כאל שוברת שיאים, מקס חזקה ומנורה עשויה להשביח את ישראכרט

כמה כרטיסי אשראי בישראל, מי החברה הרווחית ביותר, מי זו שגובה את הריבית הכי גבוהה והפוטנציאל הגבוה למנורה בעסקת ישראכרט אם תהיה
 | 
telegram
(8)

שוק כרטיסי האשראי בישראל, נשלט ברובו על ידי שלושה שחקנים עיקריים. לישראכרט  ישראכרט -0.69% ישראכרט 1,440 -0.69% ישראכרט בסיס:1,450 פתיחה:1,428 גבוה:1,487 נמוך:1,400 תמורה:19,504,030 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: יש 4.4 מיליון כרטיסי אשראי פעילים, מתוכם 3.2 מיליון כרטיסים בנקאים, לכאל יש 3.5 מיליון כרטיסים, מתוכם 2.1 מיליון בנקאיים ולמקס יש 3 מיליון כרטיסים, מתוכם 1.6 מיליון בלבד כרטיסים בנקאיים. מחזור העסקאות בכרטיסי האשראי מגיע לכ-500 מיליארד שקל בשנה.  המחזור הממוצע לכרטיס בארץ כ-4,000 שקל. 

מעבר לשינויים שהתרחשו בשנים האחרונות, נדמה שהארנק הסלולרי לקח סמל סטטוס שהיה תמיד בליבה של פעילות החברות. לא עוד הוצאת כרטיס שחור נחשק, במעמד התשלום בסיום הארוחה, שבמקרים רבים העיד על בעל הכרטיס. 

הכרטיס עצמו הפך עבור רבים להיסטוריה ועיקר הפעילות בסליקה היום היא בטלפונים הנייידים. גם בעסקאות באינטנרט, אנחנו מקלידים רק מספר כרטיס ולא צריכים את הכרטיס. כך שאם לפני שני עשורים החברות התמקדו בין השאר בנחשקות  הכרטיס, היום זה בעיקר בהטבות. קיימת התעצמות בתחרות בין המועדונים השונים ובהטבות לכלל הלקוחות. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בגזרה זו שלושת החברות שומרות על פרופיל גבוה, במטרה להעניק ללקוחותיהם מקסימום הטבות. שינוי זה גם הביא לשחיקה במעמדה של אמריקן אקספרס, שהייתה מזוהה תמיד עם כרטיס יוקרתי ונחשק. 

כאל היא חברת כרטיסי האשראי הרווחית בישראל, היא גם זו שגובה את הריבית הגבוהה ביותר בשוק. הריבית בכאל מגיעה ל-15.5% בין השאר מהסיבה ששליש מהתיק שלה הוא באשראי מתגלגל, בגינו נגבית ריבית גבוהה יותר. גובה הריבית בישראכרט ומקס עומד על 13.4% בממוצע. ריביות כרטיסי האשראי גבוהות מאלו של הבנקים שעומדות על9.5%-12% בממוצע .

התשואה על ההון מספרת את הסיפור של שלושת החברות. בעוד שבמקס היא עמדה על 14.8% ובכאל על 14.2% בישראכרט היא עמדה על 8.7% בלבד. זה מביא לכך שלמרות שישראכרט היא החברה הגדולה ביותר, הרווח שלה הוא הנמוך מכל שלוש החברות. 
 

הפסדי אשראי


מעבר לפעילות ההנפקה והסליקה, תחום עיקרי, חשוב ומתפתח הוא הענקת אשראי. בחציון הראשון לשנת 2024 נרשמו הוצאות בכאל בגין הפסדי אשראי בסך של 107 מיליון שקל, לעומת הוצאות בסך של 94 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עליה בשיעור של .13.8% . 

הוצאות מקס בגין הפסדי אשראי למחצית הראשונה של שנת 2024 הסתכמו ב-97 מיליון שקל, בהשוואה ל-102 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בישרכארט הוצאות בגין הפסדי אשראי, היו 152 מיליון שקל לעומת 161 מיליון שקל בשנה שעברה, ירידה של 6%. 
 

הרבעון השני 2024 

 
גלי ההדף מהמלחמה, שהתבטאו בעיקר ברבעון האחרון של השנה הקודמת הסתיימו. שלושת חברות כרטיסי האשראי חזרו לשיגרה, כאשר עבור שתי החברות זו שיגרה מבורכת. 

שלושת חברות כרטיסי האשראי הגדולות - ישראכרט, ויזה כאל ומקס - הרוויחו ברבעון השני של השנה הנוכחית 242 מיליון שקל, גידול של 8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. את מחצית 2024 הן סיימו ברווח של 451 מיליון שקל, גידול של 2.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הרבעוני הגבוה שייך לחברת כאל שהרוויחה ברבעון 92 מיליון שקל ובחציון 179 מיליון שקל. 

מקס הרוויחה ברבעון 82 מיליון שקל, בהשוואה ל־71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית 2024 הרוויחה החברה 140 מיליון שקל, בהשוואה ל־145 מיליון שקל בשנה שעברה.  

ישראכרט הרוויחה ברבעון השני 68 מיליון שקל, בהשוואה ל־64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית 2024 הרוויחה החברה 132 מיליון שקל, לעומת 121 מיליון שקל בשנה שעברה. כאל ומקס נמצאות בשנים האחרונות בתנופה והן הצליחו להשיג רווחי שיא. לעומתם ישראכרט מדשדשת מאוחר. 
 

כאל-חברת כרטיסי האשראי הרווחית בישראל 


לפני שש שנים לילך טופולובסקי שהיתה מנכ"לית דיסקונט מינתה את לוי הלוי, שעמד בראש חטיבת הטכנולוגיות, לתפקיד מנכל כאל. טופולובסקי היטיבה להבין את משמעות הטכנולוגיה, בחברת כרטיסי אשראי. 

הלוי ניגש במרץ לעבודה וכאל שעד אז נחשבה לגוף עתיק ופחות יוזם הפכה לחברה הצומחת ביותר. כאל התחילה כחברת כרטיסי האשראי הקטנה ביותר והפכה לחברה הרווחיות ביותר בענף והשנייה בגודלה. 

היא עשתה זאת בזכות יישום אסטרטגיה, להגדלת בסיס הלקוחות ונתח השוק. בשש השנים האחרונות (2017-2023) היא הכפילה את מחזור העסקאות שלה ובסיס הלקוחות הפעילים של החברה גדל פי 2 מהמתחרות – כאל גדלה ב-1.35 מיליון כרטיסים פעילים, יותר משתי המתחרות יחד (מקס גדלה ב-600 אלף, ישרכארט ב-700 אלף).

החברה שותפה במועדונים המובילים בישראל, מנפיקה כרטיסים בנקאיים, הגדילה את בסיס הלקוחות בעולם הסליקה, חיזקה את הרגל העצמאית שלה עם כרטיסים חוץ בנקאיים ללא שותפים, ופיתחה פלטפורמת תשלומים מתקדמת וראשונה מסוגה שמאפשרת לה להוביל את עולם התשלומים המתקדמים. כאל שמה דגש על הגדלת בסיס הלקוחות כבסיס להמשך הצמיחה של החברה וזה מאד התשלם לה. 

תוצאות התוכנית ארוכת הטווח התבטאו בכך שכאל הפכה לחברה הרווחית בישראל. בשלוש השנים האחרונות מציגה כאל את הרווח הנקי הגבוה מבין חברות הענף, והדבר עשוי לספק רוח גבית לבעל השליטה, בנק דיסקונט שייאלץ להיפרד ממנה עד 2026, לפי החוק להגברת התחרות במערכת הבנקאית. 

כאל עשויה להגיע לרווחים שנתיים של מעל 300 מיליון שקל ורגע לפני המכירה, היא עשויה להימכר בשווי עתק של 3.5 מיליארד שקל ומעלה. להשוואה, ישראכרט הונפקה לפי שווי של 2.7 מיליארד שקל ומקס נמכרה לכלל לפי שווי של 2.47 מיליארד שקל. 

כאל היא סיפור הצלחה. מרווח של 157 מיליון שקל בשנת 2018. כאל הרוויחה כבר בשנת 2021 סכום של 269 מיליון שקל וב-2023 למרות המלחמה הרווח היה 252 מיליון שקל, בנטרול הרווח על מכירת בית כאל בגבעתיים. ברבעון המלחמה ספגה כאל ירידה של 60 מיליון שקל, בשל סגירת השמיים וגידול במחיקות תיק אשראי. 

כאל לקחה את שוק המועדונים, בסוף 2017 עברה שופרסל ממקס לכאל, בעסקה שזעזעה את שוק כרטיסי האשראי, עסקה שהחלה את התפנית בחברה. 

באופן די מדהים, קרפור שרואה בשופרסל את המתחרה הראשית והגדולה, העדיפה את כאל כשותפה במועדון החדש קרפור קלאב המועדון בשותפות עם ביט ואלקטרה מוצרי צריכה והן העדיפו את כאל כשותפה גם בשל היתרונות הטכנולוגים. 

בזכות עסקאות אלו כאל שולטת בשוק המזון, כאשר רמי לוי עם כרטיס ישראכרט וויקטורי עם מקס. לכאל גם אחיזה חזקה במועדוני צרכנות הייטקזון, פאואר קארד ו-365. עסקה אחרת ומאוד משמעותית היא של דיינרס עם מועדון הנוסע המתמיד של אל על כרטיס פליי קארד. 
  

MAX 

לפני שמונה שנים מינתה רקפת רוסק עמינוח, לתפקיד מנכ"ל מקס את רון פיינרו. באותה התקופה מקס היתה בבעלות בנק לאומי ופיינרו היה ראש החטיבה הפיננסית של הבנק. פיינרו והצוות שגיבש עושים עבודה נהדרת והיא החברה עם הרווח הנקי השני בענף כרטיסי האשראי ועם מבנה ההוצאות הנמוך ביותר. 

לפני שנתיים רכשה כלל החזקות את מקס לפי שווי של 2.47 מיליארד שקל, מידי בעלת השליטה קרן ורבורג פינקוס. יו"ר מקס, ירון בלוך, כיהן בעבר כמנכ"ל לאומי פרטנרס והוא בעל נסיון פיננסי עשיר. במקס מצליחים לייצר הכי הרבה כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים והם כמעט הגיעו לאיזון במספר הכרטיסים הבנקאיים לחוץ בנקאיים.

מחזור ההנפקה הכולל של החברה ברבעון השני גדל בכ-11%, כאשר מחזור כרטיסי האשראי החוץ בנקאי גדל ב-20%. במהלך רבעון זה המשיכו לגדול בהדרגתיות מחזורי הפעילות בכרטיסי האשראי, ואף עלו על המחזורים בתקופה המקבילה אשתקד. תיק האשראי הצרכני, צמח בכ-5% אל מול יתרתו ברבעון המקביל אשתקד ועמד על כ-9.6 מיליארד שקל. במקביל, צמח תיק האשראי לעסקים בכ-13% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכמיליארד שקל. 

פיינרו מציג זינוק בתשואה על ההון ל-14.8% ואחוז ההוצאות במקס כולל הפסדי אשראי הוא 26% לעומת 41% בישראכרט.  מקס חצתה הרבעון לראשונה את הנפקת 3 מיליון כרטיסים פעילים והגיעה ל 3.084 מיליון כרטיסים, מתוכם 47% כרטיסים חוץ בנקאיים, מספר מרשים לעומת 27% בלבד של ישראכרט ו-39% של כאל. למקס שני יתרונות מהותיים להמשך, אחוז גבוה של כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים לצד הוצאות נמוכות. 

מה קורה בישראכרט 

שנת 2021 היתה שנת השיא של ישראכרט, בסיומה הרוויחה סכום של 343 מיליון שקל. רן עוז התמנה לתפקיד המנכ"ל בסוף 2021. עם מינויו אמר שישראכרט נכנסת לשנת 2022 כשחקנית מובילה עם תנופה חזקה בכל קווי הפעילות שלה. עוז טען שהגדיר  מיקודים עסקיים שיאפשרו יתרון תחרותי מבוסס טכנולוגיה ודאטה עבור הקבוצה.  

אלא שהיתה זו השנה האחרונה בא הייתה לחברה עדנה. 

ישראכרט היא החברה הוותיקה והגדולה בישראל ובשנת 2022 החליט דב קוטלר שהיה מנכל הפועלים לפתוח את ההסכם עם ישראכרט. האקדח לרקה שהצמיד קוטלר לישראכרט, היתה בין בחירה רעה לרעה יותר. 

ישראכרט נדרשה לשלם לבנק הפועלים 0.29% מעמלות כרטיסי האשראי שהיא גובה. זאת, בעוד בהסכם הקודם בין הצדדים מ-2013 - בעת שישראכרט הייתה חברה בת בבעלות מלאה של הפועלים - העמלה הייתה נמוכה יותר ועמדה על שיעור של 0.17%. בכך ישראכרט יישרה  קו עם העמלה הנהוגה בשוק. כאל שבשליטת בנק דיסקונט משלמת 0.33% ואילו MAX משלמת 0.29%. 

הנזק השנתי לישראכרט, הוערך אז ב 200 מיליון שקל. באותה עת ועל מנת להרגיע את ציבור המשקיעים הודיעה החברה על תרומה חיובית של ההסכם לרווחיות על פני כל תקופתו שנמשכת 8 שנים. ההנהלה העריכה שמהלכים עסקיים וניהוליים, שיתופי פעולה ומיקוד אסטרטגי ביישום מנועי צמיחה, יאפשרו למתן את השפעות השינוי ולפצות עליו בעתיד תוך צמיחה ברווחיות שימוש בדאטה להצעת מוצרים חוץ בנקאיים.

עוז ותמר יסעור, יושבת הראש, אמרו אז שהחברה נערכה וערוכה היטב ליציאתה לדרך של ישראכרט חדשה ועצמאית. שניהם דיברו על ישראכרט עצמאית, אשר נערכה לתחרות ולשינויים בשוק  עם מנועי צמיחה חדשים. הם אפילו אמרו אז שהגדלת חלקו של הבנק מחדדת את הצורך בשיפור היעילות התפעולית של החברה. בפועל מעבר לאותן הצהרות והודעות ההרגעה לעיתונות, לא בטוח שבישראכרט הבינו את גודל המשבר, בטח שלא התנהלו באופן כזה. 

כאשר חותכים לחברה כמעט ממחצית מהרווח השנתי, עליה לעשות מהלכים קיצוניים על מנת לשמר את מעמדה ולנסות להגיע לשולי רווח רגילים. ישראכרט לא עשתה זאת ולמרות גודלה הפכה לחברה הכי פחות רווחית. זו התנהלות מאכזבת מאד כאשר כל הנורות הבהבו כבר אז. 

מעבר לרווח הכי נמוך, ישראכרט אחרונה בכל הפרמטרים כולל ההוצאות, וההפסדים בגין מחיקות אשראי. ישראכרט היא עדיין החברה הגדולה ביותר בהיקף הפעילות עם נכסים רבים, כולל לייף סטייל, כרטיס האשראי עם סופר פארם, והמועדונים הותיקים עם אשמורת חבר והוט, אלא שהוא לא מנוצל נכון. 

לפני פחות משנה התפוצצה העסקה בה היתה אמורה הראל להפוך לבעלת השליטה בחברה. המכירה להראל, שהייתה מביאה בעל שליטה רציני נתקלה בהתנגדות של הממונה על ההגבלים העסקיים. הראל היתה אמורה לרכוש את ישראכרט לפי שווי של 3.3 מיליארד שקל, שווי השוק של ישראכרט היום הוא 2.7 מיליארד שקל בלבד, כלומר נמוך ב 22% מזה שהיה בעסקת הראל שלא יצאה אל הפועל. 

שלשום פרסמנו שמנורה תפעל לרכוש את גרעין השליטה של ישראכרט,כלומר 32%, לפי שווי חברה של 3 מיליארד שקל. מנורה גם העריכה כי קיימת וודאות גבוהה להשלמת העסקה. בהתבסס על בדיקות שערכה החברה בעבר ועל בחינה מעמיקה של החברה את נימוקי רשות התחרות שלא לאשר את עסקת הראל. עבור ישראכרט זו בשורה נהדרת, מנורה היא חברת ההשקעות המתפתחת בישראל עם ניהול מוקפד ותוצאות נהדרות. מיכאל קלמן ויהודה בן אסייאג עשו בחברה מהפכה, ומנורה צומחת, חדשנית ומתקדמת עם תוצאות מצויינות. בהנחה שהעסקה תצא לפועל יש לקוות ולהניח שישרכראט תצא לדרך חדשה. 
 

ממשל תאגידי


כתבנו כאן לא מעט על ממשל תאגידי לקוי. דווקא בחברות ללא בעל שליטה, או לפחות גרעין שליטה נדרשת אחריות יתר. 

לפני חודש, ולמרות התוצאות הכספיות החלשות מבין כל חברות כרטיסי האשראי, כונסה אסיפה כללית של החברה ובה עדכוני שכר משמעותים למנכל רן עוז וליושבת הראש. עוז מכהן בתפקיד שלוש שנים והתגמול השנתי עודכן מ-4.6 ל-5.4 מיליון שקל, עליה משמעותית של כמעט 20%, וכן הענקת אופציות למנכ"ל. הסכומים צמודים למדד המחירים לצרכן. 

כמו שקורה במקרים רבים, הוכנס סעיף שולי על מנת להראות לכאורה שליטה כאשר ועדת התגמול והדירקטוריון יהיו רשאים לקבוע כי רכיב ההצמדה למדד יופחת, כולו או חלקו, במקרים חריגים. ברור שזה לא הכסף הגדול. 

מאז כניסתו של עוז לתפקיד שער המניה ירד ב-9% ושווי השוק של ישראכרט גבוה במעט משווי מקס בעסקת כלל. לא ברור היכן תפקידם של הגופים המוסדים שאמורים לשמש כשומרי סף.  הראל, הפניקס, הם אלו שהיו אמורים לבלום מהלך זה. גם צפריר הולצבלט, נעמה גל ואברהם הוכמן, הדירקטורים מהציבור, היו יכולים למנוע את ההתנהלות הזו. 

חשוב לציין כי לפני שלוש שנים, בטרם כניסתו לתפקיד של המנכל עוז, עודכן שכרו של קודמו וקובע שהוא יהיה בתוקף למנכלים הבאים בעיקר בשל הסיבה שלחברה אין גרעין שליטה. רן עוז מנכ"ל ותיק ומוערך והוא היה בעברו גם יו"ר כאל. חבל שאצה לו הדרך, דווקא על רקע ביצועים לא טובים, להעלות את שכרו. 

שוק  ההון  לא יודע עדיין להתגבר על בעיות תאגידתיות. טוב היה אילו עדכון השכר היה מותנה באופן ישיר לתוצאות החברה ובטח אילו היה נדחה למצב בו החברה מתאוששת ויוצאת לדרך אחרת. 
 

אמריקן אקספרס 

 
פרימיום אקספרס מנפיקה וסולקת בבלעדיות בישראל כרטיסי אשראי מסוג אמריקן אקספרס, כאשר תפעול מערך כרטיסי האשראי של פרימיום אקספרס, נעשה על-ידי ישראכרט. 

הרווח בחציון הראשון, צנח ל-18 מיליון שקל לעומת 44 מיליון בחציון הראשון של 2023. לפני שנתיים החליט מנכ"ל האוצר על תחרות בסליקת אמריקן אקספרס של ישראכרט ודיינרס של כאל. הסליקה של אמריקן אקספרס (פרימיום אקספרס), מותג שהיא מנפיקה וסולקת בבלעדיות, נשאר בידיים שלה, אולם, שאר בעלי רישיון הסליקה בשוק קיבלו אישור ראשוני  גם הם, להתחיל לסלוק את אמריקן אקספרס במודל מאגד. 

ישראכרט העריכה אז כי יישום המתווה עשוי להגביר את תחרות הסליקה במותגים הסגורים אמריקן אקספרס ודיינרס, ועשוי להביא לירידה בהכנסות פרימיום אקספרס מסליקה. קארדקום החלה לאפשר בתחילת השנה לבתי העסק לסלוק את כל חמשת המותגים: ויזה, מאסטרקארד, ישראכרט, דיינרס ואמריקן אקספרס, זאת לצד הארנק הדיגיטלי ואפליקציות התשלום השונות – אפל פיי, גוגל פיי, ביט ופייפאל. גם כאן ישראכרט סופגת פגיעה משמעותית. 
 

מה הלאה?


במהלך 2023 ניכרה עלייה בסיכון האשראי, המתבטאת בגידול בהיקפי המחיקות וקיטון בהיקפי גביית חובות שנמחקו בעבר. הגידול בהוצאה להפסדי אשראי ב-2023 נבע בעיקרו מהסביבה המאקרו-כלכלית, מהקפאת פעילות הגבייה בשבועות הראשונים מפרוץ המלחמה, מגידול בהפרשה הקבוצתית להפסדי אשראי לעומת קיטון בשנה קודמת ומגידול בתיק האשראי. 

נכון לנקודת הזמן הזו, תוך ניתוח דוחות הרבעון השני, עולה כי שוק חברות כרטיסי האשראי חזר לשיגרה. התשתית שבנתה הנהלת כאל ברשות לוי הלוי היא תשתית נהדרת, פריסת המועדונים לצד הקדמה הטכנולוגית הביאה את כאל להיות חברת כרטיסי האשראי הרווחית בישראל. 

רווח שנתי ממוצע של מעל 300 מיליון שקל לצד יכולות הניהול הגבוהות יבטיחו לדיסקונט שווי שוק הגבוה מבין כל החברות שמוערך בין 3.2-3.7 מיליארד שקל. במקס ההנהלה יציבה עם מבנה הוצאות נמוך ורווח גבוה והוא עשוי להיות עבור כלל השקעה מצויינת. גם מחיר הרכישה (2.47 מילאירד שקל) תומך בהערכה הזו. 

מקס היא חברה מחושבת אך בועטת, יעילה מאד, ושיתופי הפעולה עם קבוצת פוקס ואחרים לצד היחס המצויין של כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים עשוי להבטיח לה עתיד ורוד. 

למרות שעברו שנתיים, ישראכרט עדיין לא הפנימה את העסקה החדשה עם בנק הפועלים שנגסה כבר לפני שנתיים מחצית מרווחיה. היא חייבת באופן מיידי להעלות את שיעור התשואה על ההון, חייבת לצמצם הוצאות ובעיקר צריכה ובהקדם בעל שליטה רציני. עסקת מנורה, אם תצא אל הפועל, עשויה להיות חבל ההצלה לישראכרט ולצד זה בשל הפוטנציאל הגבוה של החברה עסקה טובה גם עבורה. 

גם הרעיון לרכוש חלק מהחברה בדומה למה שעשתה משפחת אמיר בשופרסל נבון, בפועל השליטה מלאה כאשר הסיכון הפיננסי נמוך משמעותית. שווי החברה בבורסה, 2.7 מיליארד שקל, נמוך מאד עבור חברה עם פוטנציאל גבוה מהיותה החברה הגדולה בישראל. 

בשנה הבאה, במידה ולא יהיו שינויים כלכליים או רגולטורים, שלושת החברות עשויות לחצות את רף הרווח השנתי של מיליארד שקל. זו עשויה להיות הרווחיות הממוצעת בשנים הקרובות בהנחה שהמצב הכלכלי והבטחוני יהיו ללא שינוי מיוחד.

תגובות לכתבה(8):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    יופי של ניתוח
    מושיק 02/09/2024 07:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פליי קארד זה הכרטיס הכי שווה. השאר זה די דומה
    סגור
  • 7.
    מנורה
    חיים 01/09/2024 21:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב מאד אם זה מה שיהיה. הם חבורת מקצוענים שיעשו טוב לאשראי הצרכני
    סגור
  • 6.
    חברות כרטיסי האשראי ממומפות ומסוכנות
    כלכלן 01/09/2024 18:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כרטיסי האשראי הם בועה
    סגור
  • 5.
    רכישת ישראכרט ע"י מנורה תתרום לתחרות
    סמי 01/09/2024 17:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מנורה תשתמש בישראכרט להגדלת אשראי פרטי ולכן התחרות בתחום תגדל.
    סגור
  • 4.
    מעניין
    מיכאל 01/09/2024 13:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשבתי שישראכרט הכי רווחית. כאל עושים עבודה טובה זה ידוע
    סגור
  • טען עוד
  • 3.
    ישרכראט עולה די יפה (ל"ת)
    עמוס 01/09/2024 13:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כרטיסי אשראי
    אסף 01/09/2024 13:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא צריך אותם יותר בכלל.רק טכנולוגיה
    סגור
  • 1.
    כאל שוחטים בריביות (ל"ת)
    לימור 01/09/2024 12:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות