיקרי של החברה.

עסקי האנרגיה של טסלה


טסלה מוכרת יחידות אגירת אנרגיה כגיבוי ללקוחות ביתיים ולחברות חשמל. היא פרסה 9.4 ג'יגה-ואט שעה של אחסון ברבעון השני - שיא רבעוני חדש כאשר השיא הקודם עמד על 4.1 ג'יגה-ואט שעה. הקפיצה הזו עשויה להשפיע גם על התוצאות הכספיות.

למרות שטסלה רשמה רק 1.6 מיליארד דולר הכנסות מעסקי אגירת האנרגיה ברבעון הראשון, החברה דיווחה על רווח גולמי נאה של 403 מיליון דולר מהעסק, המייצג רווחיות גולמית של 24.6%.

הרווח הגולמי הכולל של טסלה הסתכם ב-3.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון, רווחיות גולמית של 17.4%, ירידה מ-19.3% שנה קודם לכן. הירידה ברווחיות נובעת מכך שטסלה נאלצה להוריד מחירים על רכבים חשמליים על מנת לעודד ביקוש, מה שפגע ברווחים בשנה האחרונה. כיום, תחום הרכב של טסלה, המהווה את עיקר ההכנסות והרווחים של החברה, פוגע למעשה ברווחיות הגולמית הכוללת של טסלה, למרות ההשפעות החיוביות של הרווחים הגדלים והיעילות התפעולית של עסקי אגירת האנרגיה שלה.

מנוע הצמיחה הבא?


אולם, עם הכפלת הפריסות של אחסון אנרגיה ברבעון השני לעומת הראשון, ההשפעה על הרווח הנקי של החברה עשויה להיות משמעותית יותר. אדם ג'ונאס ממורגן סטנלי כינה את נתוני פריסת אחסון האנרגיה ברבעון השני של טסלה כ-"גונבים את ההצגה", וציין כי 9.4 ג'יגה-ואט שעה שנפרסו הם כפול מהתחזית של החברה. האנליסטים במורגן סטנלי צופים כי שווי פעילות האנרגיה של טסלה יעלה משמעותית.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ג'ונאס מעריך כי "משקיעים יתחילו לשים לב יותר לעסקי האנרגיה של טסלה, שאנו מעריכים ב-130 מיליארד דולר, שכן החברה נמצאת בעמדה ייחודית ליהנות מההשקעות ברשת החשמל האמריקאית שיקודמו על ידי פריצת הדרך בתחום הבינה המלאכותית".

גם הנתונים בתחום הרכב משתפרים

למרות הורדות המחירים האגרסיביות בשנתיים האחרונות שמגיעות כחלק מהמאבק במחירים הנמוכים של החברות הסיניות, טסלה הצליחה סוף סוף לספק חדשות טובות בנתוני המסירות האחרונים שלה. במהלך הרבעון השני של השנה ייצרה טסלה 410,831 כלי רכב ומסרה 443,956 כלי רכב. בכך הכתה החברה את ההערכות המוקדמות של האנליסטים שציפו שהמסירות של טסלה יגיעו ל-439,000, טרוי טסלייק, חוקר עצמאי שאחריו עוקבים הרבה מעריצי טסלה, צפה מסירות של 423,000 עבור הרבעון.

זה אולי מוקדם מדי להגיד שזה שינוי מגמה אבל נתוני המסירות של החברות הסיניות יתמכו בטענה שכן. NIO  NIO INC +2.98% NIO INC 4.84 +2.98% NIO INC סגירה:0 פתיחה:4.6 גבוה:4.92 נמוך:4.59 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: למשל דיווחה כי מסרה 21,209 מכוניות בחודש יוני, מעל לצפי שהיה 19,000 יחידות בלבד. מדובר בשיא חודשי חדש ל-NIO כאשר את השיא הקודם היא קבעה רק בחודש שעבר. ברבעון, מסרה החברה 57,373 מכוניות, מעל לתחזית שניתנה ביוני למסירות של בין 54,000 ל-56,000 יחידות. ברבעון השני של 2023, NIO מסרה 23,520 מכוניות. מניית NIO, עולה ב-5% במסחר המוקדם, אך עדיין במינוס 54% מתחילת השנה.

אבל כאמור עדיין קשה להגיד שבעיית הביקושים בתחום הרכבים החשמליים נפתרה, ויכול להיות שהתחום נמצא תחת איום נוסף בצורת בחירתו הצפויה של דונאלד טראמפ לנשיאות ארה"ב. טראמפ ידוע ביחסו השלילי והמזלזל להתחממות הגלובאלית והוא צפוי להוביל שורה של מהלכים שיפגעו בחברות האנרגיה הירוקה אבל גם בחברות הרכב החשמלי. השוק הזה זקוק להמשך דחיפה ועידוד של הציבור לרכוש רכבים חשמליים וטראמפ לא צפוי להציג מהלכים כאלה, מה שאומר שטסלה והחברות האחרות ייאלצו להמשיך ולחנך את השוק לבדן.

למורגן סטנלי יש מחיר יעד של 310 דולר למניית טסלה, אפסייד של 18% על המחיר הנוכחי בשוק. ג'ונאס מאמין שההוצאות על בינה מלאכותית והפרויקטים שייבנו בעקבותיהן יובילו ל"גידול רב-דורי בביקוש לאנרגיה", ייצור חשמל והשקעות במרכזי נתונים, וכי עסקי אחסון האנרגיה של טסלה עתידים ליהנות מכך. למעשה, ג'ונאס ציין כי לקוחות מתעניינים יותר ויותר בתחזית לטווח ארוך של פעילות האנרגיה של טסלה, כמו גם בתחזיות החברה ליחידת רובוט ה-Optimus, כדי לבחון האם שתי היוזמות הללו יהיו מנועי צמיחה עבור טסלה מעבר לרבעון השני.

בינתיים, המשקיעים יקוו לראות התאוששות בדוחות הקרובים של טסלה. האנליסטים צופים הכנסות של 22.4 מיליארד דולר ורווח של 55 סנט למניה, מה שיהווה ירידה של 10% ו-30% בהתאמה לעומת הרבעון המקביל. המניה נסחרת לפי שווי של 836.6 מיליארד דולר אחרי שמחקה את הירידות מתחילת השנה וב-12 החודשים האחרונים היא ירדה ב-4.5%.
מניית טסלה ב-12 החודשים האחרונים
מניית טסלה ב-12 החודשים האחרונים

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות