פורד משנה כיוון: מאטה פיתוח רכבים חשמליים ומתמקדת בביקוש האמריקאי
יצרנית הרכב האמריקאית פורד FORD MOTOR +0.7% FORD MOTOR 10.81 +0.7% סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:10.83 נמוך:10.61 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , מבצעת שינוי משמעותי באסטרטגיית הרכבים החשמליים שלה. החברה הודיעה כי תאט את קצב פיתוח הרכבים החשמליים ותתמקד בייצור כלי רכב שלדעתה יענו יותר על הביקוש בשוק האמריקאי. כחלק מהתכנית החדשה, פורד תשיק רכב מסחרי חדש ב-2026 ושני טנדרים חדשים ב-2027.
כיום, פורד מציעה את הטנדר החשמלי F-150 Lightning ואת הוואן החשמלי e-Transit. התוכנית החדשה אינה כוללת רכבים חשמליים קטנים יותר כמו סדאן או קרוסאובר. בנוסף, רכב SUV חשמלי גדול שתוכנן מראש יהפוך לדגם היברידי.
פורד מציינת כי פלטפורמת הטנדרים שלה תאפשר מגוון רחב של רכבים, הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות עסקיים. לגבי עתיד ה-Mustang Mach-E, החברה נמנעת מלהתחייב ומבטיחה עדכון נוסף ב-2025.
השינוי באסטרטגיה משתקף גם בתקציב: כעת, כ-30% מהוצאות ההון של פורד יופנו לרכבים חשמליים, ירידה מ-40% בתכנון הקודם. ג'ים פארלי, מנכ"ל פורד, הדגיש את מחויבות החברה לחדשנות, יצירת מקומות עבודה ופיתוח רכבים ידידותיים לסביבה. פארלי ציין כי החברה למדה רבות מניסיונה כיצרנית הרכב החשמלי השנייה בגודלה בארה"ב.
לפורד נמאס מההפסדים העצומים
פורד שואפת להגיע למצב בו כל רכב חשמלי חדש שמושק יהיה רווחי תוך שנה. זאת לאור הפסדים של כ-2.5 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2024 במגזר זה. המשקיעים צפויים לקבל בחיוב את הקיצוץ בהוצאות והמיקוד ברווחיות, במיוחד לאור האטה בצמיחת שוק הרכב החשמלי. עם זאת, יש לשקול את ההשלכות של היצע מוגבל של רכבים חשמליים על נתח השוק של פורד בטווח הארוך.השינויים באסטרטגיה של פורד משקפים מגמה רחבה יותר בתעשיית הרכב, שבה יצרנים מתאימים את תוכניותיהם לקצב האיטי של אימוץ רכבים חשמליים בארה"ב. בעוד שמכירות הרכב החשמלי צמחו ב-46% ב-2023, הצמיחה הואטה ל-7% בלבד במחצית הראשונה של 2024.
כיום, רכבים חשמליים מהווים כ-8% ממכירות הרכב החדש בארה"ב, לעומת 14% באירופה וכמעט 30% בסין. ההבדל נובע בין היתר ממחירים נמוכים יותר ותשתית טעינה מפותחת יותר בסין.
הדוחות לרבעון השני
בתוצאותיה לדוחות האחרונים דיווחה פורד על רווח תפעולי של 2.8 מיליארד דולר - ירידה של 26% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ונמוך משמעותית מציפיות האנליסטים שעמדו על 3.7 מיליארד דולר. תגובת השוק הייתה חריפה: מניית פורד צנחה ב-18.4% בתגובה, הירידה החדה ביותר מאז נובמבר 2008.הגורם העיקרי לתוצאות החלשות היה עלייה חדה בהוצאות האחריות, שהגיעו לכ-2 מיליארד דולר ברבעון - כ-4% מהמכירות. פורד ציינה כי רוב העלויות קשורות לדגמים משנת 2021 וקודם לכן.
למרות זאת, מגזרי החברה הציגו תוצאות מעורבות:
1. Ford Blue (רכבים מסורתיים): רווח תפעולי של 1.2 מיליארד דולר, שיפור קל מהרבעון הקודם של 300 מיליון דולר.
2. Model e (רכבים חשמליים): הפסד של 1.1 מיליארד דולר, שיפור מההפסד של 1.3 מיליארד ברבעון הקודם.
3. Ford Pro (רכבים מסחריים): רווח של 2.6 מיליארד דולר עם שולי רווח של 15.1%, הגבוהים ביותר מבין המגזרים.
למרות התוצאות המאכזבות, פורד שמרה על תחזית הרווח התפעולי השנתית של כ-11 מיליארד דולר, רמז לציפייה למחצית שנייה חזקה יותר. התחזית מרמזת על כ-5.5 מיליארד דולר ברווח תפעולי למחצית השנייה של השנה. וול סטריט מצפה כיום לכ-4.6 מיליארד דולר.
האנליסטים מעריכים כי בעיות האחריות של פורד הן מגמה מתמשכת, עם עלייה בהוצאות מ-1.6% מההכנסות בשנים 2011-2019 לממוצע של 2.9% מאז 2022.
יצרנית הרכב נסחרת כעת לפי שווי של 42.9 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית פורד איבדה 5.93% מתחילת השנה ו-2.7% ב-12 החודשים האחרונים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה