התחרות גוברת: נטפליקס, אמזון ואפל מקבלות מתחרה חדשה

מנכ"ל סוני חשף לאחרונה כי החברה מתכוונת לשנות כיוון ולהתמקד ביצירת תוכן מקורי. "זה התחום שאנחנו אוהבים ושבו אנחנו יכולים לתרום הכי הרבה," אמר קניצ'ירו יושידה, מה שמסמן שינוי אסטרטגי משמעותי
 | 
telegram
(2)

בעוד ענקיות הטכנולוגיה נאבקות על נתח שוק בעולם הסטרימינג, סוני בחרה עד כה בגישה שונה. במקום להיכנס לתחרות על מנויים, החברה היפנית אימצה אסטרטגיה ייחודית שהפכה אותה ל"ספקית נשק" בשדה הקרב הדיגיטלי. עסקת הרישוי שנחתמה עם נטפליקס באפריל 2021 היא דוגמה מובהקת לגישה זו, המאפשרת למנויי נטפליקס ליהנות מיצירות כמו "Uncharted" וספיידרמן. עם זאת, נראה שהמצב צפוי להשתנות.

המנכ"ל קניצ'ירו יושידה חשף לאחרונה בראיון ל-Financial Times כי החברה מתכוונת לשנות כיוון ולהתמקד ביצירת תוכן מקורי. "זה התחום שאנחנו אוהבים ושבו אנחנו יכולים לתרום הכי הרבה," אמר יושידה, מה שמסמן שינוי אסטרטגי משמעותי.

השינוי הזה אינו מפתיע לאור הנתונים הכלכליים. בעוד שמניות סוני ביפן עלו ב-2.5% מתחילת השנה, המניו תשלה בארה"ב רשמו עלייה מתונה של 0.8% בלבד, הרחק מאחורי הזינוק של 13% במדד הנאסד"ק 100. נתונים אלו מדגישים את הצורך של סוני לחפש מנועי צמיחה חדשים.
 

שווי של 3.4 טריליון דולר עד 2028

תעשיית הבידור, שצפויה להגיע לשווי של 3.4 טריליון דולר עד 2028 לפי הערכות PwC, מהווה הזדמנות אדירה עבור סוני. החברה כבר השקיעה כ-10 מיליארד דולר בחיזוק מערך התוכן שלה ביחידות הסרטים, משחקי הווידאו והמוסיקה. ההשקעה הזו כבר מניבה פירות, עם הצלחות כמו הקומדיה הרומנטית "Anyone But You", משחק הווידאו "Marvel's Spider-Man 2", ואלבום ביונסה "Cowboy Carter".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אולם, המעבר ליצירת תוכן מקורי מציב את סוני בעימות ישיר עם ענקיות הסטרימינג כמו נטפליקס, אמזון ואפל. חברות אלו כבר משקיעות סכומי עתק ביצירת תוכן מקורי, עם הצלחות מרשימות כמו "משחק הדיונון" של נטפליקס ו"טד לאסו" של אפל TV. האתגר עבור סוני יהיה להתחרות על תשומת הלב של הצופים בשוק רווי ותחרותי זה.

למרות האתגרים, לסוני יש יתרונות משמעותיים. החברה כבר מחזיקה ביחסים טובים עם השחקניות המרכזיות בתעשייה, כפי שציין יושידה. יתרה מזאת, הניסיון העשיר של סוני בתחומי הבידור השונים - מסרטים ועד משחקי וידאו ומוסיקה - מעניק לה יתרון ייחודי ביצירת תוכן מגוון ואיכותי.

בסופו של דבר, המעבר של סוני ליצירת תוכן מקורי מסמן שלב חדש במלחמות הסטרימינג. בעוד שהחברה נמנעה בעבר מלהיכנס ישירות לתחרות, היא עשויה כעת להפוך לשחקנית משמעותית בזירה זו. השאלה המרכזית תהיה האם סוני תצליח לתרגם את הניסיון והמשאבים שלה להצלחה בעולם התוכן המקורי, ובכך לפתוח פרק חדש בהיסטוריה של החברה ושל תעשיית הבידור כולה.

הדוחות לרבעון הראשון

בדוחותיה לרבעון הראשון, הענקית היפנית רשמה עלייה של 10% ברווח התפעולי, שהגיע ל-279.11 מיליארד ין (כ-1.9 מיליארד דולר), תוך כדי גידול של 2% בהכנסות לסך של 3.01 טריליון ין (כ-20.5 מיליארד דולר). תוצאות אלו משקפות את האסטרטגיה המגוונת של סוני, המתבססת על מספר מנועי צמיחה חזקים.

במרכז ההצלחה של סוני עומדת חטיבת המשחקים, שרשמה עלייה של 12% בהכנסות. למרות ירידה במכירות החומרה של קונסולת ה-PlayStation 5, החברה הצליחה לפצות על כך באמצעות עלייה במכירות תוכנה ושירותי רשת. זוהי עדות לשינוי המתרחש בתעשיית המשחקים, כאשר יותר ויותר צרכנים פונים להורדות דיגיטליות ושירותי מנוי כמו PlayStation Plus.

חטיבת המוסיקה של סוני כיכבה גם היא ברבעון, עם עלייה מרשימה של 23% בהכנסות. ההצלחה הגדולה של אלבום הקאנטרי של ביונסה, "Cowboy Carter", תרמה מאוד לתוצאות. 

עם זאת, סוני עדיין מתמודדת עם אתגרים. הירידה במכירות ה-PlayStation 5 מ-3.3 מיליון יחידות ברבעון המקביל אשתקד ל-2.4 מיליון יחידות ברבעון הנוכחי מצביעה על רוויה אפשרית בשוק הקונסולות. למרות זאת, העלייה בהכנסות ממשחקים ושירותים מראה שסוני מצליחה להתאים את עצמה למציאות החדשה, שבה הערך עובר מחומרה לתוכנה ושירותים.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סוני
    לרון 05/09/2024 09:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמנם מניית ערך אך לא ניתן להשוותה לשמות שהוזכרו,תחרות?? לגמרי לא!
    סגור
  • 1.
    סוני
    לרון 05/09/2024 07:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניית ערך ברורה,פשוט לשבת,לא המלצה,אני בפנים מזה שבועיים,הייתה פעם בשער 8$
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות