איך אינוויז תרוויח מסגירת חטיבת ה-LiDAR של מובילאיי והאם רכישה נמצאת על השולחן?
עדכון: מניית החברה זינקה ב-45% מאז הכתבה (במיוחד ביומיים האחרונים)
הדרך של אינוויז אינוויז +0.47% אינוויז 0.53 +0.47% סגירה:0 פתיחה:0.52 גבוה:0.55 נמוך:0.52 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: המייצרת חיישני LiDAR לנהיגה אוטונומית, בוול סטריט מאז שמוזגה לספאק ב-2020 לא מוצלחת במיוחד כאשר מאז המניה שלה כבר איבדה 95%. גם המניה של מובילאיי מובילאיי +3.93% מובילאיי 17.97 +3.93% סגירה:0 פתיחה:17.22 גבוה:18.14 נמוך:17.21 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בתקופה לא טובה לאחרונה אבל היא נחשבת לשחקן משמעותי בהרבה בתחום הנהיגה האוטונומית מאשר אינוויז, וגם לה עד לא מזמן הייתה חטיבת LiDAR, אך לא עוד.
על רקע התוצאות החולשות והורדת התחזיות האחרונות, הנהלת מובילאיי החליטה לחסל את פעילות ה-LiDAR של החברה. עלויות פיתוח ה-LiDAR הסתכמו בערך בכ-60 מיליון דולר בשנה עבור מובילאיי והוא אמור להסתיים רק בעוד מספר שנים, כך שמובילאיי בעצם חוסכת במצטבר מאות מיליונים בודדים.
מה שמובילאיי מתכננת לעשות הוא לרכוש את מוצרי ה-LiDAR מחברות אחרות, כמו אינוויז, כאשר בהמשך לא מופרך לחשוב על רכישה של אינוויז על ידי מובילאיי. כך אינוויז עשויה להרוויח שלוש פעמים - פעם אחת בכך ששחקן גדול יוצא מהשוק, פעם שניה בכך שהיא מרוויחה לקוח (למובילאיי כבר יש פעילות מול אינוויז, כעת הפעילות תגדל) ופעם שלישית אם מובילאיי תחליט לרכוש את החברה.
האם מובילאיי תציל את אינוויז?
אינוויז הונפקה בשנת 2020 דרך מיזוג לספאק עם חלומות גדולים על רכבים אוטונומיים. "הייתה תחושה שבכל רגע לכל אחד יהיה רכב אוטונומי שיעבוד בכל תנאי מזג האוויר, ואז כולם הבינו שהסיפור הזה יותר מורכב ושזה ייקח עוד זמן, ובטח שהרכב האוטונומי האידיאלי, מה שנקרא בתעשייה שלב 5, לא יגיע בקרוב והייתה ירידה בהייפ" - כך אמר לנו אלעד הופשטטר, סמנכ"ל הפעילות העסקית של אינוויז, בשיחה.
ההייפ באמת ירד והמניה של אינוויז כבר איבדה 94% מאז המיזוג לספאק. המניה נסחרת לפי שווי של 92.6 מיליון דולר, ולמען האמת לא בטוח שגם התוצאות היום מצדיקות את היותה של אינוויז חברה ציבורית - ברבעון השני של השנה הכנסות אינוויז הסתכמו ב-6.7 מיליון דולר לעומת 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של פי 4 וחצי. ההפסד הגולמי הסתכם ב-237 אלף דולר לעומת הפסד גולמי של 3.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.
עומר כילף, מנכ"ל אינוויז; קרדיט: אינוויז
אינוויז אומנם מציגה שיפור בתוצאות, היא צמצמה משמעותית את ההוצאות שלה על מו"פ למשל כאשר ברבעון השני הן הסתכמו בכ-16.8 מיליון דולר לעומת כ-23.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. היא צמצמה את ההפסד התפעולי ל-23.5 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 33.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, וגם ההפסד למניה צומצם והסתכם ב-13 סנט לעומת הפסד של 23 סנט למניה ברבעון המקביל.
עם זאת, החברה עדיין רחוקה מרווחיות והצפי קדימה לא מעודד. האנליסטים צופים שברבעון השלישי אינוויז תפסיד 14 סנט למניה, כאשר בשנה כולה ההפסד צפוי להסתכם ב-55 סנט למניה, ובשנה הבאה ב-52 סנט למניה. גם בצד ההכנסות אינוויז לא צפויה להרשים כאשר היא צופה הכנסות של 4.25 מיליון דולר (אמצע טווח) לעומת צפי האנליסטים שעומד על 4.5 מיליון דולר.
למרות השיפור בתוצאות, אינוויז שורפת מזומנים בקצב גבוה, וכאן מובילאיי יכולה לעזור. במחצית הראשונה החברה שרפה 42.6 מיליון דולר כך שקצב שריפת המזומנים השנתי עומד על 85.2 מיליון דולר. רכישה של אינוויז על ידי מובילאיי תספק לה גב כלכלי ומקצועי חזק, בשילוב עם קשרים בתעשיית הרכב שאולי יעזרו לה להתקדם בשוק הרכב האוטונומי.
האם כדאי למובילאיי לרכוש את אינוויז?
התשובה הקצרה היא לא. אינוויז כאמור היא עדיין חברה הפסדית והיא כנראה תהווה משקולת על מובילאיי בתקופה הראשונית אחרי הרכישה, כאשר מובילאיי לא מחפשת לקחת על עצמה עוד גיבנת.
מצד שני, הדחיפה שמובילאיי יכולה לתת לאינוויז, גם כלכלית אבל גם מקצועית, יכולה להפוך אותה לנכס. אינוויז מגיעה כבר עם ידע רחב בתחום ה-LiDAR והיא נחשבת כיצרן Tier-1, דבר חשוב מאוד בתעשיית הרכב. בנוסף החברות כבר משתפות פעולה בחלק מהפרויקטים, כמו למשל הפרויקט בוולקספאגן.
אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי; קרדיט: נאסד"ק
גם חלק מהאנליסטים אופטימיים לגבי אינוויז - בסוף השנה שעברה האנליסטים של ג'יי פי מורגן פרסמו המלצת קנייה על אינוויז עם מחיר יעד של 13 דולר - אפסייד שאז היה פי 6.5 מהמחיר של המניה והיום הוא אפילו עצום יותר - פי 23.5. האנליסטים ציינו שהם "מצפים שהשילוב של מספר רב של זכיות, זכיות בנפח גדול, איזון בין עלויות וביצועים של LiDAR, והיכולת לתמוך באוטונומיה של הכביש המהיר במהירויות גבוהות עשוי להגדיל מאד את ההכנסות עד סוף העשור, כאשר משמעת עלויות אמורה להניע את הרווחיות".
הכנסות מובילאיי ברבעון השני הסתכמו ב-439 מיליון דולר לצד רווח של 9 סנט למניה - מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 424.8 מיליון דולר ורווח של 7 סנט למניה. ברבעון המקביל החברה דיווחה על הכנסות של 454 מיליון דולר ורווח של 17 סנט למניה. הרווח הגולמי הסתכם ב-304 מיליון דולר לעומת 326 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי עמד על 79 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 140 מיליון דולר ברבעון המקביל.
מובילאיי כאמור חתכה את התחזית שלה לשנה כולה זו הפעם השנייה השנה, כאשר היא צופה כעת הכנסות בטווח של בין 1.6-1.68 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת שעמדה על בין 1.83-1.96 מיליון דולר - ירידה של 13% בין נקודות האמצע של התחזיות, כאשר האנליסטים צופים לחברה הכנסות של 1.64 מיליארד דולר לשנה כולה. ההפסד התפעולי צפוי להסתכם בטווח של בין 531-580 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת של בין 378-468 מיליון דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.גם פורסייט,וגם ארבה מייצרות לידרים ותראו אותן...מדשדשות/מתרסקות. (ל"ת)יוסף 14/09/2024 13:30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.אני הפסדתי הון בחברה הזונפלתי שם 10/09/2024 21:29הגב לתגובה זו2 0המניה קרסה מעל 90 אחוז בוול סטריט מכמה סיבות: ראשית היא נכנסה לספאק דבר שוול סטרית לא אוהבת, שנית המחיר היה גבוהה מאוד וגם השווי, שלישית החברה מדממת המון מזומן בכל רבעון מזה מספר שנים. שורפת ושורפת מזומן ולא מוכרת כמעט. אפשר לומר שהחברה עבדה בגדול על המשקיעים הקטנים כאשר פורסם לפני כשנתיים שהיא זכתה בחוזים בהיקף של מיליארדי דולרים כ 7 מיליארד דולר ומתברר שהדבר פשוט שקרי ולא נכון. עומר כליף דפק ובענק את המשקיעים שלו. אולי עכשיו.סגור
-
מחכה לנסמשקיע 23/09/2024 09:36הגב לתגובה זו0 0רק מובילאי תוכל להציל את אינוויז..אבל מצד שני אני מבין שהלידאר הוא לא הפיתרון היחידי..מה שמעמיד בספק את שרידותה של אינוויז...בקיצור הלך הכסףסגור
-
גם אני . לא מעט. מנית חלום שלא מתגשם (ל"ת)איציק 14/09/2024 17:37הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.התנהלות מוזרה לאורך השנתייםאלי 10/09/2024 16:50הגב לתגובה זו1 0האחרונות..מצד אחד מפרסמים שזכו בחוזים ואין צפי להכנסות משמעותיות באופק...המנכל הלך על חבל דק שאני אישית האמנתי שהם בטווח הזמן הבינוני יהפו לחברה של מספר מיליארדי דולרים...סגור