באמבל מתקשה להתאים את עצמה לשינויים בעולם הדייטינג; המניה מתרסקת
מניית חברת באמבל BUMBLE INC +2.06% BUMBLE INC 7.91 +2.06% סגירה:0 פתיחה:7.88 גבוה:7.98 נמוך:7.69 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , מפעילת אפליקציית ההיכרות הפופולארית, צנחה אתמול במסחר המאוחר לאחר שהורידה את תחזית ההכנסות השנתית שלה, על רקע האימוץ של האסטרטגיה החדשה, שנועדה להתמודד עם הקשיים עמן מתמודדות חברות ההיכרויות בתקופה שאחרי הקורונה.
את הרבעון השני של 2024 סיימה החברה עם הכנסות של 268.6 מיליון דולר, צמיחה של 3.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אך מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 273.2 מיליון דולר. מספר המשתמשים המשלמים, מדד חשוב עבור המשקיעים, עלה ב-14.7% ועמד על 2.8 מיליון, בהתאם להערכות המוקדמות של האנליסטים.
באמבל צופה כעת כי ההכנסות שלה במהלך שנת 2024 יגדלו בשיעור של 1%-2% בלבד, ביחס לשנת 2023. זאת לאחר שבעבר העריכה החברה כי תצליח להציג צמיחה של עד 11%, ובזמן שצפי האנליסטים בוול סטריט הוא לצמיחה של 8.4% בהכנסות. את הרבעון הקרוב צופה החברה לסיים עם הכנסות של 269-275 מיליון דולר, מתחת לצפי האנליטסים להכנסות של 296.1 מיליון דולר. ה-EBITDA, רווח מתואם לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות, צפוי להגיע ל-77-80 מיליון דולר, אמרה בזמן שצפי האנליסטים הוא לרווח של 91.5 מיליון דולר.
אסטרטגיה חדשה
המנהלים של באמבל קשרו את התחזית הנמוכה, לאסטרטגיה החדשה שלה, אשר מתמקדת כעת במיקוד "האיזון והתמהיל הנכונים" של לקוחות. לדבריהם, החברה משנה את קהל המנויים והמוצרים שלה באופן שמתגמל "התנהגויות חיוביות של משתמשים", מה שבא על חשבון יוזמות אשר עשויות להבני לחברה רווחים בטווח הקרוב, כמו הרחבת היצע מנוי הפרמיום (Premium+) שלה. זאת לאחר שמהלך השקת מנוי הפרמיום במחיר גבוה לא הביאה את "העלייה המצטברת" שהחברה ציפתה לה."העובדה שאנחנו מכוונים מחדש את האופן שבו אנו מייצרים רווחים בטווח הקרוב לא אומרת שאנו לא רואים הזדמנויות צמיחה", אמרה המנכ"לית לידיאן ג'ונס בשיחה עם משקיעים. לטענתה, החברה רק מתרחקת מ"צמיחה שאינה ברת קיימא בטווח הקצר, לטובת חיבור טוב יותר של חוויות לקוחות עם פוטנציאל צמיחה לטווח ארוך".
במסגרת האסטרטגיה, באמבל העלתה את דרישות המינימום עבור פרופילים ותמונות של משתמשים חדשים, מהלך שהיא מצפה שיוביל לחוויה "אותנטית" יותר לאורך זמן. כמו כן, החברה משקיעה בכמה פיצ'רים חדשים, ומרחיבה את המאמצים שלה לזהות משתמשים "בעייתיים" בפלטפורמה.
באמבל, שהונפקה ב-2021, מתמודדת עם צניחה עקבית במחיר מנייתה, לאחר שבמהלך השנה האחרונה פרסמה תחזית מכירות חלשה, וקיצצה כשליש מכוח העבודה שלה. זאת, על רקע השינוי האסטרטגי שהיא מקדמת, בניסיון להרחיב את בסיס המשתמשים שלה, על רקע האתגרים הפוקדים את תעשיית ההיכרויות המקוונת בארה"ב, שעדיין לא התאוששה מהתקופה שאחרי הקורונה.
טינדר מתחילה להתאושש
בזמן שבאמבל ממשיכה לנסות לצאת מהמשבר, המתחרה הגדול מאץ' MATCH GROUP +3.58% MATCH GROUP 31.5 +3.58% סגירה:0 פתיחה:30.48 גבוה:31.62 נמוך:30.23 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שמפעילה את ישומוני היכרויות ובראשם טינדר, מתחילה לאותת לשוק שהגרוע מכל מאחוריה. התוצאות של החברה ברבעון השני היו די חלשות, ולמעשה החברה הציגה רבעון שביעי ברציפות בו חלה ירידה במשתמשי טינדר בתשלום. עם זאת, החברה התבטאה כי מגמה זו בדרך להתייצב כבר ברבעון הקרוב (Q3), ואף להשתפר. כמו כן, החברה הודיעה על תוכניות לקצץ 6% מכוח האדם שלה, מהלך שצפוי להביא לחיסכון שנתי בעלויות בהיקף של כ-13 מיליון דולר.בנוסף, מאץ' מחזיקה באפליקציה הצומחת הינג' (Hinge), שהציגה ברבעון האחרון עלייה של 48% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שגובתה בעלייה של 24% של משתמשים בתשלום. החברה אמרה לאחר הדוחות, כי היא בכוונתה להפוך בשנים הקרובות את הינג' לאפליקציית ההיכרויות השנייה בגודלה בעולם, ולהעמיד אותה מול המתחרה באמבל.
בכדי לחזור לצמוח בצורה משמעותית, מאץ' בונה על השדרוגים שיביאו למהפך במגמת הירידה של המשתמשים בתשלום. בימים אלו, החברה בוכנת פיצ'רים שונים, כולל דרכים נוספות להשתמש באפליקציה עם חברים. בנוסף, טינדר תדרוש תמונות פנים כדי לסייע באימות האותנטיות של פרופילים ותציע "המלצות על בסיס בינה מלאכותית. האפליקציה הציגה לאחרונה תכונה של בורר תמונות, המופעל על ידי בינה מלאכותית, אשר נועדה להקל על משתמשי טינדר החדשים להגדיר את פרופילי ההיכרויות שלהם. מנגד, החברה בחרה להיפטר מהאפשרות לבצע סטרימינג באפליקציה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה