אילון מאסק מכחיש: טסלה תשלם ל-xAI?

טסלה משתמשת במחשוב מבוסס AI לאימון תוכנת הנהיגה האוטונומית שלה ולפיתוח רובוטים הומנואידיים חוסכי עבודה. מאסק וחלק מהאנליסטים בוול סטריט הגדירו את שני המוצרים הללו כהזדמנויות בשווי טריליון דולר
 | 
telegram

בינה מלאכותית צפויה להיות הכוח המניע מאחורי מניית טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בחודשים הקרובים, והופכת לנושא המרכזי בו המשקיעים כנראה צריכים להתמקד בעתיד הנראה לעין. לאחרונה, ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי טסלה, חברת הרכבים החשמליים של אילון מאסק, שקלה לשלם לחברת הבינה המלאכותית של מאסק, xAI, עבור גישה לטכנולוגיה ומשאבי AI שלה. הדיווח עורר גלים בקרב משקיעי טסלה והעלה חששות.

בתחילת 2024, מאסק הביע רצון לקבל 25% מזכויות ההצבעה במניות טסלה, במטרה לשמור על פרויקטי AI בתוך החברה. כיום, כולל אופציות למניות, מאסק שולט בכ-20% ממניות טסלה. למרות שטרם השיג את ה-25% המיוחלים, בעלי המניות הצביעו שוב לאישור הסכם תגמול משנת 2018 שהעניק לו כ-300 מיליון אופציות.

בזמן שהדיון על האופציות של מאסק התנהל, הוא ייסד חברת בינה מלאכותית בשם xAI. צעד זה ענה, במידה מסוימת, על השאלה האם מאסק ישמור את כל פרויקטי ה-AI בתוך טסלה. התשובה כמובן הייתה שלילית.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

טסלה עדיין מפעילה תוכניות AI משלה, אשר משקיעים אופטימיים מצפים כי יניבו ערך של טריליוני דולרים לאורך זמן. האפשרות לשלם לחברה אחרת, הקשורה למאסק, עבור סיוע ב-AI, מעלה חששות לגבי ויתור על חלק מהפוטנציאל הכלכלי.

יצרנית הרכבים החשמליים משתמשת במחשוב מבוסס AI לאימון תוכנת הנהיגה האוטונומית שלה ולפיתוח רובוטים הומנואידיים חוסכי עבודה. מאסק וחלק מהאנליסטים בוול סטריט הגדירו את שני המוצרים הללו כהזדמנויות בשווי טריליון דולר.

מאסק מכחיש את הטענות

בתגובה לדיווחים, מאסק הכחיש את הטענות וטען כי אין צורך ברישיון כלשהו מ-xAI. לדבריו, טסלה למדה רבות משיחות עם מהנדסים ב-xAI, דבר שסייע להאיץ את השגת נהיגה אוטונומית ללא פיקוח, אך אין צורך ברישוי רשמי של טכנולוגיה.

בעוד שרובוטים ביתיים עדיין נשמעים כמו מדע בדיוני, מכוניות ללא נהג נראות קרובות יותר למימוש. טסלה מתכננת לארח את אירוע הרובוטקסי שחה ב-10 באוקטובר בהוליווד, שם צפויה להציג מונית רובוטית ולהסביר עד כמה היא קרובה להשקת שירות נהיגה אוטונומי. ההייפ סביב האירוע והתפיסה של המשקיעים לגבי התוכנית עשויים להשפיע משמעותית על מניית טסלה.

נכון לתחילת המסחר ביום שני, מניית טסלה ירדה בכ-15% מתחילת השנה. האטה במכירות רכבים חשמליים השפיעה על הסנטימנט של המשקיעים, כאשר טסלה שלחה כ-831,000 רכבים חשמליים במחצית הראשונה של השנה, ירידה של כ-7% בהשוואה ל-2023. האטה זו היא סיבה מרכזית לתקוות הגבוהות של המשקיעים לגבי מכוניות ללא נהג, שכן טסלה יכולה להרוויח מהפעלת צי מוניות רובוטיות ומתוכנות נהיגה משופרות.
 

היזם עשוי לייעץ לבית הלבן

לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שוקל לאמץ את הצעתו של מאסק להקמת ועדת יעילות ממשלתית, במידה ויזכה בבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב. מהלך זה עורר שאלות לגבי ההשפעה הפוטנציאלית על עסקיו של מאסק, ובפרט על טסלה .

הרעיון לוועדת היעילות עלה במהלך שיחה ארוכה בין מאסק וטראמפ באמצע אוגוסט, שהתקיימה בפלטפורמת המדיה החברתית X (לשעבר טוויטר) של מאסק. מאז, מאסק המשיך לדון בנושא הבזבוז הממשלתי ברשתות החברתיות, מה שמעיד על התעניינותו העמוקה בנושא. בתגובה לפרסום, מאסק צייץ: "אני מצפה לשרת את אמריקה אם תיווצר ההזדמנות. לא נדרש שכר, לא תואר, לא הכרה".

תפקיד זה, אם יתממש, יתווסף לרשימה ארוכה של תפקידים ומיזמים שמאסק כבר מנהל. בנוסף לטסלה, הוא עומד בראש SpaceX, X, xAI, The Boring Company ו-Neuralink. עומס זה מעורר חששות בקרב משקיעי טסלה, שזוכרים היטב את ההשפעה השלילית שהייתה לרכישת טוויטר על מחיר מניית החברה בשנת 2022.

למרות זאת, יש הסבורים כי החששות מוגזמים. גארי בלאק, מייסד שותף של Future Fund Active ETF ובעל מניות בטסלה, טוען כי אין מקום לדאגה כל עוד מאסק ממשיך לנהל את טסלה. יתרה מכך, מעורבות של מנהלים בכירים בוועדות ממשלתיות אינה דבר חריג, כפי שמעידה חברותה של מרי בארה, מנכ"לית ג'נרל מוטורס, בדירקטוריון של Business Roundtable.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות