18 שנה אחרי הדגם הראשון - מצבה של טסלה היום

לפני 18 שנה הושק הדגם הראשון של טסלה, הרואדסטר; מאז מהפכת הרחב החשמלי הגיעה כמעט לכל מקום בעולם, אבל עדיין יש מכשולים בדרך לאימוץ רחב
 | 
telegram
(1)

18 שנה חלפו מאז השקת הדגם הראשון של טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , הרואדסטר. "כשאתם קונים את הדגם הזה אתם בעצם עוזרים לממן את הפיתוח של הרכב החשמלי להמונים", אמר אז אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל החברה. מי חשב באותה תקופה שהצעיר הדרום אפריקני עתיד להפוך לאיש העשיר בעולם תוך שהוא מוביל את המהפכה הגדולה ביותר בתחום הרכב מאז הנרי פורד. טסלה שלו כבר שווה היום 744 מיליארד דולר אחרי עלייה של פי 195 מההנפקה ב-2010, אבל עדיין ניצבים מכשולים בדרך למהפכה החשמלית המושלמת.
דגם הרואדסטר הראשון של טסלה
דגם הרואדסטר הראשון של טסלה; קרדיט: טוויטר

דונאלד טראמפ: "אחסל את הרגולציה של ביידן בנושא ה-EV ביום הראשון שלי במשרד"

הסנטימנט בקרב ממשלות בעולם משתנה. אם ב-10-15 השנים האחרונות המגמה הייתה השקעה ברפורמות ובשתיות לקליטת רכבים חשמליים בתור חלופות ירוקות לרכבי בנזין, היום מסתמן שהנושא פחות על סדר היום של מנהיגי העולם.

אחד המתנגדים הגדולים הוא דונאלד טראמפ, שצפוי להיבחר לנשיאות ארה"ב בבחירות הקרובות. ממשלת ביידן החילה רגולציה המציבה יעדי פליטות פחמן שמאלצים מדינות לקדם את האימוץ של רכבים חשמליים, וטראמפ הוא מהמתנגדים הגדולים למהלכים האלה. מעבר ליחסו המזלזל בכל הנוגע למשבר האקלים, טראמפ הוא קפיטליסט טהור והוא רואה את המהלכים האלה כהתערבות בשוק הרכב, מה גם שהוא ידוע במקורבות שלו לתאגידי הרכב הגדולים כמו גם לתאגידי הנפט הגדולים בארה"ב.

מהבחינה הזו הרפורמות של ביידן היו נכונות - כבר כתבנו כאן על כך שבסופו של דבר ההחלטה של הצרכנים לרכוש רכב חשמלי או רכב בנזין מגיעה משיקולים של עלות. רכבים חשמליים כיום יקרים בהרבה מרכבי בנזין, ולמרות שמבחינה סביבתית הדבר הנכון הוא לקנות רכב חשמלי הצרכנים לא מוכנים לשלם את המחיר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אילון מאסק שאמר לפני 18 שנה שהחברה שלו תבנה רכב חשמלי להמונים מילא את ההבטחה בצורה חלקית. טסלה היא כן ראש החץ של חברות הרכבים החשמליים אבל אי אפשר לקרוא לרכבים שלה עדיין רכבים להמונים, בטח כשהיא לא מצליחה להוריד את מחירי הרכבים שלה אל מתחת ל-20 אלף דולר כאשר החברות הסיניות מצליחות לעשות זאת בזכות התמיכה שהן מקבלות מממשלת סין.
 

למרות המהמורות - נתוני המסירות מעודדים

אחרי מספר דוחות רצופים בהם אכזבה בנתוני המסירות, ברבעון השני טסלה היכתה את צפי האנליסטים כשמסרה 443,956 כלי רכב, זאת בעוד האנליסטים ציפו שהמסירות של טסלה יגיעו ל-439,000. זה סימן טוב כי זה מראה שהמותג של טסלה נשאר חזק.
דגם 3 של טסלה; קרדיט: טוויטר
דגם 3 של טסלה; קרדיט: טוויטר

לאחרונה נחשף כי נתח השוק של טסלה ירד מתחת ל-50% בארה"ב ברבעון השני, אבל בסך הכל האמריקאים רכשו 330,000 רכבים חשמליים ברבעון השני, שיא חדש ועלייה של 11% לעומת שנה קודם לכן. הירידה בנתח השוק אומנם מאכזבת אבל כשאנחנו מדברים על מהפכת הרכבים החשמליים כמובן שהנתונים הרחבים יותר הם מה שחשוב.

שיעור חדירת הרכבים החשמליים במכירות רכבים חדשים עמד על בערך 8%. זה היה סביב ה-7%-8% בששת הרבעונים האחרונים. יותר יצרניות רכב מציגות נתוני מכירות משמעותיים של רכבים חשמליים ומציעות גרסאות שונות של רכבים כך שחלק גדול יותר מהציבור יכול להרשות לעצמו לרכוש EV. תשע יצרניות רכב מכרו יותר מ-10,000 רכבים חשמליים ברבעון השני: פולקסווגן, BMW, ג'נרל מוטורס, פורד, יונדאי, קיה, טויוטה, ריביאן וכמובן טסלה. מדובר בעלייה לעומת שמונה יצרנית שנה קודם לכן לאחר שטויוטה הצטרפה לקבוצה עם לקסוס.

טסלה כנראה תישאר המובילה בתחום הרכבים החשמליים והמותג הדומיננטי בשוק. התפקיד החלוצי שהיא משחקת במהפכה זוכה להערכה הן מצד הלקוחות והן מצד המשקיעים וסביר להניח שהיא לעד תיזכר כה-חברה שפיתחה את הדור הבא של הרכבים.

הסימנים החיוביים הללו משתקפים גם במניה של טסלה. המניה הציגה ירידות של 25% מתחילת השנה עד לפרסום נתוני המסירות של הרבעון השני כאשר מאז היא מחקה את הירידות וכרגע היא רק במינוס 4% מתחילת השנה.
מניית טסלה מתחילת השנה
מניית טסלה מתחילת השנה

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רחב? רחב?!
    יאצק 20/07/2024 20:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ועוד בכותרת?!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות