למרות הצבעת בעלי המניות: חבילת השכר של מאסק שוב בסימן שאלה
למרות שבעלי המניות של טסלה TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הצביעו כבר פעמיים בעד אישור חבילת השכר העצומה בסך 60 מיליארד דולר של אילון מאסק, נראה שאת בית המשפט בדלאוור זה פחות מעניין. ביום שישי האחרון, השופטת קתלין מקורמיק שפסקה בינואר על ביטול החבילה, הודיעה כי היא בוחנת האם להשאיר את הפסיקה שלה על כנה או לשנות אותה על סמך הצבעת בעלי המניות.
כזכור, בעל מניות בטסלה הגיש תביעה נגד חבילת השכר של מנכ"ל טסלה ב-2018 וטען כי מאסק השפיע בצורה בלתי הוגנת על חבילת השכר וכי דירקטוריון טסלה הטעה את בעלי המניות. בינואר האחרון כאמור, השופטת מקורמיק הסכימה עם התביעה והחליטה לבטל את חבילת השכר תוך כדי שהיא מציינת כי התכנית בעייתית בעקבות מערכת היחסים הקרובה של מאסק עם הדיקרטוריון וכי בעלי המניות לא קיבלו מספיק מידע על העסקה.
בחודש יוני, יצרנית הרכבים החשמליים העלתה שנית את חבילת השכר להצבעה, ושוב בעלי המניות אישרו אותה. כעת, שוב העניין חוזר לסדר היום כאשר מקורמיק החליטה לבחון מחדש את הסאגה והיא בוחנת האם לאפשר להצבעה של בעלי המניות לבטל את הפסיקה שלה, או להמשיך ולדרוש את ביטול החבילה.
מדובר במקרה ייחודי, היות ולרוב לא ניתן לבטל פסיקה של בית המשפט בעזרת החלטה של בעלי המניות. עם זאת, בעלי המניות הצביעו בעד התכנית פעמיים, גם לאחר שהשופטת טענה בפעם הראשונה כי המשקיעים לא נחשפו לכל המידע.
איך חבילת השכר של מאסק מורכבת
במבט ראשון, חבילת השכר של מאסק נראית עצומה. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון, שערך החבילה עלה בהדרגה במשך השנים הודות לזינוק במחיר המניה של טסלה. אם מפרקים את חבילת השכר לפי אבני הדרך והיעדים שהציב דירקטוריון טסלה למאסק, נראה דווקא שהיזם פשוט הימר על עצמו וזה השתלם בגדול.אולי זה כבר נשכח, אבל בעלי המניות הצביעו לראשונה ב-2018 על חבילת שכר ל-10 שנים, המורכבת מפיצויים המחולקים לפי הגעה ב-12 אבני דרך. התנאי היה שמאסק עשוי לקבל עשרות מיליארדי דולרים, אבל רק אם החברה תשיג יעדים שנחשבו אז מאתגרים במיוחד.
כמה מאתגרים? כמו שכתב אז הוול-סטריט ג'ורנל: "במידה וטסלה תגיע לשווי שוק נועז של 650 מיליארד דולר, כפי שאמזון שווה כיום, הנהלת החברה אמרה כי זה יתן למאסק בונוס בשווי של עד 55.8 מיליארד דולר". באותו הזמן, לפי העיתון, לטסלה היה שווי שוק של 58.8 מיליארד דולר.
12 אבני הדרך שהוגדרו אז הוגדרו לפי הגעה לשווי שוק והכנסות תחילה, החל מאבן הדרך השנייה זה השתנה לשווי שוק ו-Ebitda מתואם, לאחר מכן ההנהלה הוסיפה את שלושת אבני הדרך יחדיו, כלומר יעד הכנסות, שווי שוק ו-Ebitda ואבן הדרך האחרונה הייתה לשווי שוק והכנסות. אבן דרך ראשונה הייתה הגעה לשווי שוק של 100 מיליארד דולר, עם הכנסות של 20 מיליארד והאחרונה הייתה לשווי שוק של 600 מיליארד דולר עם הכנסות של 75 מיליארד דולר.
שווי השוק של טסלה כיום עומד על 635 מיליארד דולר, כאשר שווי השוק הגיע לשיא של 1.235 טריליון דולר ב-4 בנובמבר 2021. מאסק כבר, לפחות תיאורתית, קיבל את כל 12 הבונוסים היות והחברה השיגה את כל אבני הדרך. בוול-סטריט מעריכים כי הערך המצטבר של החבילה שווה כעת 59.7 מיליארד דולר.
עדיין לא ברור מתי השופטת מקורמיק תפסוק בענין ולפי מה שאמרה ביום שישי, היא תבחן את התיק וזה "לא יסתיים כאן ועכשיו".
דוחות טסלה
ענקית הרכבים החשמליים רשמה בתוצאותיה לרבעון השני רווח למניה של 52 סנט על הכנסות של 25.5 מיליארד דולר. הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 59 סנט על הכנסות של 24.97 מיליארד דולר.שיעור הרווח הגולמי עמד על 18%, לעומת צפי האנליסטים ל-17.4%. תזרים המזומנים החופשי עמד על 1.34 מיליארד, בעוד הצפי היה ל-1.92 מיליארד דולר. שיעור הרווח התפעולי עמד על 6%, ירידה של 3 נקודות אחוז לעומת השנה שעברה. המודל הזול של טסלה צפוי להגיע לייצור במחצית הראשונה של 2025.
לפי החברה, היא ממשיכה להרחיב את היצע הרכבים שלה בעולם, עם גרסאות חדשות למודל 3 ומודל Y. הייצור של סייברטראק יותר משולש וצפוי עד לסוף השנה להציג רווח. עסקי האנרגיה של טסלה הציגו שיא בהכנסות וברווח הגולמי ברבעון השני, עם פריסה של 9.4 ג'יגה וואט שעה.
"ההתמקדות שלנו נשארה בהפחתת העלויות הכוללות, הגדלת עסקי החומרה המסורתיים שלנו והאצת הפיתוח של המוצרים והשירותים התומכים בבינה מלאכותית. למרות שהשקת הרובוטקסי תלויה בהתקדמות הטכנולוגית ובאישורים רגולטוריים, אנחנו עובדים על כך נמרצות בהתחשב בפוטנציאל המשמעותי על המוצר", אמרה החברה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה