בואינג בדילמה: איך להתמודד עם חוב של 58 מיליארד דולר?
בסוף הרבעון השני, החברה דיווחה על חוב של 58 מיליארד דולר, עם יתרות מזומנים של 12.6 מיליארד דולר בלבד. מצב זה נבע משנים של בעיות בתכנון, ייצור ואיכות, בצירוף מגפה עולמית
ענקית התעופה בואינג BOEING +4.09% BOEING 149.27 +4.09% סגירה:0 פתיחה:143.74 גבוה:150.34 נמוך:143.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ניצבת בפני אתגר פיננסי משמעותי, שעלול להיות הסיכון הגדול ביותר למניותיה בטווח הקרוב. למרות השביתה המתמשכת, בעיות בשרשרת האספקה ואתגרים בייצור, נראה כי האיום המשמעותי ביותר על ערך המניה הוא האפשרות של דילול הון.
לפי מומחים בתחום, בואינג עשויה לפנות בקרוב לגיוס הון משמעותי באמצעות הנפקת מניות חדשות. מהלך זה, אם יתרחש, צפוי להגדיל את מספר המניות הקיימות בשוק ולדלל את אחזקותיהם של בעלי המניות הנוכחיים.
שנים של בעיות בתכנון, ייצור ואיכות, בצירוף מגפה עולמית, הותירו את המאזן של בואינג במצב קשה. נכון לסוף הרבעון השני של השנה, לחברה חוב של כ-58 מיליארד דולר, כאשר מנגד עומדות יתרות מזומנים של כ-12.6 מיליארד דולר בלבד.
החוב של בואינג גבוה משמעותית מהממוצע
החוב נטו של החברה, העומד על כ-45 מיליארד דולר, גבוה פי שישה מהרווח התפעולי הצפוי לשנת 2025 (EBITDA). זהו יחס גבוה משמעותית מהממוצע בקרב חברות תעשייתיות ב-S&P 500, העומד על כ-1.5 בלבד. לשם השוואה, המתחרה העיקרית של בואינג, איירבוס, כמעט ואינה נושאת חוב נטו.אנליסטים מוולס פארגו העריכו לאחרונה כי בואינג עשויה להזדקק לגיוס של עד 30 מיליארד דולר בהון מניות במהלך השנתיים הקרובות. זהו סכום משמעותי ביותר, בהתחשב בעובדה ששווי השוק הנוכחי של החברה נמוך מ-100 מיליארד דולר. עם זאת, יש לציין כי הערכה זו נמצאת בקצה הגבוה של התחזיות, כאשר אנליסטים אחרים צופים גיוס של כ-10 מיליארד דולר בלבד.
בריאן ווסט, מנהל הכספים של בואינג, התייחס לאחרונה לנושא המאזן של החברה. הוא ציין כי לחברה שתי מטרות עיקריות: שמירה על דירוג אשראי השקעתי ומתן אפשרות לייצוב מערך הייצור ושרשרת האספקה. ווסט הדגיש כי החברה מעריכה באופן קבוע את מבנה ההון שלה ואת רמות הנזילות כדי להבטיח את יכולתה לעמוד בפירעון החובות בטווח הקרוב.
האתגר הפיננסי של בואינג בולט במיוחד בהשוואה לחברות אחרות בעלות דירוג אשראי השקעתי. מתוך כ-270 חברות כאלה ב-S&P 500, הממוצע של יחס החוב נטו ל-EBITDA עומד על כ-1.2 בלבד. כמעט כולן הציגו EBITDA חיובי ב-12 החודשים האחרונים, וכ-240 מהן אף הציגו תזרים מזומנים חופשי חיובי.
בוול-סטריט עדיין קיימת אופטימיות
למרות התמונה המאתגרת, ישנן גם תחזיות חיוביות לעתיד. אנליסטים צופים כי תזרים המזומנים החופשי של בואינג יתאושש בהדרגה, עם צפי לאיזון במחצית השנייה של 2024 (אם כי השביתה עלולה להשפיע על תחזיות אלו), ולאחר מכן עלייה ל-4.5 מיליארד דולר ב-2025 ו-8 מיליארד דולר ב-2026.לסיכום, בעוד שהמצב הפיננסי של בואינג נראה מאתגר, חלק מההשפעה הצפויה של גיוס ההון כבר משתקפת במחיר המניה. מניות החברה ירדו בכ-65% מהשיא שנרשם במרץ 2019. עם זאת, קשה להעריך במדויק כמה מההשפעה כבר מגולמת במחיר. משקיעים צפויים להגיב בשלילה אם וכאשר בואינג תכריז על מכירת מניות, אך ייתכן שלאחר טיפול במאזן החברה, המשקיעים יוכלו לבחון מחדש את הפוטנציאל של המניה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.על דבר אחד אן מחלוקתYL 18/09/2024 13:05הגב לתגובה זו0 0קנו את מקדונלד דגלס שהמטוסים שלהם היו מתרסקים חופשי כנראה נשאר דפוס לקוי בחשיבהסגור
-
3.לשם שינוילרון 18/09/2024 07:16הגב לתגובה זו0 0קנייה בהנפקה יכולה להיות משתלמת כי לא מתבצעת כרגיל בשיא ,לא המלצהסגור
-
2.....ואל עללרון 18/09/2024 07:14הגב לתגובה זו1 0קונה מטוסי בואינג ,כנראה קיבלו מחיר מיוחד ,אני קונה מניית AIR.PA לא המלצהסגור
-
1.שנים של ניפוח בעובדים שיווקכמו אינטל 18/09/2024 01:53הגב לתגובה זו0 0שחצנות התנשאות ניהול מתנשא חברת טכנולוגיה צריכה להשקיע בפיתוח יצור ותכנון עתידי לא בונוסים שמנים למנהלי ביניים ומומחים בדיבוריםסגור