אחרי שחטפה ביקורת: האנליסטים מגלים מחדש את יתרונות ה-AI של אפל

אפל חטפה קיתונות של ביקורת מצד אנליסטים ומשקיעים על כך שלא לקחה חלק בשלבים הראשונים של מרוץ הבינה המלאכותית; כעת, לאחר ההשקה של Apple Intelligence, האסטרטגיה שלה מתחילה להתבהר וחלק מהאנליסטים חוזרים להיות אופטימיים
 | 
telegram

ענקית הטכנולוגיה אפל  APPLE +0.59% APPLE 229.87 +0.59% APPLE סגירה:0 פתיחה:228.17 גבוה:230.72 נמוך:228.16 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  בחרה ללכת בדרך משלה בכל הקשור לבינה מלאכותית. בזמן שיתר ענקיות הטכנולוגיה השיקו בזו אחר זו פלטפורמות בינה מלאכותית, שהציתו את הדמיון, אפל התמקדה בהטמעה של הטכנולוגיה החדשנית במוצריה, והנגשה שלה לציבור הרחב. כעת, אחרי שזכתה ללא מעט ביקורת על מעמדה בתחום, יש מי שסובר שאפל תהפוך בזמן הקרוב לאחת המרוויחות הגדולות ביותר מהמהפכה הטכנולוגית.

בחודש שעבר, הכריזה אפל על פלטפורמת הבינה המלאכותית החדשה שלה, Apple Intelligence, אשר תוטמע במוצריה השונים ובמערכות ההפעלה שלה. מאז ההשקה, קפצה מניית החברה ב-17%, בזמן שמדד הדגל נאסד"ק 100 רשם עליה של 7% באותה תקופה. למרות העלייה הנאה במחיר המניה לא מעט אנליסטים סבורים, שהאפסייד של החברה עדיין גבוה. כך למשל, האנליסט אריק וורינג, מבנק ההשקעות מורגן סטנלי, הקפיץ השבוע את מחיר היעד שלו עבור המניה ל-273 דולר, אפסייד של כ-18% על שער הבסיס של המניה היום.

להערכתו, ל-Apple Intelligence פוטנציאל להוביל לכמות גדולה של משתמשים שמשדרגים את מכשיריהם, מה שעשוי לשמש כמנוע צמיחה משמעותי עבור השנים הבאות. "אנו מאמינים שיש רמת שיא של ביקושים כבושים עבור האייפון 16 בהמשך השנה. אחרי כנס המפתחים יש לנו אמונה גדולה עוד יותר ששנת 2025 עשוי להיות ההתחלה של מחזור רענון מכשירים רב-שנתי.

פחות שידורגים בעיצוב ובחומרה 

בכדי להבין את דבריו של וורדינג יש לשוב לאסטרטגיה המסורתית של אפל אשר ביססה חלק גדול מההצלחה שלה על חידושים בחומרה ובעיצוב של מוצריה. מה שאפשר לה להציע שנה אחרי שנה ללקוחותיה אפשרות  לשדרג את המכשירים שברשותם, לכאלה עם מראה חדש, מצלמה משודרגת או תכונות חדשניות אחרות. אלא שבשנים האחרונות, אפל האטה את קצב החדשנות שלה ואף האריכה את חיי מוצריה, מה שהופך את חידושי הבינה המלאכותית, עליהם הכריזה בחודש שעבר לכל כך קריטיים עבורה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מבט קצר על מוצרי אפל שהושקו בשנים האחרונות, מגלה כי קצב חדשנות בכל הקשור לחומרה הואט. למרות שלאייפון 15 פרו מעטפת טיטניום חדשה, העיצוב הכללי אינו שונה בהרבה מהאייפון 12, אותו השיקה החברה לפני ארבע שנים. הדור השלישי של שעוני אפל (Apple Watch Ultra) יהיה גם הוא בעל מראה דומה לשעונים בדורות הקודמים. גם למחשב ה-MacBook Pro הנוכחי יש את אותו מבנה כמו לדגם משנת 2021, ועל פי ההערכות אפל לא צפויה להשיק עבורו מראה חדש עד 2025 או 2026. עם זאת, ה-MacBook Air עוצב מחדש ב-2022, ושינוי וה-iPad Pro קיבל לאחרונה עיצוב חדש, אבל צריך לזכור שלשינוי לקח שש שנים להגיע ולא צפויים שינויים עוקבים בתקופה הקרובה.

לכך מצטרף נתון נוסף אשר נוגע לאורך החיים של המוצרים שמייצרת החברה, סוגייה שעמדה במרכזה של ביקורת נרחבת כלפי אפל, שהואשמה בכך שהיא פועלת להוציא מפעילות מכשירים ישנים. בצל הביקורת שמלווה את אפל כבר לא מעט שנים, לאחרונה היא הוציאה דו"ח הנוגע לאורך החיים של מוצריה, בו נטען כי טכנולוגיות ייצור חדשות, תמיכה בתוכנה ושירותי תיקון, עוזרים להאריך את חייהם. לדבריהם, מכשירים מ-2017 עדיין יכולים לרוץ עם מערכות ההפעלה הנוכחיות של החברה.

שני התהליכים הללו גרמו לכך שהחברה מתקשה לשכנע צרכנים לשדרג באופן קבוע את המכשירים שברשותם לדגם חדש. במקביל, הקונים אשר מתמודדים עם האינפלציה בשווקים, בוחרים להוציא את כספם בצורה מבוקרת יותר. מה שבא לידי ביטוי בתוצאות של החברה, אשר ראתה ירידה במכירותיה בחמישה מתוך ששת הרבעונים האחרונים. על כן, היא נדרשת כעת לחפש אחרי מנוע צמיחה שיניע מחדש את הביקוש למוצריה, וייצר מקורות הכנסה חדשים.

הפתרון - בינה מלאכותית

בחברה יקוו שהעניין הגובר בבינה מלאכותית והחידושים שהם יציעו באמצעותה יחליפו את עדכוני החומרה התכופים, ויעודדו את המשתמשים לבצע שדרוג של מוצריהם השונים. מבט על הנתונים מלמד, כי רק 15% מבסיס המשתמשים הכולל של אפל מחזיק במכשירים שיוכלו לתמוך ב-Apple Intelligence, היות והיא נשענת על שבבי A17 Pro ו-M-Series. למעשה, רק 8% מבעלי האייפונים והאייפדים הנוכחיים יוכלו להפעיל את פלטפורמת הבינה המלאכותית. כך שעל פי חלק מההערכות, יותר מ-1.2 מיליארד משתמשים ישדרגו את המכשירים שברשותם.

מכשיר האייפון 16, אשר צפוי להיות מושק בחודשים הקרובים, לא יכלול שינויים גדולים בחומרה, אך הלקוחות שיבחרו לעדכן את המכשיר יהנו מהנגישות לתכונות החדשות של Apple Intelligence. אחת התכונות הבולטות ביותר היא גרסה משודרגת לסירי (Siri),, כאשר אנליסטים וכתבים אשר מסקרים את החברה סבורים שסירי ותכונות נוספות עשויות לעמוד במרכז מאמצי השיווק של אפל עבור האייפון החדש, בדומה למה שקרה ב-2011 כשהפרסומות עבור סירי המקורית עזרו להגביר את המכירות של האייפון 4S.

בנוסף, למרות ש-Apple Intelligence תושק תחילה בחינם, התוכנית ארוכת הטווח של אפל היא להרוויח כסף מהיכולות. על פי חלק מההערכות, החברהעשויה להשיק בהמשך מנוי פרמיום, "Apple Intelligence+", עם תכונות נוספות שהמשתמשים ישלמו עליהן עמלות חודשיות, בדומה לתשלום עבור שירותי אחסון - iCloud. כך שאם הכל יתחבר, אפל תקווה לפוך בשנים האחרונות, לפחות תלויה בהתאמות חומרה, ותתחיל להרוויח כסף מבינה מלאכותי, דבר שכל מתחרותיה בעמק הסיליקון מקוות להשיג.

בינה מלאכותית אישית

"אתה צריך לעבוד קשה כדי להפוך את החשיבה שלך לפשוטה. אבל זה שווה את זה, כי ברגע שאתה מגיע לשם, אתה יכול להזיז הרים". הציטוט הזה שייך למייסד אפל, סטיב ג'ובס, שניווט את החברה מאז היווסדה ועד למותו לפני קצת יותר מעשור. ואכן נדמה שהמוטו של ג'ובס ממשיך לחלחל ולהוביל את האסטרטגיה של החברה גם בכל מה שקשור לבינה מלאכותית. 

אפל בחרה למתג את הפלטפורמה החדשה, כבינה מלאכותית עבור האדם הפשוט, או במילים שלהם "AI for the rest of us". בזמן שגוגל, מטא, אמזון ומיקרוסופט מיהרו להשיק בשנה וחצי האחרונות פלטפורמות חדשניות שמאפשרות למשתמשים אינסוף אפשרויות, אפל לקחה את הזמן, ובחרה להתמקד באופן שבו הבינה המלאכותית יכולה לשדרג את מוצריה הקיימים ולסייע למשתמשים בפעולותיהם היומיומיות. התוצאה היא פלטפורמה, שלא עולה במאום על אלו של מתחרותיה, אך מכוונת אך ורק למשתמשי אפל.

בהתאם, Apple Intelligence, תפעל באופן מקומי על המוצרים המתקדמים של החברה כמו האייפון 15 פרו, האייפדים החדשים ומחשבי המק  בעלי מעבדי M1. העובדה שתוכנות הבינה המלאכותית יפעלו באופן מקומי, מאפשרת לחברה לענות על אחד החששות הגדולים ביותר שנוגעים לבינה מלאכותית - הפרטיות. על אף, שבחברה מדגישים שלעיתים תידרש לעשות שימוש בענן לצורך חישובים מורכבים יותר, היא שבה ומדגישה שזה יעשה באמצעות שרתי הענן שלה, כאשר היא מבטיחה שלחברה אין גישה לנתונים האישים של המשתמשים והיא לא עושה בהם שימוש. הבטחה שחברות כמו גוגול או OpenAI לא יכולות לתת למשתמשים.

בכדי לצמצם את הפערים מול ענקיות הטק, החברה תאפשר למשתמשים לעשות שימוש בפלטפורמות בינה מלאכותית מתקדמות. בשלב זה, החברה הכריזה כי תשתף פעולה עם ChatGPT של OpenAI, אך מיהרה להדגיש שהיא עשויה להכריז על שיתופי פעולה דומים גם עם המתחרה ג'מיני של גוגל. כך למשל, העוזרת האישית הוותיקה סירי, תזכה לשלל שדרוגים מבוססי בינה מלאכותית, אך ברגעים בהם היא תתקשה לספק תשובות, היא תשאל את המשתמש אם זה בסדר להתחבר ל-ChatGPT.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות