גאוזי צופה צמיחה של 22% בהכנסות הרבעון; המניה זינקה ב-30%

יצרנית הזכוכית החכמה מישראל צופה שתסיים את הרבעון הקרוב עם הכנסות של 24.2 מיליון דולר (אמצע הטווח), המשקפים צמיחה של כ-22% ביחס לרבעון המקביל אשתקד; למרות הזינוק אמש, המניה עדיין נסחרת כ-29% מתחת למחיר שלה בהנפקה
 | 
telegram

יצרנית הזכוכית החכמה גאוזי (Gauzy), שהונפקה לאחרונה בנאסד"ק, צופה שתסיים את הרבעון הקרוב עם הכנסות של 24.2 מיליון דולר (אמצע הטווח), המשקפים צמיחה של כ-22% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בעקבות ההודעה זינקה אמש מניית החברה הישראלית בכ-30% במסגרת המסחר בוול סטריט, אך היא עדיין נסחרת מתחת למחיר בהנפקה לפני כחודשיים.

על פי הודעת החברה, הכנסותיה ברבעון השני של 2024 צפויות להיות בטווח שבין 24- 24.5 מיליון דולר, צמיחה של כ-22% (אמצע הטווח), בהשוואה לכ-19.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בהתאם, ההכנסות במחצית הראשונה של השנה צפויות לעמוד בטווח שבין 48.7-49.2 מיליון דולר, המשקפים עליה של כ-31% (אמצע הטווח) ביחס לכ-37.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

למעשה, מדובר בבשורות החיוביות הראשונות מצד גאוזי, מאז החלה להיסחר בנאסד"ק לפני כחודשיים, לאחר שהשלימה גיוס של 75 מיליון דולר לפי שווי של 319 מיליון דולר. עוד בטרם ההנפקה, האירוע הסתמן כאכזבה, שכן המחיר של המניה עמד על 17 דולר, הרף התחתון של המחירים אותו הציבה החברה בשבוע קודם לכן. אלא שבחלוף הימים התבררו ממדי האכזבה, כאשר המניה הגיעה בשבוע שעבר למחיר שפל של כ-8.3 דולר דולר למניה.

בעקבות הדיווח אתמול, זינקה מניית החברה בכ-29% והיא נסחרת כעת במחיר של 12.1 דולר המשקפים לה שווי שוק של כ-230.4 מיליון דולר. עם זאת, גם לאחר הזינוק מניית החברה נסחרת בכ-29% מתחת למחיר שלה בהנפקה, ובכ-60% נמוך מבסבב הגיוס האחרון שלה טרם ההנפקה, ואף מתחת לסבב הקודם.

בחברה בחרו לצאת להנפקה בין היתר בשל הצורך המיידי שלה במזומנים. נכון לסוף הרבעון הראשון של 2024, בקופת החברה מזומנים בהיקף של 2.4 מיליון דולר, כל זאת בזמן שהיא רושמת הפסדים כבדים. מדובר בניסיון השני של החברה להנפיק את מניותיה לאחר שלפני כשנתיים הגישה החברה ל-SEC תשקיף חסוי. על פי הדיווחים, לפני שבחרה להשהות את תוכניות ההנפקה תכננה החברה לגייס סכום של 150 מיליון דולר לפי שווי של 600 מיליון שקל.

במהלך שנת 2020 גייסה החברה (סבב C) 17.8 מיליון דולר, במחיר של 15.3 דולר למניה. כעבור שנתיים, במהלך שנת 2022 גייסה החברה (סבב D) כ-51.6 מיליון דולר, במחיר של 31.1 דולר למניה. את הסבב האחרון הובילה קרן אייבקס האמריקאית, המשקיעה בסטארט-אפים ישראלים, אשר מחזיקה כיום בכ-18.5% מהחברה. מלבד אייבקס השתתפו בסבבים קרנות ההון סיכון הישראליות אינפיניטי (7.3%), Olive Tree (7%) ו-Blue-Red (4.9%). משקיעה נוספת שהשתתפה באחד הסבבים היא חברת אייברי דניסון (Avery Dennison) האמריקאית, שהשקיעה בגאוזי באמצעות הפעילות בארץ, מפעל קוטלב בקיבוץ חניתה, אותו רכשה לפני כ-8 שנים.

הזכוכית חכמה - גם המשקיעים?

גאוזי, הוקמה בשנת 2010 על ידי שלושה יזמים אייל פסו (מנכ"ל), אדריאן לופר (סמנכ"ל טכנולוגיות) ודימיטרי דוברנקו (מהנדס ראשי). החברה פיתחה זכוכית חכמה, אשר שולטת באור ובצל באמצעות אמצעים כימיים.בכך מתאימות עצמן הזכוכיות המותקנות בכלי רכב ובניינים לכמות השמש הנתונה. בין לקוחות החברה ניתן למנות יצרניות הרכב הונדה, פורד מרצדס ו-BMW כמו גם יצרנית המטוסים בואינג.

להערכת החברה, היא פועלת בשוק של 44 מיליארד דולר ב־2023, אשר צפוי לשלש את עצמו עד שנת 2028 לכ-124 מיליארד דולר. לפני כשלוש שנים נכנסה החברה גם לתחום ה־ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהגים), וה־APAS (מערכות עזר מתקדמות לנוסעים) בעקבות רכישת חברת ויז'ן סיסטמס. מלבד הקרנות הישראליות שהשקיעו בגאוזי, מייסדיה אייל פסו ואדריאן לופר מחזיקים גם הם בנתח משמעותי של 4.5% ו-1.8% מהחברה (בהתאמה).

על פי התשקיף, הכנסות החברה בשנת 2023 עמדו על 77.9 מיליון דולר, עליה של כ-59% ביחס לכ-49 מיליון דולר בשנת 2022. עם זאת, בשורה התחתונה ההפסד הנקי של החברה המשי להעמיק ועמד על 79.3 מיליון דולר, לעומת כ-37.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מגמה זו, נמשכה גם ברבעון הראשון של 2024 אותו סיימה החברה עם הכנסות של 24.7 מיליון דולר (צמיחה של 42%), לצד הפסד מעמיק של 18.5 מיליון דולר.

 מנכ"ל החברה מסביר על הטכנולוגיה. קרדיט רשות החדשנות

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות